• hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • WhiteAngels
    hoopie skrev 2010-02-16 14:43:50 följande:
    Men vad bra.. tror dock att man har lättare för vissa saker.. tråden startade jag för att man ska kunna hjälpa varandra lite om det behövs, eller om man har nån fråga
    ahh men i bland om man har tusen frågor är dte bättre att ringa sin lärare än att anta att andra ska svar på fågorna.Jag har inte alls lätt för skolan men har lixom gett ,ig fan på att klara den
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 15:51:18 följande:
    ahh men i bland om man har tusen frågor är dte bättre att ringa sin lärare än att anta att andra ska svar på fågorna.Jag har inte alls lätt för skolan men har lixom gett ,ig fan på att klara den
    Som jag skrev så ringer jag min lärare nästan alltid. Men det kan endå vara bra att bolla med någon. Eller att kunna fråga någon annan om hjälp.. har aldrig ens tänkt tanken att "anta att andra ska svara på frågorna" Men som sagt.. här kan man hjälpas åt.. så har du inte något annat än "jag tycker fan inte det var svårt" att komma med då behöver du inte ens skriva..

Ja men de är väl skitbra att du gett dig fan på att klara skolan, men de skulle jag tro att andra också har.. och jag.. men för de så kan man behöva hjälp ibland med något litet.. därför finns denna TRÅD!
  • kalmar brud

Hur går delproven till???

Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete...

Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?

• Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-17 13:58:20 följande:
    Hur går delproven till??? Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete... Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?
    kanske är lättare att du pratar med din lärare om provet?
  • kalmar brud
    Det krävs minst 75 % rätt svar för att få godkänt på Delprov. Om man räknar frågor hur många fel får man då ha för att få IG
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-17 13:58:20 följande:
    Hur går delproven till??? Ska göra det första delprovet på fredag i Vård och Omsorgsarbete... Har man en viss tid på sig? Är det frågor som man ska skriva eller är det kryssfrågor som på närvaro uppgifterna?
    Kanske inte så smart att avslöja det.det är ett delprov där du ska visa vad du lärt dig elle vad du behöver läsa på mer på.
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:00:17 följande:
    Det krävs minst 75 % rätt svar för att få godkänt på Delprov. Om man räknar frågor hur många fel får man då ha för att få IG
    ja det är 75 procent av hur många frågor som finns
  • kalmar brud
    WhiteAngels skrev 2010-02-17 14:11:37 följande:
    Kanske inte så smart att avslöja det.det är ett delprov där du ska visa vad du lärt dig elle vad du behöver läsa på mer på.
    Ja men det spelar väl ingen roll... Jag frågade inte vad det är för frågor jag frågade hur det går till om det är kryssfrågor eller om man ska skriva som ett word dokument...
    Ungmamma83 skrev 2010-02-17 13:59:26 följande:
    kanske är lättare att du pratar med din lärare om provet?
    Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument...

--------
  • Ungmamma83
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:18:58 följande:
    Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument... --------
    du lär ju märka vad det är för prov...
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-17 14:18:58 följande:
    Ja men det spelar väl ingen roll... Jag frågade inte vad det är för frågor jag frågade hur det går till om det är kryssfrågor eller om man ska skriva som ett word dokument... Men är det någon som har gjort dom proven så vet ju dom hur det går till... Det är ju inget som avslöjar vad det är för frågor när man säger om det är kryss eller word dokument... --------
    Jo faktiskt tycker jag att det spelar roll.ring din lärare och fråga.annars är jag säker på att det står i din plan exakt vad det innebär.
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans