Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

LCHF

godagens gott folk! Igår lagade jag ju LCHF- fläskpannkaka och den var supergod, men måste säga att den är ÄNNU godare när den är kall. Åt den till frukost och fick grym mersmak. Som ägg- och baconmuffins men inte lika "kladdig", perfekt att skära en ruta av och smaska i sig

Vad ska ni äta för mat idag? Jag funderar på om jag ska gör nåt med kyckling, det var så länge sen..problemet med kyckling för mig är bara att jag inte riktigt vet hur jag ska fetta till den... tycker inte bea eller kryddsmör är så gott till..nån som har bra tips på feta kycklingrätter?

och om jag har ork och tid blir det nog ännu en fläskis som jag ska frysa in i bitar och ha som snabbmat.

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson

Idag åt vi kycklingfilé, jag försökte fetta till kycklingen genom att klicka över stora bitar smör i ugnen och gjorde en smarrig sås på creme fraiche, grädde och soya med cayennepeppar. kokade morötter till sonen men han ville inte röra dem så jag glufsade glatt i mig dem Om jag orkar blir det som sagt till att preppa en fläskis till imorrn. Jag har försökt göra "plankan" (core-övningen, inte plankstek, haha) på kvällarna men uuuh så jobbigt!! Har inte vågat ge mig på den sidledes men tycker det är svårt nog framåt. Är det att man är tung som gör det så jobbigt tro?

• Fru Gustavsson

Karo Lina: ang. ölkorven.. jag tror det är tillsatserna som är onyttiga men däremot vet jag inte om de gör skillnad i viktnedgången.. har bara läst nånstans att man ska vara sparsam med dem, kan inte svara på varför eller om det ens stämmer Kan vara jag som bara fått för mig det..hm....

• Fru Gustavsson

god morgon! har varit på hurtig morgonpromenad, dvs lämnat lillen på dagis, ska sätta tänderna i lite kall fläskpannkaka snart och sköja ner med gräddkaffe. Mums!
    Till lunch blir det kycklingrester från igår, ikväll tänkte jag göra pytt till sonen, själv siktar jag nog på kokt ägg med smör eller något annat enkelt.

• Fru Gustavsson
    lillie skrev 2010-01-13 08:46:11 följande:
    Morrn morrn liten blå!Klurar lite på vad jag ska äta till frukost. Tror jag ska knapersteka lite bacon. Köpte god salami och getost igår också... Massa keso har jag också.
    låter gott! ska du rulla in getosten i salamin? Åh.. blev ju sugen på sånt nu jag med!
  • Fru Gustavsson

jag har dragit min treåring i snowracern runt hela byn i eftermiddag, så där har jag motionerat mer än på länge åt fläskis till både frukost och middag, kyckling med gräddsås på dagen. Funderar på vad man ska slå till med imorgon.. blir nog resten av fläskpannkakan till frukost och sen kanske köttfärs med stekt vitkål till lunch. Sonen ska nog få vanliga pannkakor till kvällsmat, så jag kör nog på omelett för att inte skilja mig för mkt från hans mat

• Fru Gustavsson

Ogift fru: WOOOW!!! Gud vad inspirerad jag blir av din historia!!! Jag gick upp 25 kilo när jag träffade sonens pappa, sedan dök det på 30 kilo till under graviditeten. Efter graviditeten gick jag snabbt ner de 30 grav- kilona men 25 resterande satt som fastnaglade till jag började med LCHF. Jag har gått ner 15 nu men vill bli av med åtminstone 15 till...
    Men återigen STORT GRATTIS TILL DINA MINUSKILON!!!

Funderingar...

Skinnet på magen är så himlans jobbigt, det sitter där det sitter och väger antagligen massor. Har försökt läsa mig till någon mirakelträning eller tablett som bara kan radera detdär skinnet men det enda jag kommer fram till hela tiden är bukplastik...
    Jag har hört att vissa landsting beviljar sådana om vecket är mer än 7 cm djupt i hänget, men det är inget jag går och räknar med...

En väninna säger att "plankan" ska kunna ge en tillbaka dendär muskeln som förslappade sig under graviditeten, samt att en bra gördel kan underlätta, men vete fanken om det hjälper när man är ett hängbukssvin som jag är... nån som vet??

I ren desperation snubblade jag över en träningscoach på nätet som hävdar att nånting som heter "Gotu kola" eller nåt sådant ska "äta" överflödsskinn?

• Fru Gustavsson
    Penno skrev 2010-01-14 21:05:12 följande:
    Fick ett riktigt chokladsug i kväll så jag blandade vispad grädde, äggvita, äggula och 70% mintchoklad. Kan säga att mitt sug är definitivt borta efter detta! Kändes extremt onyttigt och blev alldeles för mycket kolisar... fy på mig!
    äsch skitsamma, det är som jag säger: har man ett sug som inte vill gå över är det bättre att frossa och sedan gå vidare

Vad har ni käkat idag? (Anna Jacobssons vitkål måste jag klart testa!!!)

här såg det ut såhär:

frulle: 2 kokta ägg med smör och gräddkaffe (för liiite, blev hungrig som en gnu kort därefter)
    lunch: 2 bratwurst med keso
    middag: torskfilé med grädde och chilicremefraiche och ost, åt upp hela alltet!! Skyller på stundande tant röd
  • Fru Gustavsson

Sariat: hur ser en vanlig dag ut för dig? Frulle, lunch, middag?

• Fru Gustavsson
    jagäraf skrev 2010-01-14 21:52:29 följande:
    Har inte läst i tråden särskilt mycket men vill komma med ett tips. Jag har börjat läsa "Ät dig ner i vikt" av Sten Sture Skaldeman (39:- hos Bokus) och fått massor av tips. Har ätit LCHF i ca ett år men uppenbarligen missat en del "matnyttiga" tips som boken ger. T ex kan man skippa frukost och ta en längre promenad och med hjälp av det gå ned de sista kg som brukar vara så svåra att gå ned.Och om man vill fuska lite, kanske t e x dricka lite vin så är det helt okej - om man gör det efter en lchf-måltid. Absolut inte före för då blockeras fettförbränningen. Dricker man det efter en måltid med ordentligt med fett så händer i princip ingenting.Sånt hade i alla fall inte jag en aning om.  Läs den, är mitt tips som sagt.
    tack för bra tips! sugen på hans bok... billigt med 39 spänn!!!
Svar på tråden LCHF