Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin
    helene306 skrev 2010-02-11 20:37:16 följande:
    1 Lembasbröd är det uträknat på Sesamfrön torkade u skal (2 gram)Linfrön torkade (6,5 gram)Kruskakli grovt vetekli (3,5 gram)Fiberhusk (5 gram)Ägg rått (0,6 st)Ost hårdost 28% fett (0,6 dl)Majonnäs 80% fett (0,6 msk=245 Kcal Fett 75,48%Protein 22,17%kolhydrat 2,34%Det här åt jag igår till frukost: Majonnäs 80% fett (0,6 msk, 60 Kcal)» Ost hårdost 28% fett (0,6 dl, 87 Kcal)» Ägg rått (0,6 st, 47 Kcal)» Fiberhusk (5 gram, 1 Kcal)» Kruskakli grovt vetekli (3,5 gram, 9 Kcal)» Linfrön torkade (6,5 gram, 29 Kcal)» Sesamfrön torkade u skal (2 gram, 12 Kcal)» Ost hårdost 28% fett (20 gram, 73 Kcal)» Gurka (15 gram, 2 Kcal)» Bordsmargarin Bregott 75% fett berik (2 msk, 187 Kcal)Fett 47 gProtein 19 gKolhydrat 1 g506 kcal
    TACK!!!
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-02-14 19:19:44 följande:
    jag har gått ner till mitt mål nu, jag kommer införa 1 dag i veckan då jag får äta mer kolhydrater. Jag kan iof tänka mig att gå ner ca 2 kg till. Men de får gärna va på längre sikt. Idag blir de iaf bakad potatis med skagenröra. Jag kommer dock inte äta pasta ,godis osv. Utan ja kommer nog unna mig just potatis på min dag. De är det ända jag saknat :) Jag kommer helt hålla mig borta från läsk,godis och kakor. Bröd pasta osv även på min "fria" dag.
    Grattis!
    Vad bara observant dagerna efter du ätit tex potatis att det inte sätter igång ett sötsug.
  • Sagalin
    juzze skrev 2010-02-14 20:21:36 följande:
    Här hänger jag gärna på! Har tidigare ätit lchf och mått mycket bra av det, men tappade stinget för ett halvår sen ungefär.. dumt var det. Men men, nu är det nya bullar (eller: inga bullar) som gäller!Det jag hatar mest med denna kosthållning är andedräkten.. från dag ett kommer den och så jagar den mig för alltid. Vill bara tugga tuggummi dygnet runt men det är ju inte heller så himla bra. Hur gör ni andra med det?
    Andedräkten går över, men det kan ta lite tid ibland.
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-17 20:14:30 följande:
    Jag bombaderar tråden så här i min lilla uppstart.... Har en fråga när det gäller att äta ute... Vi ska snart ut och äta plankstek, då måste väl kött och sås vara ok men be om sallad istället för potatismoset?! Eller vad säger ni?
    Jag har ätit ett flertal gånger ute på restaurang sen jag började med LCHF.
    Det har aldrig varit några problem att få en sallad istället för pasta/potatis/ris.
    Det kluriga kan vara såserna, fråga lite försiktigt om beasåsen är hemgjord=OK
  • Sagalin
    Pearl skrev 2010-02-18 21:27:59 följande:
    Är väldigt sugen att prova på det här. Har en hel del misslyckade försök att gå ner i vikt. kanske det här skulle gå bättre. Lite nyfiken. Hur länge har ni andra hållit på och hur mycket har ni gått ner? Jag behöver gå ner jättemycket.
    Jag har ätit LCHF i över två år.

Första gången gick jag raskt ner nästan 10kg.
    Tyvärr gick jag upp en del av dessa kilon  när jag började kvällsäta(överäta?) cremefraice med grädde och kokos. Jag tog tag i dem förra våren och började dessutom träna. Jag gick ner och var nöjd med min kropp. Sen av någon konstig anledning slutade jag att träna och började kvällsäta= några kilons uppgång.
    Nu har jag sen nyår började träna igen och kilona går sakta med säkert neråt. Eller rättare sagt omfånget, eftersom jag börjat styrketräna lite så ska jag inte bara stirra mig blind på vågen
    För det är omfånget som räknas, vikten är bara en siffra på vågen.

MEN, under hela denna tiden har jag mått så BRA( efter omställningsperioden så klart) Jag började löpträna och klarade av att springa 1mil, jag har väl bara klarat av att springa 1km innan!
  • Sagalin
    Penno skrev 2010-02-19 08:25:40 följande:
    Alltså, nu blir jag aningen frustrerad. Har kört de senaste 3 dagarna utan mejeriprodukter och ökat på fettmängden men går upp några hg varje dag!! När jag började med LCHF för 6 v. sedan, tror jag, så gick jag ner drygt 2 kg på en vecka (vätska då antar jag). Sedan dess så har jag pendlat lite upp och ner för att nu senaste tiden gå upp i vikt. Trodde att om jag utesluter mjölkprodukterna så skulle det ge resultat men inte det. Nu funderar jag faktiskt på att gå tillbaka och äta grädde, CF och TY igen samt minska ner på fettet. Blir så irriterad!!!!!!!!!!!!!Har måttat mig, och nej, jag har inte minskat i omfång snarare ökat kring magen och rumpan (där jag önskat att jag skulle tappa :( )Kan det vara så att jag ska ha min mens på drygt 1 vecka? Påverkar det vikten för er andra? Själv har jag aldrig tänkt på om jag går upp i vikt tiden mellan ägglossning och mens.....
    Det är väl jättevanligt att gå upp i vikt innan mens?

Har du kunnat gå på toaletten och göra nr2?
  • Sagalin
    numberone skrev 2010-02-19 09:16:55 följande:
    Är färska kryddor ok, som basilika, gräslök, persilja??
    Helt ok.

Men glöm inte att kolla bland dina kryddburkar, en del kryddblandningar innehåller socker. Sen undviker jag glutamat (E621) också. Jag mår inte bra av det.
Svar på tråden LCHF