• hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • kalmar brud

Vad menar dom med detta på inlämningsuppgift 2... Vecka 3 i vård och omsorgs arbete

Reflektera över samtalets betydelse?

• hoopie
    kalmar brud skrev 2010-02-16 11:27:53 följande:
    Vad menar dom med detta på inlämningsuppgift 2... Vecka 3 i vård och omsorgs arbeteReflektera över samtalets betydelse?
    jag är på inlämningsuppgift 2.. men jag är på vecka 6.. inte vecka 3 :S

ja vad kan samtalet ha för betydelse? om man bemöter en person otrevlig och inte visar någon förståelse då kan de komma att vara interigitetskränkande.. tror jag.. därför är de viktigt att tänka på att vara trevlig o visa respekt o lyssna på personen..
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-16 11:27:53 följande:
    Vad menar dom med detta på inlämningsuppgift 2... Vecka 3 i vård och omsorgs arbeteReflektera över samtalets betydelse?
    Men asså du ska reflektera över samtalets betydelse,kort och gott.inget svårt.
  • hoopie

Någon som är på fallbeskrivning 2? Evert Alkholist men bensår. Tycker den är lite svår, men har pratat med min lärare, det hjälpte. Så får försöka att fixa den nu

• WhiteAngels
    hoopie skrev 2010-02-16 14:34:30 följande:
    Någon som är på fallbeskrivning 2? Evert Alkholist men bensår. Tycker den är lite svår, men har pratat med min lärare, det hjälpte. Så får försöka att fixa den nu
    Har gjort den men fan ninget svårt med den.
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 14:35:32 följande:
    Har gjort den men fan ninget svårt med den.
    Okej men du verkar inte tycka något är svårt du Skönt för dig! Men alla är väl olika..
  • WhiteAngels
    hoopie skrev 2010-02-16 14:36:59 följande:
    Okej men du verkar inte tycka något är svårt du Skönt för dig! Men alla är väl olika..
    Nej inte i den kursen,den tyckte jag var lätt.Medicinsk grundkurs var heller inga problem.Det är sällan jag behövt höra av mig till lärare,sitter man bara ao tänker o samlar källor så löser det sig
  • hoopie
    WhiteAngels skrev 2010-02-16 14:38:38 följande:
    Nej inte i den kursen,den tyckte jag var lätt.Medicinsk grundkurs var heller inga problem.Det är sällan jag behövt höra av mig till lärare,sitter man bara ao tänker o samlar källor så löser det sig
    Men vad bra.. tror dock att man har lättare för vissa saker..

tråden startade jag för att man ska kunna hjälpa varandra lite om det behövs, eller om man har nån fråga
  • kalmar brud
    hoopie skrev 2010-02-16 14:36:59 följande:
    Jag satt och skrev lite på den igår... utgå från VIPS
  • kalmar brud
    hoopie skrev 2010-02-16 14:29:46 följande:
    jag är på inlämningsuppgift 2.. men jag är på vecka 6.. inte vecka 3 :S ja vad kan samtalet ha för betydelse? om man bemöter en person otrevlig och inte visar någon förståelse då kan de komma att vara interigitetskränkande.. tror jag.. därför är de viktigt att tänka på att vara trevlig o visa respekt o lyssna på personen..
    Jag hade den fallbeskrivningen på vecka 3... Men det kanske är olika från lärare
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans