Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

LCHF

vill oxå vara med på viktlistan!
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981               90,3          0             0                        0
    zaarah                  82,1          1,4          1,4                      1
    frökenskabb           63,4          -0,7         -3,8                    4
    cindorella              70,8           0            -3,2                    3
    Lindha                  121          -3,5         -3,5                     1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                    1

Sariat                         57.6              0                  0                            0
    gemigsinnesro            103.7          - 1,6             - 4,3                         ´1
    Matillin                       81.5              0                  0                            1 dag
    Lillie                           71,4             -3                 -3                            1
    Sunflower33334           85               -0,5             -0,5                           5 dagar
    Karo-Lina                    83,5             0                  0                             0
    Delfinen77                   70.5            2,5               2,5                           1
    Sandreli                      79,5             0                  15                           33
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson

Jag var förstoppad en period i höstas och då var det inte roligt, men sedan jag började med kaffe med grädde (istället för bara svart kaffe) är toalettbesöken lättare. Jag åt faktiskt havregrynsgröt till frulle under några veckor när det var som värst, nu funkar magen bra igen.

• Fru Gustavsson

min hjärna har hakat upp sig på moccagrädde som gamlingarna på mitt jobb hade till efterrätt häromveckan, det såg såååååååå gott ut! Nån som har testat att ta typ kallt svart kaffe och vända ner i hårt vispad grädde? Det verkar ju svinagott, och jag som ändå häller i mig kaffe med grädde dagarna i ända kunde få en ny variant?
    Som sagt, det enda min hjärna går runt & tänker på nu...
    Idag har jag by the way ätit lite hafsig LCHF, till frulle blev det kokt ägg och bratwurst, skippade tyvärr lunchen och till middag blev det ugnstorsk med creme fraiche och ost.
    En stor skiva ost ikväll, och gräddkaffe förstås.

Ska köra fakirstuket imorrn med bara fet köttbit med kryddsmör imorrn till middag, längtar redan

• Fru Gustavsson

....måste bara tjata lite till om dendär moccagrädden: den måste ju bli SUUUPERgod om man dessutom ställer in den i frysen ett tag innan man äter den... gahhh.. ska nog testa redan imorgon!

• Fru Gustavsson

lillie: nja, hafsig för min del för att jag inte äter korv annat än när jag är lat eller stressad, och jag gillar inte att hoppa över lunchen, för jag blir så otäckt sugen på kvällen sen fisken var ju ok men det kändes i kroppen att den inte var fet nog för min smak. (kan vara bara som det känns men vissa dagar och måltider känns bättre än andra)

• Fru Gustavsson
    lillie skrev 2010-01-10 21:11:11 följande:
    Ja ok. Förstår lite vad du menar, vi var bortbjudna på middag idag och det kändes  att maten inte var fet nog.
    Ja visst känner man på sig när det är så? Det är som att kroppen säger "försök inte lura mig, detdär var inte vad jag behövde, var är fettet"?
  • Fru Gustavsson

ja bort med potatis, pasta, ris, mjöl, frukt, lightprodukter.
    (allt som är socker, dit räknas fruktos)

sen protein och fett i form av ägg, grädde, smör, majonnäs, fett kött, fet fisk, kyckling osv.
    Jag har en bra broschyr hemma med vad man får och inte får äta, och fick mycket bra ingångsråd på kolhydraterifokus på nätet.

• Fru Gustavsson

man ska inte behöva räkna kalorier, det är bara om man märker att man inte minskar i vikt det ska bli aktuellt. I början är det lätt hänt att man äter för stora portioner, eftersom man är van vid viss storlek på dem från sin tidigare kost, men nu mättar ju fettet mer, och man brukar hitta rätt portion efter ett tag

• Fru Gustavsson

frukosttips:

ägg och bacon eller matresten från dagen innan (feta och lchf:iga förstås)
    ägg&baconmuffins
    turkisk yoghurt med lite grädde i

mellis:

babybel- ost
    ibland ölkorv
    ostskivor med smör i
    skinkrulle

Svar på tråden LCHF