• Anonym

Push-up för D-kupa?

Seriöst, det finns fler push-ups i storlek a-c och de som finns i d är oftast skitfula!
    Det är väl vi med lite större byst som behöver pusha upp dem?!
    Men självklart ska de finnas i mindre storlekar med, min poäng är, VARFÖR finns de bara i mindre storlekar? De borde finnas i alla storlekar?

Sedan så bör jag kanske tillägga att jag tycker att push-ups är grymt mycket skönare än andra BH modeller jag testat!

• Svar på tråden Push-up för D-kupa?
  • Anonym

Lilla svansen skrev 2009-11-19 21:52:07 följande:

Kul o läsa vad folk tycker! När jag skulle köpa åt mig själv så var tjag in på en butik som heter Fin In Under. O så sa jag att det skulle vara skönt med push-up. Men hon hade inte i stor stlk för läkar mässigt så ska man inte ha det när man har stora bröst.
    What? Vad sa dom kunde hända då? Att tuttarna skulle skrumpna ihop och falla av eller?
  • rödnos

Anonym (65:a) skrev 2009-11-19 21:50:21 följande:

Du verkar inte särskilt gammal du heller eftersom du saknar läsförståelse. Jag har skrivit att jag ett ställe som jag handlar på, det innebär dock inte att jag inte kan vara nyfiken på andra ställen. Den enda som framstår som en småbrud är du. Själv är jag en framgångsrik kvinna i mina bästa år, varkens tacke vare eller på grund av mina bröst. Intressant är dock att du tycker d är gigantiskt, måste vara jobbigt att ha den kroppsuppfattningen om sig själv. Anonym (boobie) skrev 2009-11-19 21:44:14 följande:
    Som du kanske vet är det skillnad på d och d. Jag har 80F och det är ganska mycket större än dig om du har 65D. Liten omkrets ger ju oxå mindre kupa så även om du har D kupa gör det dina bröst betydligt mindre än tex hon med 75E, bara som en upplysning.
    Du har ju tur om du gillar dina bröst så stora. För de flesta blir det någon gång lite jobbigt. Ryggproblem eller så.
    Kolla upp Prima Donna i alla fall. De har faktiskt riktigt fina bh´ar och finns i välsorterade underklädesaffärer.
    Jag tränar mycket och var långdistansare förr. Då kan jag lova dig att det inte alltid är så jäkla ballt med stora pattar.
    Ett annat tips, om du inte redan gör det, är att sova med bh. Du sparar brösten mycket på det sättet.
    Har oxå svårt att tänka mig att Push up skulle vara bra för stora bröst. Vi behöver det ju inte. Testa istället balconette. Både snyggare och skönare. :)
  • Anonym

Jag har normal strl. 75D. Har svårt att hitta en push up där inte halva tuttarna "trillar ur efter ett tag. Funkar bra när jag provar i affären men då handlar jag vanligtvis i lågprisbutikerna.
    Tror ni att jag skulle tjäna på att lägga ut pengar på en dyrare modell. Svider ju lite att betala runt 500 när en billigare funkar bra sålänge det är balconett,vanlig BH eller sk T-shirt BH.....

• rödnos
    Anonym skrev 2009-11-19 22:08:20 följande:
    Jag har normal strl. 75D. Har svårt att hitta en push up där inte halva tuttarna "trillar ur efter ett tag. Funkar bra när jag provar i affären men då handlar jag vanligtvis i lågprisbutikerna. Tror ni att jag skulle tjäna på att lägga ut pengar på en dyrare modell. Svider ju lite att betala runt 500 när en billigare funkar bra sålänge det är balconett,vanlig BH eller sk T-shirt BH.....
    Garanterat. Finare bh och betydligt bättre kvalité. Jag kan inte ens hitta min storlek i lågprisbutikerna.
    Mina brukar kosta mellan 500 och 1500. Men då är det ju oxå ett betydligt bättre stöd för bysten.
  • Anonym (65:a)

Jaha.

Som du själv skriver så är det mindre bröst om man har 65 än 95 och den andra tjejen menade att hennes 65D var gigantiska och behövde förminskas. I den storleken är de inte jättestora utan ganska normala så varför behovet av att förminska dem?

Primadonna gör underbara bh:s

rödnos skrev 2009-11-19 22:05:57 följande:
    Anonym (65:a) skrev 2009-11-19 21:50:21 följande:
    Som du kanske vet är det skillnad på d och d. Jag har 80F och det är ganska mycket större än dig om du har 65D. Liten omkrets ger ju oxå mindre kupa så även om du har D kupa gör det dina bröst betydligt mindre än tex hon med 75E, bara som en upplysning.Du har ju tur om du gillar dina bröst så stora. För de flesta blir det någon gång lite jobbigt. Ryggproblem eller så.Kolla upp Prima Donna i alla fall. De har faktiskt riktigt fina bh´ar och finns i välsorterade underklädesaffärer.Jag tränar mycket och var långdistansare förr. Då kan jag lova dig att det inte alltid är så jäkla ballt med stora pattar. Ett annat tips, om du inte redan gör det, är att sova med bh. Du sparar brösten mycket på det sättet.Har oxå svårt att tänka mig att Push up skulle vara bra för stora bröst. Vi behöver det ju inte. Testa istället balconette. Både snyggare och skönare. :)
  • Anonym
    rödnos skrev 2009-11-19 22:11:16 följande:
    Garanterat. Finare bh och betydligt bättre kvalité. Jag kan inte ens hitta min storlek i lågprisbutikerna.Mina brukar kosta mellan 500 och 1500. Men då är det ju oxå ett betydligt bättre stöd för bysten.
    Då ska jag kika lite i någon affär som specifikt säljer underkläder
    Handlade bara i såna affärer när jag var yngre. Då fanns det inga billiga BHar som passade på H&M direkt. Så då hade man ju inget annat val....
  • Anonym

Jag har ett behov; jag vill förstora mina 75D
    Men får troligen barn snart så jag väntar till efter förlossningen innan jag fyller ut dom.
    E-kupa tror jag att jag skulle trivas i.....

• rödnos
    Anonym skrev 2009-11-19 22:22:48 följande:
    Jag har ett behov; jag vill förstora mina 75D Men får troligen barn snart så jag väntar till efter förlossningen innan jag fyller ut dom. E-kupa tror jag att jag skulle trivas i.....
    Go for it! Pumpa upp till J när du ändå håller på! ;)
  • Luddelin

Köper bara mina bh-ar från www.pxc.se
    Har aldrig varit så nöjd som jag är nu. De har storlekar fr A-L kupa 65-130 i omkrets! Suveränt!

Svar på tråden Push-up för D-kupa?