• hoopie

Undersköterska NTI Distans

Hej alla! 11 Januari ska jag börja plugga till uska Kommer bli jättekul men samtidigt tufft eftersom det är heldistans.

Tänkte att här kan vi samlas och hjälpa varandra sen.. när kurserna startar osv..

Färdiga usk:or kan också skriva här och hjälpa till tack

• Svar på tråden Undersköterska NTI Distans
  • WhiteAngels
    Kenzie skrev 2010-01-12 11:29:01 följande:
    Jag börjar läsa medicinsk grundkurs på NTI på måndag. Spännande
    Den är ganska maffig o tuff,mycket arbete  o myyyycket att läsa..ja det ser du ju själv på tjockleken på boken!
  • Kenzie
    WhiteAngels skrev 2010-01-12 11:30:10 följande:
    Den är ganska maffig o tuff,mycket arbete  o myyyycket att läsa..ja det ser du ju själv på tjockleken på boken!
    Mm jag vet det lär nog bli kämpigt. Men jag är bara så glad över att läsa ett ämne som faktiskt intresserar mig istället för att traggla med kärnämnena Får se hur det går att läsa samtisigt som jag är föräldrarledig men det löser sig säkert
    Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • WhiteAngels
    Kenzie skrev 2010-01-12 11:34:25 följande:
    Mm jag vet det lär nog bli kämpigt. Men jag är bara så glad över att läsa ett ämne som faktiskt intresserar mig istället för att traggla med kärnämnena Får se hur det går att läsa samtisigt som jag är föräldrarledig men det löser sig säkert
    Det är sant,men medicinsk grundkurs var den kurs jag bävade mest för ,men hittils är jag godkännt i alla insändninsuppgifter och 2 delprov,bara det teoretiska kvar och det tänkte jag gör ai morrn,sen ska jag sälja boken o så får jag ta studieuppehåll på 8 veckor,det som är mest tradigast tyvärr..men men ...
    Att vara föräldrarledig o plugga är inga problem,jag var hemma med tre barn från maj -09 till aug -09 o sen nu under jullovet på 3 veckor en det har faktiskt gått super ändå.
    Jga har pluggat mitt på dagarna,tidiga mornar typ kl 06 på morronen mednas familjen sover o även kvällar o halvt nätter.det funkar om man ger sig fan på det!
  • WhiteAngels
    ericas mamma skrev 2010-01-12 13:42:55 följande:
    just nu läser jag barn och ungdomssjukvård, väldigt intressaqnt
    Vad får man läsa om där ?vart kan man få apu ?Jag har tänkt att läsa den sen efter dom andra obligatoriska
  • SandvikenMamma

Jag läser också till usk:a på NTI.
    Just nu läser jag Etik, sen rullar det på med kurser fram till sommaren då jag blir färdig usk:a :) Har redan tragglat med distansstudier, så nu är det sista terminen.

• sommarstorm

Hej på er. 

Tänkte fråga... Jag söker en uska-utbildning på distans. Min kommun betalar inte för mig (de har slut på pengar) så jag får bekosta min utbildning själv. Betalar ni eller få ni er utbildning gratis? Vet ni var man kan hitta en utbildning att hoppa på? Slipper jag betala är det ju bra men som sagt kommunen har inga pengar till mig.
    Har endast hittat en på svok.se där man kan köpa en privat utbildning.
    /Jonna
  • SandvikenMamma
    WhiteAngels skrev 2010-01-15 17:05:28 följande:
    Om någon begöver kurslitteratur i medicin så har jag det.
    Jag behöver. Hur mycket vill du ha för kalaset? :)
  • Kenzie

Dags att köra igång idag då men såklart så har inte min bok kommit *suck* Hoppas den kommer idag för jag är redan nu stressad över att jag ska halka efter.

Lights will guide you home...
Svar på tråden Undersköterska NTI Distans