Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

LCHF

sara1981 skrev 2010-02-20 21:58:45 följande:
    Ok, här kommer chokladbollarna jag gjorde:100g smör100g kokos1 msk grädde2msk kakao1-2 msk kallt kaffeev sötningsmedel 2mskgör som man vanliga chokladbollar och rulla i kokos. Låt stå kallt typ 1 timme. Blir runt 25 bollar och runt 10g kolhydrater på hela satsen (fick jag det till iaf)..
    Jag måste tipsa om Icas ekologiska kokosflingor, innehåller inte många kolhydrater/100g, tror det är 1,5.
  • Sagalin

Tant Elin, jag vet precis hur det är. Jag kan inte köpa hem vissa mejeriprodukter och ost. Jag tänker i affären att jag måste köpa det för att övriga familjen vill ha tex ost. Men sen står jag där och hyvlar upp hela osten...

• Sagalin
    helene306 skrev 2010-02-21 20:36:48 följande:
    men visst är det gott?
    Jo, men så dumt! Jag har gått upp en hel del kilon pga osthyvling.
    Tant Elin skrev 2010-02-21 21:07:27 följande:
    men nu är grädden iaf slut, och jag har tagit en promenad för att känna mig lite bättre till mods Kunde ha fuskat med nåt värre, typ chips eller massor med godis, så det är ju ingen katastrof faktiskt
    Så brukar jag tänka att trots allt så överäter/hetsäter jag LCHFmat och inte massa kolhydratsmat.
  • Sagalin
    Pixxi skrev 2010-02-21 19:29:26 följande:
    Tänkte äta detta ett tag, vad tror ni om det? Frukost: Ägg ( stekt eller kokt med smör ) Grönt theLunch: Stekt ägg med tonfisk, ost och smörMiddag: Kött/ fisk med sallad / eller vitkålMellanmål ost/ vitkål
    Ser bra ut.
    Glöm inte fettet till middagen i form av en god sås eller kryddsmör.
    Jag hoppas frukosten är åtminstone två ägg och inte bara 1, detta är ingen svältkur.
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-22 08:18:48 följande:
    Så nu är första dagen avklarad och andra dagen gryr med denna nya mat. Jag vägde mig i torsdags så på torsdag är det ny vägning som gäller.... Jag har svårt att få in att man går ner i vikt på detta men ni är ju bevis på att det går. Jag är lite rädd att jag äter för mycket....
    Glöm inte att dricka mycket vatten i början, när man tömmer sina glykogendepåer blir man väldigt törstig.

I början ska du äta när du är hungrig och tills du är mätt.

Glöm inte att mäta dig, ibland vissar måtten mer minus än vågen.
  • Sagalin
    Topdog skrev 2010-02-23 09:39:34 följande:
    Är det någon mer än jag som blir extremt hård i magen av lchf? Har aldrig haft magproblem innan men det här börjar blir riktigt jobbigt.
    Jag kan bli det om jag äter för mycket ost och för lite smör/kokosfett.
  • Sagalin
    Cam82 skrev 2010-02-24 01:02:03 följande:
    Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen. Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.
    Jag blir jättedålig/sjuk de gånger jag ätit kolhydratsmat,
    Jag har legat helt utslagen i soffan med världens magkatarr och haft diareér. Efter någon dag igen på LCHF-mat är jag bra igen och jag kan lova dig att jag numera tänker efter på en, två och tre gånger innan jag gör avsteg från kosten igen. Det tog några gånger innnan jag lärde mig.
    Du får försöka hitta goda LCHF recept att äta istället för godis och chips.
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-24 08:37:58 följande:
    Hej!Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???
    Tre dagar är för lite att avgöra vad som är "fel"  Har du kunnat gå på toaletten dessa dagar?

Skriv gärna ner vad du ätit de här dagarna, lite mängder också för att kunna råda om det är lite eller mycket.
  • Sagalin
    Cam82 skrev 2010-02-24 10:01:07 följande:
    Alltså det är inte bara efter att ha ätit kolisar som jag haft så här, jag hade så i 4-5 dagar förra veckan utan att ha ätit kolisar. Tror inte att min mage pallar med allt fett långre. Det går inte att ha det så, jag blir så arg, men jag måste nog sluta med lchf ett tag, jag vill inte må så här dåligt.
    Äter du mycket mejeriprodukter i form av grädde, TY och creme fraiche?
    Min mage klara inte av det utan blir lätt svullen. Detta händer inte när jag äter smör.
Svar på tråden LCHF