• Esska

Tråden för oss äggdonatorer 11

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

Villhabarn.com: www.villhabarn.com/aggblidon.html

Artikel i vlt.se: www.vlt.se/artikelmall.asp

Karolinska universitetssjukhuset www.karolinska.se/templates/Page.aspx...

Ava-klinikka: www.avaclinic.com/index.php

Akademiska sjukhuset: www.akademiska.se/templates/page____29362.asp...

Barnviadonation.se: www.barnviadonation.se/index.html

Vårdguiden: www.vardguiden.se/Article.asp

Ägg- och Spermiedonatorernas Förening: www.aspef.org/

Gamla trådar:

Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m46411113.html

• Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 11
  • maya29

Funderar på att göra en öppen anhörig ÄD. Undrar om någon har erfarenheter av detta?

Lite tips om vad vi skulle behöva tänka igenom innan. Ex berätta för barnet innan 18 år, juridik, känslor, problem som kan uppstå, mm.

Är inte intresserad av korsdonation.

• Matherion

På måndag ska jag donera ägg för andra gången. Hoppas att någon kan ha nytta av mina ägg, det blev 18 st förra gången.

• Marelb
    Matherion skrev 2010-05-14 18:06:53 följande:
    På måndag ska jag donera ägg för andra gången. Hoppas att någon kan ha nytta av mina ägg, det blev 18 st förra gången.
    Spännande... Hur gick det sist? Blev det någon graviditet eller ej...

Längtar till att få göra detsamma! Men har en bebis i magen som måste komma ut först
    kille 2002 *** tjej 2005 *** BF 2010 07 13
  • Ammiz

Jag har funderat en hel del på att bli donator och läser lite i tråden. Ovan diskuterade ni om man ska vänta tills familjen ser ut som den ska. Jag känner lite att det är lika bra att få det gjort medan jag är motiverad, och dessutom är ju äggen yngre nu. Jag vill nog ha ett syskon om några år, men om jag donerar ägg eller inte nu har väl ändå inget samband med om jag blir gravid eller inte då?! Tänker jag fel?

• Vitros

Ammiz: jag gjorde som du tänker, dvs vi har två barn och jag kan nog tänka mig att vi vill ha ett tredje om ett par år, men det kändes bra att donera nu, medan man har ångan uppe och dessutom inte har blivit för gammal...

Gick så bra så :)
  • eggs4us

Hej
    Förlåt om jag stor men undrar om det finns någon ängel här  som går vid Akademiska och kan tankar sig att donera åt oss. För oss det handlar inte om att kmr snabbare i kö utan vi måste rekytera en egna donator. Jag tjej har ett icke nordiskt utseende som gör det extra svart att hitta en donator, min man är svensk hur du ser ut spela ingen roll.
    tack på förhand

• Vitros

diamantina: kul!! :) Jag håller tummarna för att min donation också ska gå vägen. Jag vet att de blev gravida, men sen har jag inte vågat fråga, antar att man hör av sig till sjukhuset efter att 9 månader gått typ?

• Marelb
    diamantina skrev 2010-06-09 20:56:02 följande:
    Det blev barn av min donation! Otroligt vad det känns bra. Glad
    Ååå vad härligt! Har den fötts alltså? Börjar längta mer och mer... ska själv ha barn om ca 5 veckor och sen amma och sen så...!
    kille 2002 *** tjej 2005 *** BF 2010 07 13
  • diamantina

Vitos: Vänta lite mer än 9 mån, den nybildade familjen behöver kanske lite tid. Inte säkert att de meddelar kliniken att de fått barn på en gång heller, det är så mycket när man fått en nyfödd.

Marelb: Ja jag fick veta det nyligen när jag ringde och frågade. Vet att det var ett tag sedan de borde ha fött,  jag vet ju exakt befruktningsdag så att säga. Skrattande

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 11