• Anonym

Push-up för D-kupa?

Seriöst, det finns fler push-ups i storlek a-c och de som finns i d är oftast skitfula!
    Det är väl vi med lite större byst som behöver pusha upp dem?!
    Men självklart ska de finnas i mindre storlekar med, min poäng är, VARFÖR finns de bara i mindre storlekar? De borde finnas i alla storlekar?

Sedan så bör jag kanske tillägga att jag tycker att push-ups är grymt mycket skönare än andra BH modeller jag testat!

• Svar på tråden Push-up för D-kupa?
  • Anonym (chris rock)
    Marzenie o dziecko skrev 2011-01-30 01:40:00 följande:
    I want to have à kid- kan klämma in mina i d...men de hoppar ut direkt...det är precis på gränsen nästan med E.
    Jag ser det framför mig...
  • Helle333
    Anonym skrev 2009-11-19 18:39:08 följande:
    Seriöst, det finns fler push-ups i storlek a-c och de som finns i d är oftast skitfula!
    Det är väl vi med lite större byst som behöver pusha upp dem?!
    Men självklart ska de finnas i mindre storlekar med, min poäng är, VARFÖR finns de bara i mindre storlekar? De borde finnas i alla storlekar?

Sedan så bör jag kanske tillägga att jag tycker att push-ups är grymt mycket skönare än andra BH modeller jag testat!
    Det låter som att du behöver gå och hälsa på en riktig BH-affär. Tex Change. Jag har 75F. Min storlek finns överhuvudtaget inte på vanliga klädbutiker utan jag måste till riktiga BH-butiker och punga ut 500kr för en enda BH men de har push up för oss med större byst. Däremot det där med att kunna välja och vraka mellan olika färger verkar inte existera. Har man större bröst antas man enbart vilja ha svarta, vita, hudfärgade och har en riktig rejäl tur kan man hitta en BH med färg, fast de har oftast inte funnits i min storlek....
  • Anonym

What's the problem? Jag har 70E och har inga problem alls att hitta snygga BH:ar. Twilfit har ju hur mycket som helst t.ex.!

• Anonym (chris rock)

En av de bästa är en butik i Gamla Stan Gustav Mellbin. Fråga mig inte hur jag vet men man kan säga att jag gärna cashar för damernas skull. Och de ska tydligen både ha ett riktigt bra utbud och mycket proffsiga provare. Verkar som det är många ladies där ute som går omkring med HELT fel storlek. Särskilt de med modell större vilket ligger inom mina jaktmarker...

• ViVäntarLois

För ett tag sedan stod det i medborgarskolans kurskatalog om en kurs som hette "Sy dina egna BHar" och jag funderade seriöst på att anmäla mig!! Inte för att jag har det minsta intresse av att sy, inte någon talang heller för den delen, men för att lösa ett stort problem :)

Jag ÄLSKAR att shoppa underkläder, det är ett större beroende än skor för min del! Men för det första vill jag ju ha snygga, sexiga underkläder, helst i set, gärna med det där "lilla extra", ja ni vet. I vanliga fall har jag 70E/F och även om en del butiker faktiskt erbjuder BH i den storleken så är det oftast två-tre modeller/säsong och aldrig med push-up.

Med stora bröst och en i övrigt ganska späd kropp så krävs det ju att BHarna har lite kvalité också... Några dagar i en dålig BH med tunna axelband och dåligt stöd under så har jag fruktansvärt ont i nacken och spänningshuvudvärk.

Nu under graviditeten har jag 75G och går runt här hemma i en enfärgad, slät amningsBH, breda axelband och hemmagjord snörning i ryggen för att hålla allt på plats. Supersexigt... not!

Som jag har förstått det så är utbudet lite bättre i storstäderna, men då får man också vara beredd att betala 500-700:- för en BH. Det svåraste att hitta verkar vara kombinationen "smal bröstkorg med stora bröst". Vart handlar alla playboymodeller liksom? Eller behöver man inte en stabil BH om man har silikon?

Vi får väl starta upp en ny "Sy dina egna BHar"-kurs :p

lillalois.blogg.se

• ViVäntarLois
    Helle333 skrev 2011-01-30 09:54:01 följande:
    Det låter som att du behöver gå och hälsa på en riktig BH-affär. Tex Change. Jag har 75F. Min storlek finns överhuvudtaget inte på vanliga klädbutiker utan jag måste till riktiga BH-butiker och punga ut 500kr för en enda BH men de har push up för oss med större byst. Däremot det där med att kunna välja och vraka mellan olika färger verkar inte existera. Har man större bröst antas man enbart vilja ha svarta, vita, hudfärgade och har en riktig rejäl tur kan man hitta en BH med färg, fast de har oftast inte funnits i min storlek....
    Jag var överlycklig när Change kom! Tyckte att de hade ett stort utbud av storlekar till rimliga priser.

