• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Lucas 090926

Ska vi preliminär boka fredag den 29/1 då? {#lang_emotions_smile} 

Var ju på öppna förskolan idag, det var knappt så vagnen fick plats så många va de där. Men det var mysigt :)

Det blir en tur dit nästa onsdag med, så säg till om ni med ska dit då {#lang_emotions_laughing}

Den 2/2 kl: 11.00 kommer det är dietist dit och ska prata lite, kan vara intressant. :)

• emmagha

Jag upp 29/1 i kalendern, kul! Ska nog prova öppna förskolan på onsdag också tror jag, hör av mig i så fall kan vi träffas där också!

Bra tips om dietisten, har precis ikväll fått i Linnea 1 tsk barnmat vilket känns som ett enormt framsteg. Hoppas att det bara kommer gå bättre och bättre så man kan trappa ner amningen så smått...

• Lucas 090926

Emmagha: Ja hör av dig om du ska dit med :)
    Va tycker hon om barnmaten då? :)
    De ska bli sååå kul och se hur Lucas reagerar när han ska få börja med sina smakisar {#lang_emotions_laughing}

• emmagha

Idag tyckte jag att hon verkade tycka om det för hon höll på med tungan och slickade runt munnen:) men hon har inte riktigt fattat än hur hon ska göra så hon liksom "lapar" i sig maten som en katt! Ser hemskt kul ut och det är puré överallt...

• Lucas 090926

Emmagha: Haha ja jag kan tänka mig att de blir puré överallt {#lang_emotions_smile}

• Lakshmi

Som det ser ut nu så kan jag också på fredag.
    Vi kan ju se om det blir promenad eller fika när det närmar sig och vi vet vad det blir för väder.

Blir vi tre stycken än så länge? Lucas090926, emmagha och jag?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lucas 090926

Hallå tjejer!

Hur mår ni? Haft en bra helg?

Imån e de redan onsdag, dagarna bara springer iväg.
    Är det någon av er som tänkte gå till öppna förskolan imån? {#lang_emotions_smile}

• Isa12

Om det inte blir alltför ruggigt väder tänkte jag försöka ta mig till öppna förskolan imon. Har inte varit där förut så det är på tiden nu. Måste bara kolla upp vart det ligger. Någon mer som ska dit?

• Lucas 090926

Vi ska till bvc imorgon kl. 10.00 och det är precis samma ingång som öppna förskolan (mitt emot partille kyrka, där vid taxi fickorna). Borde väl vara klara på bvc runt 10.30 och sen tänkte jag kika in en sväng på öppna förskolan {#lang_emotions_smile}

• emmagha

Vi har en läkartid i Sävedalen kl 11.30 men jag skulle kunna tänka mig att titta in mellan 10 och 11 och sen åka till läkaren.

Alex 09, ska vi ses någonstans och gå dit ihop?
    Lucas 090926, hur hittar vi varann där?

Svar på tråden Föräldraledig Partille