Fru U skrev 2009-11-24 18:53:10 följande:
Det ska tydligen finnas vissa rön om att byglar (trycket från dem antar jag) ökar risken för knölar (tumörer) i bröstenLilla svansen skrev 2009-11-24 18:46:12 följande:
Självklart är det inte bra med en BH som skaver. Därför är det jätteviktigt att prova noga. Jag känner till att man har jämfört förekomst av tumörer i brösten mellan kvinnor från väst och kvinnor från länder där man inte använder BH och det är en skillnad.
Det tråkiga är att många affärer har så himla dåligt utbud på storlekarna. Jag köpte BH igår på Kappahl för den underklädesbutik jag brukar handla i var stängd. Först var jag på Lindex och kollade. Jag har 85 - 90D. På Lindex hittade jag 90-95C och 85D. Helt fel alltså. På Kappahl provade jag en jättefin BH som fanns i allt från 75-95D. 90D satt perfekt. Och BHn var billig dessutom, kostade bara 199:-. Så jag köpte två st :) H&M handlar jag inte på över huvudtaget för där har de aldrig över C-kupa så det är meningslöst...
När det gäller Push-up håller jag med om att det är helkört att hitta ngn snygg. Jag skulle inte vilja ha det till vardags i mitt jobb men till en snygg klänning eller top skulle det vara så snyggt.. Jag är nöjd med mina bröst och har inget emot att framhäva dem ytterligare vid rätt tillfälle..