Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

LCHF

jag äter tre, frukost lunch o middag. blir ofta sugen på nåt litet kvällstid så då blir det snacksande.
    åt mellis två ggr förut men var för mätt för att orka få i mig så då vart det helt onödigt.
    man ska aldrig gå hungrig, men heller inte överäta. Att överäta är annars lätt hänt i början, men man lär sig snabbt vad ens egna kropp behöver

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson
    DanielaM skrev 2010-01-10 21:53:01 följande:
    hur mke har du gått ner då?har du hållit på länge?
    Har gått ner femton kilo och hållt på sen förra våren.
  • Fru Gustavsson

lillie: middag (alltså lagat mål kvällsmat) äter jag runt fem- sex.
    Snacksa kan jag få för mig att göra när som, är nattuggla av mig så runt 22- 23 är inte ovanligt. Inte att rekommendera säkert, men jag känner att jag hellre unnar mig än går och drar ut på suget.

• Fru Gustavsson

lillie: precis som fläskis, smakar den se till att ha en stor nog form så den blir låg och platt och lagom krispig

• Fru Gustavsson

jag har inte kommit igång med träning (men funderar starkt), den första tiden på LCHF var jag otroligt muskeltrött. Över sommaren kändes hela kroppen stark som på en oxe, fast och mysig trots alla överviktskilon. Nu under höst och vinter känns det som om alla muskler blivit en trött sörja igen, men tror det kan bero på att jag ÄR höst och vintertrött rent allmänt.
    Men när jag börjar träna blir det troligtvis styrketräning varvat med roddmaskin. Hemma försöker jag göra plankan på kvällarna men blir mest sporadiskt än så länge...

• Fru Gustavsson

0,5 kg per vecka känns inte skoj, särskilt inte i början, men kan ju trösta med att det är bättre i längden! Och det kan variera friskt från vecka till vecka. Och, man kan stå still på samma vikt i månader innan man plötsligt halkar ner tre kilo på raken!
    Beasmör är rätt gott:
    http://lchf-kost.blogspot.com/2008/05/bearnaisesmr.html

• Fru Gustavsson

Rönnen: nää, drygt nog glömde jag att köpa grädde så det räcker! Har ju i kaffet men det är bara nån slatt kvar, så får återkomma i veckan när jag har testat

• Fru Gustavsson
    lillie skrev 2010-01-11 19:58:25 följande:
    Usch, känner mig lite allmänt låg på lchf ikväll Har inte fått till maten alls idag. Bara bacon, stekt ägg och makrill i tomat på finn crisp. En gurkbit fick jag ner också och en bit mörk choklad 75%. Helt fantasilöst och kände mig inte sugen på nåt vettigt. Sen la jag in skiten på minmat.net och fick fram att det var typ 1245 kalorier, drygt 21 gram kolhydrater och 57 gram protein, fettet kommer jag inte ihåg med det var rätt högt som sig bör. Så då var jag liksom "klar" både med protein och kolhydrater men hade bara fått i mig 1245 kalorier. Vad fasen ska jag äta till kvällsmat då? Rent smör? Nä fy vad trött jag blev.... Det blev i alla fall två ostskivor och en liten bit Blå Castello på ett flatbröd till kvällen. Lite lite proviva Mango utblandat i vatten. Vet inte om jag är för hård angående kolhydraterna? Tycker det är så svårt se hur mycket kolisar man ska äta. Under 100 g kolhydrater om dagen så räknas det ju som lågkolhydratkost, men tydligen ligger många så lågt som under 20. Vissa till och med under 5, men det är inget jag strävar efter. Sen är jag så in i helvete trött på ägg . Och baconet brände bara fast i morse...
    testa att ta rökt makrill (finns på typ ica, svingott och billigt) istället för tråkburken med tomatsås, kokt ägg mosat med smör, skit i chokladen och kör med ostchips istället (om du gillar ost), och ät mer KÖTT med kryddsmör, mer "lagad" mat iaf en gång om dagen, blir det över så ät till frulle dagen efter. Jag får panik om jag ska räkna saker och ting, kan tänka mig att det blir lite trist då, siffror är inte så skoj alltid...
    kram!!! Och du, ge inte upp!!! Har du checkat in hur mkt goda recept det finns på nätet?
  • Fru Gustavsson

lillie: ostchips var min nummer ett snacks första tiden, gudagott!
    ta bara valfri ost (jag tog ofta den fetaste rivna osten på påse) och strö ut i små högar på bakplåtspapper och in i ugnen, rätt högt upp i 200 grader tills det blitt lite smågyllene färg på kalaset, ta ut och låt svalna och ät.

Nä, såg sen att du tröttnat på ägg, läste för fort.-D

Svar på tråden LCHF