Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

LCHF

Flapper skrev 2010-01-18 16:03:40 följande:
    Ingen som har koll på om man kan amma och börja med LCHF?
    Det är ingen fara!
    Jag har gjort det två gånger , visserligen inte från när de var nyfödda men sen de var några månader gamla.
  • Sagalin
    Lullisgirl skrev 2010-01-18 18:29:14 följande:
    Jag provade LCHF i somras när jag ammade. Provad fem dagar men kände att min mjölk minskade så jag slutade. Men jag har även läst om andra som får mer och fetare mjölk av att äta LCHF. 
    Låter konstigt att den skulle minska, däremot har jag läst att den kan smaka annolunda så det var kanske det ditt barn märkte.
  • Sagalin
    curiosa skrev 2010-01-19 22:06:16 följande:
    Då ska vi se, idag har jag ätit:07,00: Yoghurt, turkisk med ett par hallon09,00: 1 nötpanka med grädde          1 oopsi med ost och gurka12,00: Bratwurst med blomkålsmos (grädde och smör)          1 Nötpannkaka med grädde16,00: Lite rökt makrill, någon skiva skinka, yoghurt (lätt mild, som var kvar) med     lite kokos i.19,00: Skinkrullar med brieost i, makrill22,00: Turkisk yoghurt med gräddeFortfarande sugen på nått.....
    Jag får lätt ont i magen om jag äter broccoli och blomkål, jag klarar bara av en mindre mängd annars får jag jätteont.

Jag tycker det ser ok ut, kanske lite för mycket yoghurt. Byt ut frukostyoghurten till kokta ägg mosade med smör.
    Mjölkprodukter förrutom smör innehåller mjölksocker som lätt kan trigga igång ett sug efter mat.
  • Sagalin
    Ogift Fru skrev 2010-01-20 20:18:00 följande:
    Trodde oxå det skulle vara en massa tillsatser och skräp så jag höll på att springa förbi den frysdisken först.
    Det bästa är att Willys öppnar nästa vecka där jag bor, jag har tidigare haft 3mil till närmaste Willys.
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-21 19:59:50 följande:
    Har nyss ätit middag(sent ja vet)Blev ugnsbakad lax med ett täcke av creme fraice, med riven ost, salt &peppar och några droppar citron i. Mums!
    Låter jättemumsigt!
  • Sagalin
    Vårflickan84 skrev 2010-01-22 14:31:08 följande:
    sitter på jobbet och åt lunch för ungefär 3timmar sen. stekta grönsaker och hällde i creme fraiche. men frågan e...vad ska jag äta nu som mellanmål? en banan? har förstått att det innehålelr mycket socker.. e väldigt hungrig och har två timmar kvar att jobba!
    Inte banan!!!

Ost, ägg, tonfisk, keso med grädde i.

Jag vet inte vad du har tillgång till.

Din lunch verka inte innehålla några proteiner, grönsaker och cf blir inte så mättande.
Svar på tråden LCHF