• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Lucas 090926
    Lakshmi: Ne aldrig varit där innan. Lucas har ju inte haft ålden inne innan {#lang_emotions_tongue_out}Skulle gått förra veckan men då var jag ju sjuk men imån tänkte jag gå ditoch kolla läget. :) Men jag har hört att  de ska vara trevligt och kul för barnen. Framför allt sen när de börjar krypa osv. Nu sitter de ju mest i knät och bara tittar lite frågande på alla andra bebisar. {#lang_emotions_smile}
  • emmagha

Hej!

Jag har inte varit på öppen förskola än men har tänkt testa det troligen i nästa vecka för jag kan inte imorgon. Såg på kommunens hemsida att det är 10-15.

Eftersom inte alla verkar kunna samtidigt den här veckan kanske vi ska försöka hitta en dag i nästa vecka istället? Fika eller promenad spelar ingen roll för min del. Jag hade som sagt tänkt gå på öppna förskolan på onsdag men annars kan jag alla dagar som det ser ut nu.

• Lucas 090926

Vilka dagar kan ni nästa vecka? {#lang_emotions_smile}

Om det ändå e någon av er som är sugna på en promenad på torsdag eller fredag så säg till om vill ha sällskap.  Jag e ute och går varje dag då vovven måste ha sin motion {#lang_emotions_smile} 

• Lakshmi
    Lucas 090926 skrev 2010-01-19 16:04:01 följande:
    Vilka dagar kan ni nästa vecka? Om det ändå e någon av er som är sugna på en promenad på torsdag eller fredag så säg till om vill ha sällskap.  Jag e ute och går varje dag då vovven måste ha sin motion  
    Som det ser ut nu så kan jag alla dagar utan tisdag nästa vecka. Men det är ju inte omöjligt att det dyker upp något senare. Men om vi bokar någon dag när många kan så kan man ju som sagt alltid styra upp annat efter det.

Var i Partille bor ni förresten? Och hur gamla är ni? Själv bor jag alldeles i centrum och är 26 år.
    ♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lucas 090926

På onsdag den 27/1 ska vi till på BVC kl. 10 & sen blir de väl att man kikar in en sväng på öppna förskolan när man ändå är i krokarna {#lang_emotions_smile} 
    Annars har jag nog inget planerat vad jag kan komma på just nu.

Lotta heter jag, 24 år och bor med i centrum. Men flyttar om ca 1 mån, men bara till nedre paradiset så det är inte så långt. :)

• emmagha

Hej!

Vi bor i Skulltorp. Har redan bokat upp måndag men annars är inget bokat ännu. En dag till kommer bokas upp för träff med min mammagrupp i Göteborg men vilken dag det blir vet jag inte förrän imorrn. Jag hör av mig när jag vet och hoppas att vi kan få till en träff. 

• emmagha

Heter Emma förresten och är 32 år. Jag skriver igen när jag vet vilka dagar jag har ledigt nästa vecka!

• Isa12

Hej tjejer!

Har inte varit på öppna förskolan ännu men tänkte testa på det. Såg att fler tänkt samma sak. Vi kanske kan gå dit ihop på onsdag? Och kanske ta en promenad någon annan dag nästa vecka? Jag kan inte måndagar eftersom jag jobbar då.

• Lakshmi

Nu kan jag inte på torsdagförmiddag. Ska till MVC 10:30, så det är i såfall efteråt.

Än så länge är det väl bara fredag som alla verkar vara ledig, och så möjligvis torsdag beroende på tid.
    Svårt att få ihop det här...

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • emmagha

Jag kan inte heller torsdag nu för mammaträffen blev då istället för onsdagar som vi tidigare haft. Om alla kan på fredag kanske vi kan bestämma då? Vi kan ju ta det lite skapligt på dan om man har planer på kvällen?

Så kan vi kanske också ses på öppna förskolan på onsdag de som kan?

Svar på tråden Föräldraledig Partille