LCHF

men guuud, skrattar mig fördärvad åt denna uppfinning

från japan
hur gör man såna tro? haha...!!!
jag känner på mig att jag kommer att rasa i vikt kommande tid, denhär praktiken som jag tjatar om (är sjukligt nervös, nästan gråtfärdig av prestationsångest..), kommer göra att jag måste äta på mer regelbundna tider än innan, kommer inte att skippa några luncher (som jag annars lätt gör, för att sen äta maaassor på kvällen), jag kommer vara för trött för att sitta uppe och snaska på kvällarna osv...
bara jag inte går ner för mkt för fort, det är en tanke jag inte gillar.. min sladdriga pås- mage vill inte riktigt hänga med i viktminskningen trots att den gått ganska sakta ändå...
huuua, mitt i praktiken nu, och slarvar lite med maten ska erkännas. Orkar liksom inte äta känns det som och det är ju iiiinte bra.
Igår såg det ut såhär:
frulle: kall fläskis o svart kaffe
lunch: kall fläskis
middag: ja.. fläskis ... igen. No good..
idag, inte mkt bättre:
frulle: kall fläskis, gräddkaffe
lunch: två kotletter med bea och gurka
middag: har inte ätit än, blir nog bara ägg med smör.
Fyy så jag känner att jag äter för lite.. får skärpa till mig innan blodsockerfallet överfaller mig och tvingar mig att äta nåt onyttigt ![]()
hej människorna! Ser att ni redan redovisat vad ni ätit idag, så ska inte fråga
Min dag är nästan en kopia av de övriga, bara orkar inte laga mat när jag kommer hem, plus att jag verkar få tillfällig demens när jag ska komma ihåg att handla hem mat!
Imorrn bara måste jag handla vettigt käk, för idag var det:
kokt ägg med smör, svart kaffe till frulle
en kall bit fläskis till mellis
två karré med cremefraiche- bea till lunch
och stekt ägg med bacon till middag
och imorrn får jag lov att ta det enda jag har i frysen till lunch, och det är knappt godkänt: falukorv med vitkålssallad. (hade falu & fiskpinnar att välja på...)
Näe! Imorrn ska jag handla hem nya ägg, keso, bacon, kött, kyckling, makrillfilé och ett stort pkt smör!!!
ätit idag:
frulle: 3 kokta ägg med smör och svart kaffe
lunch: köttfärsröra med smält ost
middag: två karrébitar rakt upp o ner, var för trött...
usch vad jag äter dåligt... får skärpa till mig känner jag, gillar inte att vara hungrig på morgonen nån timme efter frulle och gillar inte att slarva med kvällsmaten heller.
hej LCHF- kamrater!
Hur har helgen varit och vad har ni stoppat i er?
Jag har varit ledig med min son och haft det gött, idag var väl första dagen på hela veckan jag kunde känna mig nöjd med vad jag ätit (har inte fuskat men kanske inte ätit så stabilt som jag brukar och bör)
frulle: 3 kokta ägg med smör, gräddkaffe
lunch: ugnstorsk med smaksatt cf, ost och grädde
middag: två jättekarrékotletter med vitlökssmör
ahhh nu är det smask med gräddkaffe igen.
Är nyfiken på om jag gått ner något de senaste veckorna!!! (har bett sonens far att ta hit vågen vi har i vårt föredetta hus nu i veckan) Så snart visar det sig...
Jag hoppas att jag minskat åtminstone ett kilo sedan sist, allra helst två.
Sätter ju upp delmål, 5 kg i taget. Hade nått mitt tredje delmål sist jag vägde mig, till sommaren hoppas jag på att ha passerat det fjärde ![]()
ketchup och chilisås är ingredienser som finns i vissa lchf- recept och det är inga stora mängder man använder direkt, så tycker inte du har syndat så fasligt..