MEN det mesta som jag har köpt där blir dåligt efter en till två tvättar....
  • Anonym

Fast även småbröstade tjejer vinner ju på att köpa dyrare BH:ar, så jag förstår inte riktigt problemet. De är ju snyggare, mer bekväma och framhäver brösten makalöst mycket bättre. Och har oftast en heeelt annan kvalitet också.

HM:s skit är ju tortyrredskap.

• Anonym (chris rock)

Jag vill med detta inlägg ge ViVäntar alla mina tummar upp (och en del annat som liknar tummar) som tack. You made my day honey! Gaddam...looking good...

• Anonym (chris rock)

Ni som köper online de större storlekarna funkar det? Jag menar att man måste väl prova egentligen för de är ju olika från kropp till kropp och från märke till märke. KAn ni beställa, prova och sedan skicka tillbaka om det inte passar? Och hur vet man att det verkligen passar (så att man inte bara upprepar samma "fel" som man gjort hittils)?

• Anonym (chris rock)
    Anonym skrev 2011-01-30 10:14:50 följande:
    Fast även småbröstade tjejer vinner ju på att köpa dyrare BH:ar, så jag förstår inte riktigt problemet. De är ju snyggare, mer bekväma och framhäver brösten makalöst mycket bättre. Och har oftast en heeelt annan kvalitet också.

HM:s skit är ju tortyrredskap.
    `Jo, jag har hört det. Men de är billiga och lätta att dra sönder vilket kan passa en del... *damdidamdidam*
  • Anonym (75G)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-30 10:20:52 följande:
    Ni som köper online de större storlekarna funkar det? Jag menar att man måste väl prova egentligen för de är ju olika från kropp till kropp och från märke till märke. KAn ni beställa, prova och sedan skicka tillbaka om det inte passar? Och hur vet man att det verkligen passar (så att man inte bara upprepar samma "fel" som man gjort hittils)?
    Jag fick hjälp i butik med att hitta min storlek. Visst kan det skilja lite mellan märken men jag har aldrig köpt en BH som inte passat, det kanske beror på att inte så många märken har den storleken jag behöver och att jag håller mig till ungefär samma modell hela tiden. 
  • Igor03

flämt...............................

• Anonym (stor och vacker)

Jag tipsar gärna om denna underbara butik där det går att hitta det mesta i de flesta storlekar. Jag har alltid hittat precis det jag söker. :) http://www.sallyochsara.se/

Hoppas inte d bryter mot någon regel att lägga upp länken till deras webbsida.

• Anonym (chris rock)
    Anonym (75G) skrev 2011-01-30 11:28:31 följande:
    Jag fick hjälp i butik med att hitta min storlek. Visst kan det skilja lite mellan märken men jag har aldrig köpt en BH som inte passat, det kanske beror på att inte så många märken har den storleken jag behöver och att jag håller mig till ungefär samma modell hela tiden. 
    Kan man lämna tillbaka en BH om man köper den online och den visar sig itne passa? Jag tänkte nämligen överraska någon och ja, om det nu visar sig att det är problem med storleken så undrar jag om det går att skicka tillbaka?
  • Anonym (75G)
    Anonym (chris rock) skrev 2011-01-30 22:14:46 följande:
    Kan man lämna tillbaka en BH om man köper den online och den visar sig itne passa? Jag tänkte nämligen överraska någon och ja, om det nu visar sig att det är problem med storleken så undrar jag om det går att skicka tillbaka?
    Ja, både på Change och Timarco kan man byta en BH om storleken inte passar.
  • Anonym (chris rock)
    Anonym (75G) skrev 2011-01-31 08:32:56 följande:
    Ja, både på Change och Timarco kan man byta en BH om storleken inte passar.
    Jag frågar eftersom bh är väl också underkläder och man brukar inte få lämna tillbaka underkläder. Jättebra då vet jag! Tack!
  • redneck girl
    Anonym (stor och vacker) skrev 2011-01-30 22:08:58 följande:

Jag tipsar gärna om denna underbara butik där det går att hitta det mesta i de flesta storlekar. Jag har alltid hittat precis det jag söker. :) www.sallyochsara.se/

Hoppas inte d bryter mot någon regel att lägga upp länken till deras webbsida.

ska kika där direkt . många har tipsat ....men de har iaf varit för små . hoppas denna sida är bra nu då .
Svar på tråden Push-up för D-kupa?