• hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • Ungmamma83
    WhiteAngels skrev 2010-02-24 15:58:37 följande:
    Var gjorde ni er HLR?tog hur lång tid?
    när jag läste en interntkurs för usk så gjorde jag en heldag (mellan ca10-15, tror jag) HLR kurs via Röda Korset. Gick igenom allt från olyckstillfälle till vad man skulle göra.
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 16:44:33 följande:
    när jag läste en interntkurs för usk så gjorde jag en heldag (mellan ca10-15, tror jag) HLR kurs via Röda Korset. Gick igenom allt från olyckstillfälle till vad man skulle göra.
    Okej jag har bara lyckats bpka gratis med defribillering,men just nu har jag ingen lust att sitta sammanlagt 6,5 timme för att få ett intyg som kan göras på max 2 timmar.dessutom till sent på kvällen...
  • Ungmamma83
    WhiteAngels skrev 2010-02-24 16:48:54 följande:
    Okej jag har bara lyckats bpka gratis med defribillering,men just nu har jag ingen lust att sitta sammanlagt 6,5 timme för att få ett intyg som kan göras på max 2 timmar.dessutom till sent på kvällen...
    jag gjorde utan deff, bara vanlig HLR. Har däremot gjort S-HLR (med deff) samt B-HLR (barn HLR) nu inder ssk studierna är det inte bara vanlig HLR du ska göra?
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:00:09 följande:
    jag gjorde utan deff, bara vanlig HLR. Har däremot gjort S-HLR (med deff) samt B-HLR (barn HLR) nu inder ssk studierna är det inte bara vanlig HLR du ska göra?
    Jo ..men dom på Röda korset säger att den med def är den enda man kan göra gratis här nere som privat person.så jag får väl stå ut..ska gå 18.30 till 21.45 två måndagar i rad..men har mejlat en tjej jag vet som är ambulans ssk som oxå utbildar inom HLR,så får jag se vad hon skriver tillbaka
  • Ungmamma83
    WhiteAngels skrev 2010-02-24 17:04:18 följande:
    Jo ..men dom på Röda korset säger att den med def är den enda man kan göra gratis här nere som privat person.så jag får väl stå ut..ska gå 18.30 till 21.45 två måndagar i rad..men har mejlat en tjej jag vet som är ambulans ssk som oxå utbildar inom HLR,så får jag se vad hon skriver tillbaka
    Ok. Är nog lite olika, jag gjorde den vanliga HLR via röda korset utan kostnad med det var under 2004, så det var ett tag sedan.

Men tänk på att när du väl är klar och ev börjar jobba på sjukhus så får du genom gång av deffen (den är superenkel att lära sig ). Tror nästa du har nera nytta av att göra vanliga HLR, eftersom du kan använda den även som privatperson. Har inte skolan någon kontakt på Röda Korset eller liknande som gör HLR-kurser?
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:10:07 följande:
    Ok. Är nog lite olika, jag gjorde den vanliga HLR via röda korset utan kostnad med det var under 2004, så det var ett tag sedan. Men tänk på att när du väl är klar och ev börjar jobba på sjukhus så får du genom gång av deffen (den är superenkel att lära sig ). Tror nästa du har nera nytta av att göra vanliga HLR, eftersom du kan använda den även som privatperson. Har inte skolan någon kontakt på Röda Korset eller liknande som gör HLR-kurser?
    Ja själva deffen fick jag höra av en kompis att den var lika enkel att använda som en telefon för den säger till en precis hur  manska göra.Och det är ju sjukhus som är mitt mål som arbetsplats.
    Jag får själv fixa allt eftersom jag studerar på distans och Röda Korset var dom som dom gav som råd.
  • Ungmamma83
    WhiteAngels skrev 2010-02-24 17:14:18 följande:
    Ja själva deffen fick jag höra av en kompis att den var lika enkel att använda som en telefon för den säger till en precis hur  manska göra.Och det är ju sjukhus som är mitt mål som arbetsplats. Jag får själv fixa allt eftersom jag studerar på distans och Röda Korset var dom som dom gav som råd.
    oki... jo deffen är superlätt guidar precis hur man ska göra. Mina 11-åringar skulle lätt kunna använda den
  • WhiteAngels
    Ungmamma83 skrev 2010-02-24 17:18:59 följande:
    oki... jo deffen är superlätt guidar precis hur man ska göra. Mina 11-åringar skulle lätt kunna använda den
    Bara så jäkla nervös dock...
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans