• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Isa12

Tack för infon! Hade först tänkt ta oss till ÖF men när jag hörde på nyheterna att vägverket gick ut med en klass 1 varning om att man inte skulle ge sig ut u trafiken om man inte behövde så bestämde vi oss för att vara hemma imon istället.

Så det blir ingen fika för vår del imon. Hoppas på bättre väder snart. Är trött på snön nu och vill ha vår istället.

• emmagha

Ja, verkligen snökaos! Var ute och promenerade i snön idag och det var riktigt jobbigt men jag ser det som bra motion...

Tack för infon att ÖF är stängd imorgon. Sånt tänker jag inte på att kolla upp!

Jag följer gärna med på fika imorgon om det inte kommer alltför mycket snö eftersom jag tänkte promenera ner med barnvagnen!  Om det skulle vara så att jag inte kommer skriver jag ett inlägg här imorgon bitti så att ni vet. Kulturum var i närheten av biblioteket eller?

• Lucas 090926

Yes samma ingång som till bibban. (Cafét e nog nästan precis innanför entré dörren tror jag.) Jag slänger iväg mitt nr till dig så kan du hojta till om de skulle vara nåt. Hoppas vi ses imån då {#lang_emotions_smile}

• Isa12

Hur hade ni det på kulturum sist? Finns det någon plats för barnen att leka där eller är det som ett "traditionellt" café. Imon ska vi försöka åka till ÖF en stund efter lunch. Någon mer som ska dit?

• Lucas 090926

De var trevligt. Himla bra ställe när man har vagnar men det fanns väl tyvärr inget direkt ställe där barnen kunden leka, inte va jag la märke till iaf.
    Vi hoppar över ÖF imorgon då vi får nycklarna till vårt nya boende och ska fixa en massa. {#lang_emotions_laughing}

• emmagha

Jag och Linnea kom aldrig iväg på fika, fik en släng av magsjuka på natten... Men det gick över rätt snabbt på en-två dagar vilket var skönt...

Jag tänkte försöka ta mig till Öf imorgon. Troligen så att vi hinner med sångstunden, var den 10.45? Men sen tänkte jag kanske stanna och ha med lunch att äta där så då ses vi väl!

• Isa12
    Lucas 090926 skrev 2010-02-09 15:42:50 följande:
    De var trevligt. Himla bra ställe när man har vagnar men det fanns väl tyvärr inget direkt ställe där barnen kunden leka, inte va jag la märke till iaf. Vi hoppar över ÖF imorgon då vi får nycklarna till vårt nya boende och ska fixa en massa.
    Vad kul med nytt boende! Är det i Partille?
    emmagha skrev 2010-02-09 16:07:13 följande:
    Jag och Linnea kom aldrig iväg på fika, fik en släng av magsjuka på natten... Men det gick över rätt snabbt på en-två dagar vilket var skönt...Jag tänkte försöka ta mig till Öf imorgon. Troligen så att vi hinner med sångstunden, var den 10.45? Men sen tänkte jag kanske stanna och ha med lunch att äta där så då ses vi väl!
    Lillen sover nu och när han vaknat blir det lite mat och sen tar vi oss bort till ÖF så då ses vi säkert där.
  • Lucas 090926
    Isa12 skrev 2010-02-10 11:11:27 följande:
    Vad kul med nytt boende! Är det i Partille? Lillen sover nu och när han vaknat blir det lite mat och sen tar vi oss bort till ÖF så då ses vi säkert där.
    Yes vi håller oss i Partille :)
    Riktigt härligt ska de bli och flytta in men de dröjer säkert en vecka eller nåt då vi är i full gång med renoveringen. Men nu gav vi upp för dagen. E helt sluuuuuuut.. Men imån e de nya tag igen. :)

Hur hade ni de på ÖF? Var de många där idag?
  • Isa12
    Lucas 090926 skrev 2010-02-10 19:42:15 följande:
    Yes vi håller oss i Partille :)Riktigt härligt ska de bli och flytta in men de dröjer säkert en vecka eller nåt då vi är i full gång med renoveringen. Men nu gav vi upp för dagen. E helt sluuuuuuut.. Men imån e de nya tag igen. :)Hur hade ni de på ÖF? Var de många där idag?
    Det brukar ju vara fullt upp och ganska jobbigt under själva renoveringen men sååå kul när det är klart.{#lang_emotions_laughing} Vi flyttade i somras och renoverade i princip allt invändigt men vi hade kvar vårt gamla boende så länge, väldigt skönt. Lycka till!

Vi kom först vid ett-tiden och då var det väldigt få sen fylldes det på med barn och föräldrar men på förmiddagen under sångstunden hade det tydligen varit väldigt många barn där.
  • Isa12
    Lucas 090926 skrev 2010-02-10 19:42:15 följande:
    Yes vi håller oss i Partille :)Riktigt härligt ska de bli och flytta in men de dröjer säkert en vecka eller nåt då vi är i full gång med renoveringen. Men nu gav vi upp för dagen. E helt sluuuuuuut.. Men imån e de nya tag igen. :)Hur hade ni de på ÖF? Var de många där idag?
    Det brukar ju vara fullt upp och ganska jobbigt under själva renoveringen men sååå kul när det är klart.{#lang_emotions_laughing} Vi flyttade i somras och renoverade i princip allt invändigt men vi hade kvar vårt gamla boende så länge, väldigt skönt. Lycka till!

Vi kom först vid ett-tiden och då var det väldigt få sen fylldes det på med barn och föräldrar men på förmiddagen under sångstunden hade det tydligen varit väldigt många barn där.
Svar på tråden Föräldraledig Partille