Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

LCHF

Vårflickan84 skrev 2010-01-22 17:18:40 följande:
    helene306:jag tog bananen och blev mer hungrig =( har ju mest frukt här på jobbet. får börja ta med mig mellanmål.Malin S:hmm ja det var inte mycket proteiner.. har inte riktigt börjat med lchf men håller på att lära mig och äta det helt och hållet snart. men grädde i keso? menar du vanlig vispgrädde? =)
    Ja, vanlig grädde, för keso är magert men innehåller protein. Så för att få upp fetthalten häll i en skvätt grädde.
  • Sagalin
    curiosa skrev 2010-01-22 18:25:45 följande:
    Dagens upptäkt!!!!Mina celluliter (som var groteska) är stort sett borta och jag är bara på dag 5.Så över lycklig Sen så har jag kommit fram till att Thaimat var ingen höjdare, magen svullnade och jag fick sitta på toa en bra stund efteråt.Mat idag:Frukost: Ett ägg, Ty, grädde och keso blandatMiddag: Thai (grönsaker, kyckling kokosmjölk)Kväll: Avokado med räkröra (räkor, majonös, dill)Huvudvärken har vart mycket mindre idag så det går förhoppningsvis åt rätt håll.
    Mina celluiter är numera obetydliga!

Thaimaten innehöll säkert E621 och det tål inte jag, jag får jätteont i magen och blir dålig.
  • Sagalin

Lumut, tror inte ett smack på vad din vän säger! Det spelar ingen roll vad hon har läst på universitetet det känns som gammalt och förlegat.

Kolla på Inuiterna de har ätit proteiner och fett och de har mått bra.

Om någon har synpunkter på min mathållning svarar jag vänligt men bestämt
    "jag äter och dricker vad jag vill gör inte du det?"

• Sagalin
    helene306 skrev 2010-01-25 09:18:31 följande:
    Det ska finnas i välsorterade butiker. Fråga personalen annars, det fick jag göra första gången för jag hittade inte.Glömde äggen i kallvattnet. Fick bara i mig ett, jag vill ha mina kokta ägg varma. Blä vad äckligt dte är med kalla ägg .,.. urk. Det fick bli en Finn crisp med massa Bregott istället
    Jag mosar dem och värmer dem i micron...
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:42:02 följande:
    vad menas mer exakt med fakir? Vet att man kör stenhårt då men förklara gärna mer ingående om du vill:)
    Man försöker hålla ner kolhydraterna till nära 0.

Man äter i stort sätt bara proteiner och fett (inga mejeriprodukter förrutom smör.)
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:49:54 följande:
    Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna..Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir. Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt.Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)
    Såg när jag postat mitt svar att du redan hittat vad det var.
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 17:38:46 följande:
    hoppas de kan gå fort nu bara dom här sista kilona ja vill ner för att äntligen nå min "drömvikt" .. Har dom senaste 5 åren legat på ca 5 kg mer, sambokilona ;) Men nu ska dom väck en gång för alla :)  har 3-4 kg kvar
    Jag har slarvat sista tiden med både träningen och ätit för stora portioner så jag har också en 3-4kg att gå ner för att komma i alla mina kläder.
    Träningen har jag kommit igång med sen nyår och nu är det kosten, måste skippa osten men det är så gott!
  • Sagalin
    jagäraf skrev 2010-01-25 17:56:34 följande:
    Går du på gym? När jag började äta lchf så pratade jag med ägaren till det Nautilusgym jag då gick på. Han sa i princip att jag skulle avlida om jag tränade utan att äta kolhydrater. Behöver jag säga att jag inte gick dit igen...
    Jag tränar på gym och i somras sprang jag, klarade för första gången i mitt liv springa 1mil.
    Man får inte lika lätt mjölksyra när man äter LCHF, eftersom det blidas av kolhydrater.
  • Sagalin
    Penno skrev 2010-01-25 18:25:57 följande:
    Jag måste säga att när man väl ha passerat övergångsperioden från kolhydratsdrift till fettdrift, så fungera träningen som den ska och tom bättre eftersom man inte lika lätt får mjöksyra.
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 18:18:41 följande:
    ja jag vill gärna komma igång med simningen igen, promenader får jag då vi har hund. Men sen är kruxet att jag är ensam i veckorna med 2 småbarn så att komma iväg att simma lr träna på annat vis är tyvärr svårt. Får hålla mig till helgerna men då blir de ju inte så ofta i veckan som ja skulle önskat.
    Du kanske kan köpa en träningdvd?
Svar på tråden LCHF