Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

LCHF

Lovelyy: nej ingen frukt, det innehåller fruktos (socker)

Sariat: hmm... jobbigt läge! Vad är TY? Kan det vara finncrispen (som ska vara harmlös) som spökar? Tänker om det är det faktum att det är bröd som sätter griller i huvudet? För mkt grönsaker?

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Fru Gustavsson

såser reder jag inte alls, det räcker så bra med grädde eller creme fraiche för att tjocka till dem

• Fru Gustavsson

jag igen kom på att många hamnar i dödläge när de äter för mkt grädde...

• Fru Gustavsson

(har inget bättre för mig idag än att skriva av mig här, verkar det som)
    När jag har hamnat i platåer äter jag extra mycket fett och drar ner ordentligt på mjölkprodukter, äter massa makrill/annan fet fisk, fett kött med smör, bacon. Alltså "fakirar" lite för att få nåt kilo att lossna...

• Fru Gustavsson
    jagäraf skrev 2010-01-14 22:14:26 följande:
    Platåer är enl Skaldeman naturligt, ett sätt för kroppen att så att säga kolla läget. Men de ska tydligen inte kunna inträffa om man har mycket övervikt, i så fall beror de helt enkelt på att man fuskat. Annars kan man bara ha tålamod och vänta ut platåerna eller så sätter man in extra fett för att få igång fettförbränningen igen.Frukt är inte tillåtet och finncrisp är tyvärr inte heller att rekommendera trots det låga kolhydratinnehållet. Varje skiva innehåller 4 kolhydrater men per 100 gram är det betydligt mer och det är det man bör sträva efter, att hålla sig under 5 gram/100 gram alltså,
    aha, mer intressant skaldeman-läsning, gudars så bra! men jag har verkligen inte fuskat de gånger jag hamnat i dödläge, utan har varit så strikt som jag är alltsomoftast.. ja jag sätter in extra fett och det river igång processen igen, funderar på att dra till en sån i veckan, känns som magen är tyngre än nånsin förr och det är en trååkig känsla.
  • Fru Gustavsson

friterat innehåller väl mjöl? isåfall NIX, inte OK.

som snacks rekommenderar jag ostchips, gotteligottgott. Brie också, skinkrullar...

• Fru Gustavsson

jag har gått ner 15 kilo sedan förra våren

• Fru Gustavsson
    Tilli o theodor skrev 2010-01-14 23:30:47 följande:
    En liten blå - Oj , bra jobbat !! :)Aha, tänkte att friterade grejer baa e väldigt, väldigt fett o vore bra att äta.. synd att de innehöll kolhydrater..ostchips?? ostrullar typ eller??
    ta valfri ost (jag brukar ta den fetaste rivna osten) och lägg i små högar på bakplåtspapper och in rätt högt i ugnen på 200 grader tills de börjar få fin färg, låt svalna och ät Ibland hyvlar jag ost och det fungerar fint också. Mumsigt värre!
  • Fru Gustavsson

har ni ätit idag?
    här såg det ut som såhär:

frulle: en chorizo och två kokta ägg, gräddkaffe
    lunch: några valnötter och en påse miniölkorv (bussen hem från stan, vrålhungrig!!!)
    middag: kebabsallad på lokala pizzerian
    kväll: gräddkaffe

har bunkrat hem fläskkotletter, ägg, fläskfärs, för nästa vecka börjar min sista praktik och dagarna de närmsta fyra månaderna kommer bli sjukligt låååånga. Ska laga massa fläskpannkaka och annat och frysa in i helgen.

• Fru Gustavsson

hej fellow LCHF:are

Idag har jag mått så förbannat illa och bara väntat på att det ska komma från ena eller andra hållet men hittills nada.. har VERKLIGEN inte råd och tid att bli krasslig nu inför den väldigt sista, väldigt viktiga och väldigt prestationsångestfyllda praktiktiden
    Har således inte haft nån vidare matlust men tvingat i mig
    2 kokta ägg med smör o gräddkaffe till frukost
    köttfärsröra med ostskivor till lunch
    och nyligen keso med grädde, ost och valnötter till kvällsmat..
    blä.
    verkligen TVINGAT mig att äta... skulle ställt mig att steka karre´o laga fläskisar ikväll men det är bara att fetglömma när man nästan går under av bara tanken på föda...
    Hu, så jag beklagar mig

Vad har ni andra ätit idag?

Svar på tråden LCHF