Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Push-up för D-kupa?

Seriöst, det finns fler push-ups i storlek a-c och de som finns i d är oftast skitfula!
    Det är väl vi med lite större byst som behöver pusha upp dem?!
    Men självklart ska de finnas i mindre storlekar med, min poäng är, VARFÖR finns de bara i mindre storlekar? De borde finnas i alla storlekar?

Sedan så bör jag kanske tillägga att jag tycker att push-ups är grymt mycket skönare än andra BH modeller jag testat!

• Svar på tråden Push-up för D-kupa?
  • redneck girl

jag är också i stort behov av stora bh ar.har kup stl g/H.finns aldrig nått vettigt.finns det nått bra ställe att handla på över nätet?bor på mindre ort,så det skulle vara bra.

• Pysselgalningen

Jaja, gnäll över att hitta en Push up BH du...

Jag har det lite värre jag. Försök hitta en BH jävel runt 60E-F nånting. Rackarns hopplöst må jag säga! Ska pumpa upp dom i 30årskrisen för det var banne mig lättare att hitta en BH när dom va större

• Lilla svansen
    Anonym skrev 2009-11-19 21:59:51 följande:
    Lilla svansen skrev 2009-11-19 21:52:07 följande:
    What? Vad sa dom kunde hända då? Att tuttarna skulle skrumpna ihop och falla av eller?
    Nej fick inget konkret svar på det! Men det var farligt för ryggen hit o dit! :s Så man ska inte få känna sig "sexig" för att man råkar ha större tuttar!
  • Clobberella
    Pysselgalningen skrev 2009-11-22 16:58:03 följande:
    Jaja, gnäll över att hitta en Push up BH du... Jag har det lite värre jag. Försök hitta en BH jävel runt 60E-F nånting. Rackarns hopplöst må jag säga! Ska pumpa upp dom i 30årskrisen för det var banne mig lättare att hitta en BH när dom va större
    Finns 60 att köpa nånstans? (och då snackar vi med kupa, inte fjortis-BH i AA) Jag får sy in mina 65 ibland, men är glad att jag kan få dem att sitta perfekt med lite enkla förändringar. Axelbanden måste alltid kortas också.
  • Fru U

Det ska tydligen finnas vissa rön om att byglar (trycket från dem antar jag) ökar risken för knölar (tumörer) i brösten
    Lilla svansen skrev 2009-11-24 18:46:12 följande:

Nej fick inget konkret svar på det! Men det var farligt för ryggen hit o dit! :s Så man ska inte få känna sig "sexig" för att man råkar ha större tuttar!
  • Anyah
    Fru U skrev 2009-11-24 18:53:10 följande:
    Det ska tydligen finnas vissa rön om att byglar (trycket från dem antar jag) ökar risken för knölar (tumörer) i bröstenLilla svansen skrev 2009-11-24 18:46:12 följande:
    Självklart är det inte bra med en BH som skaver. Därför är det jätteviktigt att prova noga. Jag känner till att man har jämfört förekomst av tumörer i brösten mellan kvinnor från väst och kvinnor från länder där man inte använder BH och det är en skillnad.

Det tråkiga är att många affärer har så himla dåligt utbud på storlekarna. Jag köpte BH igår på Kappahl för den underklädesbutik jag brukar handla i var stängd. Först var jag på Lindex och kollade. Jag har 85 - 90D. På Lindex hittade jag 90-95C och 85D. Helt fel alltså. På Kappahl provade jag en jättefin BH som fanns i allt från 75-95D. 90D satt perfekt. Och BHn var billig dessutom, kostade bara 199:-. Så jag köpte två st :) H&M handlar jag inte på över huvudtaget för där har de aldrig över C-kupa så det är meningslöst...

När det gäller Push-up håller jag med om att det är helkört att hitta ngn snygg. Jag skulle inte vilja ha det till vardags i mitt jobb men till en snygg klänning eller top skulle det vara så snyggt.. Jag är nöjd med mina bröst och har inget emot att framhäva dem ytterligare vid rätt tillfälle..
  • Pysselgalningen
    Clobberella skrev 2009-11-24 18:49:11 följande:
    Finns 60 att köpa nånstans? (och då snackar vi med kupa, inte fjortis-BH i AA) Jag får sy in mina 65 ibland, men är glad att jag kan få dem att sitta perfekt med lite enkla förändringar. Axelbanden måste alltid kortas också.
    Ja på Change kan dom ha det ibland fick jag veta av en expedit där. Men det var OVANLIGT sa hon. Tror att det är lättare att få tag på i England eller dyl. Dom är mer frikostig med storlekar där!
  • Clobberella
    Pysselgalningen skrev 2009-11-24 23:24:33 följande:
    Ja på Change kan dom ha det ibland fick jag veta av en expedit där. Men det var OVANLIGT sa hon. Tror att det är lättare att få tag på i England eller dyl. Dom är mer frikostig med storlekar där!
    Jasså? Jag är överlycklig att change har 65, för det har jag inte hittat i någon "vanlig" butik. De brukar sitta bra efter lite mindre omsömnad.
    Men då ska jag hålla utkik efter 60, det hade ju varit kalas att hitta!
  • Silverkatten06
    Clobberella skrev 2009-11-24 18:49:11 följande:
    bravissimo.com/products/lingerie&numitems=48

Här har de en hel del i stl 28 (dvs 60) från D-kupa och uppåt...
Svar på tråden Push-up för D-kupa?