• hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • kalmar brud
    *Vården ska bygga på respekt för patientens självbestämmande och integritet

Hur kan man skriva denna med egna ord?
  • WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-09 13:14:35 följande:
    *Vården ska bygga på respekt för patientens självbestämmande och integritetHur kan man skriva denna med egna ord?
    Ring din lärare om du fastnar,enklare att diskutera med han eller hon
  • kalmar brud

Fallbeskrivningen var inge lätt...
    Får nog ta en paus nu till i morgon och ta nya tag då

• WhiteAngels
    kalmar brud skrev 2010-02-09 15:08:50 följande:
    Fallbeskrivningen var inge lätt... Får nog ta en paus nu till i morgon och ta nya tag då
    Vilken var det nu?
  • kalmar brud
    WhiteAngels skrev 2010-02-09 15:16:34 följande:
    Vilken var det nu?
    Har skickat meil till dig i inboxen
  • hoopie

Jag hade med svårast för fall beskrivningen.. men kämpa på!

• JolinesMamma
    kalmar brud skrev 2010-02-09 15:08:50 följande:
    Fallbeskrivningen var inge lätt... Får nog ta en paus nu till i morgon och ta nya tag då
    Jag tyckte också att fallbeskrivningen var svår. Man vill inte skriva varken för mycket eller för lite. Boken innehåller så väldigt lite information också... Man måste "sväva ut" en hel del själv.
  • kalmar brud
    JolinesMamma skrev 2010-02-09 17:39:23 följande:
    Jag tyckte också att fallbeskrivningen var svår. Man vill inte skriva varken för mycket eller för lite. Boken innehåller så väldigt lite information också... Man måste "sväva ut" en hel del själv.
    Men jag kan inte få ner orden på papper... Starten är så svår
  • kalmar brud

Petra är ung och har framtiden för sig. Hon har nyligen flyttat hemifrån och är mycket glad för sin lägenhet. Hon har ett jobb hon trivs med - försäljare åt ett företag som gör kontorsmateriel. Hon funderar på att vidareutbilda sig inom marknadsföring. Fritiden delar hon mellan sin pojkvän och tennisklubben, där hon både spelar och är engagerad som ungdomstränare. Hon är allmänt öppen och utåtriktad, tycker om att träffa människor och att resa. En dag är en tragisk olycka framme. Hon och pojkvännen blir inblandade i en bilkrock. Pojkvännen klarar sig med några brutna revben. För Petra går det sämre - hon blir totalförlamad i båda benen genom en ryggmärgsskada. Petra kommer in i en svår depression och livskris. Efter en tid gör pojkvännen slut - har träffat en annan - och Petra blir uppgiven.

a) Försök leva Dig in i Petras situation. Diskutera lagarna i förhållande till hennes situation. Vilka mål kan vara realistiska för Petra och vilka kan hjälpa henne att uppnå dessa mål?

b) Om olyckan hade skett när Petra varit i 70- årsåldern i stället. Hade det i så fall inneburit några skillnader beträffande mål och arbetsmetoder? Omfattas Petra av samma lagar oavsett ålder?

-----

Någon som kan hjälpa mig på traven?

Svar på tråden Undersköterska NTI Distans