• avocadomacka

Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?

Vad tycker ni?
    Tänker ni ge era barn (som inte lärt sig uppskatta presenter ännu) julklappar/födelsedagspresenter.

Känns så onödigt tycker jag! Min son har massor med leksaker. Han fyller år dagen innan julafton, och alla undrar vad vi ska ge honom i presenter så att de inte köper samma sak.

Jag har bara köpt 2 pekböcker. Han kommer tycka pappret och snöret är roligare... Dessutom kommer han ju få presenter ändå av släkt o vänner.

Så, vad tycker ni? Ger ni era småbarn presenter? Om ja, varför?

PS. jag menar leksaker. Kläder "räknas" inte riktigt som present ds

• Svar på tråden Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?
  • Hedebris

vi köpte EN sak förra året när han var 1. han fick gott om presenter ändå. Detta året har vi köpt EN julklapp + två filmer till honom

• farytale

Om jag ska vara ärlig så var det både roligare och billigare med julklappar och presenter när barna var små. För en 500 till en 1-3 åring får man många ,många paket. 500 kronor till en 19-åring räcker inte till mycket :)

• bolaboll

Mina barn fyller 1 år på julafton så Jajjamen, för OSS är det självklart att dom får både present och julklapp!

Undrar lite..varför inte? Särskilt om det är något man ger i familjen i övrigt. Man behöver ju inte ge något superdyrt. Om det är så att det är papperet som uppskattas mest så är ju det roligt det också, och då kan man ju tänkas köpa något som skulle kunna uppskattas framöver.

• bolaboll

TS:
    dessutom lät väl 2 pekböcker jättebra! :)

• Hädvigg

Njä, pekböcker tycker jag gott räcker. Släkten brukar ge en hel massa ändå

• Gaby 01

Nej ni behöver absolut inte köpa mer än det ni redan gjort! Det är omtanken som räknas och ge istället den tiden ni skulle lagt för att leta julklappar till att läsa pekböckerna några extra gånger så är väl det alldeles suveränt. Och det är ju som du skriver, antagligen kommer snörena (eller att plundra granen) vara fasiken så mycket roligare än att få en massa saker.

• Tant Green

På 1-årsdagen vill jag absolut ge något, julklappar tycker jag däremot inte känns viktiga när de är så små. De kan ju få öppna någon annans paket eftersom det ändå är snörena som är roligast.

• Beckah82

MÅSTE måste man inte. inte i någon ålder.

Men om du menar just pga åldern så håller jagh inte med dig. Jag tycker inte det är okej att göra skillnad på en loiten unge och en större. Alla mina barn får julklappar till ungefär samma värde. De är 11 år, 2 år och yngsta 3 månader.

Har alltid varit helt självklart för mig.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥ Är BLOGGERSKA!
  • BlommyNess12

Man fyller bara ett år en gång, så ja han har fått presenter, typ lite klossar, mjukisdjur och fingerfärg fick han av oss i ettårspresent. Inte var han mer intresserad av snöret än av leksakerna iallafall.

• Cia o krabaten

Lite smågrejer bara, inget mer.

Svar på tråden Måste man ge sin 1-åring julklappar/födelsedagspresenter?