• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Isa12

Jag kan inte imon så vi får hänga på någon annan gång istället. Hoppas att ni får kul!

• emmagha

Jag tyckte det var riktigt trevligt på öppna förskolan! Hann ju inte med så mycket eftersom jag bara var där en timme men sångstunden verkade kul. Var ni andra kvar länge?

Jag hänger gärna med på fika men helst inte alltför tidigt eftersom vi inte sover så mycket om nätterna (Linnea har börjat amma varannan timme igen...) Vad sägs om kring 11? Ett fik som är bra barnvagnsmässigt känns ju alltid bra eftersom vi kommer ha tre vagnar... För min del spelar det ingen roll vart vi går. Vad är kulturum?

• Lucas 090926

Jag var kvar till halv ett ungefär på öppna förskolan.

Vid 11 låter bra. {#lang_emotions_laughing}
    Kulturum ligger vid Partille bibliotek.. men de blir nog bäst på nåt av fiken vid allum tror jag.. Vart träffas vi?

• emmagha

Skulle det göra något om vi fikar någon annanstans än i Allum förresten... Kom på att vi egentligen fortfarande undviker lite större folksamlingar och så med Linnea fastän hon blivit större och det skulle kännas bättre om jag kunde undvika Allum ett litet tag till. Kanske är det överdrivet men det skulle kännas bättre för min del. Finns det några fik i Partille centrum? Känner annars bara till ett i Sävedalen. Skulle det vara Ok med er eller vad säger ni?

• Lucas 090926

Finns ett på kyrktorget som e mysigt. Men sävedalen kan funka med om jag har bil. Eller har du Lakshmi lust med en promenad dit isåfall?

• emmagha

Jag testar gärna Kyrktorget för det är lite närmre för mig om ni vill? Vad heter fiket och var ligger det? Ska vi säga kl 11 utanför fiket?

• Lucas 090926

Ja du.. Ingen aning om vad fiket heter faktiskt men de ligger mitt emellan en present affär och optikern på kyrkotorget. Men entrén vid skopunkten (den skoaffären utanför allum heter väl skopunkten va..?) kan vi träffas vid 11..?

• Lakshmi

Partille centrum är närmre för min del också, iofs har jag bil som jag tar oavsett för det är så halt. Men 11 vid Skopunkten funkar bra för min del också. Har ingen aning om hur det ser ut vagnmässigt på det fiket, men det upptäcker vi väl imorgon annars.

Fiket längst upp på Allum är också bra vagnmässigt, men det får väl bli längre fram isåfall.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Lucas 090926

Det kan kanske vara lite trångt med vagnarna men vi får väl möblera om lite i värsta fall {#lang_emotions_smile}
    Kul men då ses vi imorgon vid 11.00 :)

• Lakshmi

Vad kul! Ja, då ses vi imorgon. Det blir väl inga problem att hitta varandra, eller? Kan väl inte vara så många andra som står still utan för skopunkten väl?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
Svar på tråden Föräldraledig Partille