Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

LCHF

Felicia Adrian skrev 2010-02-13 12:50:15 följande:
    Hur är det med stekta ägg? Läst att kokta ägg är bra att äta men jag gillar inte det...
    ägg i alla former är superbra! du ska prova äggsmör -- MUMS!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    SusannaT skrev 2010-02-13 13:19:56 följande:
    hoppas med här om det e okej.. började med LCHF i förrgår..  startvikt  den 11/2 var 79kg. på 153 cmhur mkt brukar man ge ned genom snitt? går det lättare att gå ned i vikt på början?
    mellan ett halvt kilo till två kilo i veckan är väl ganska normalt. Det bästa är ju att det går sakta, då håller man vikten men huden hinner även mer.

I början förlorar man en massa lagrat vatten, magen bli mindre svullen osv. Det ger en bra kick.
  • Lady Dahmer
    Päron1986 skrev 2010-02-13 15:13:00 följande:
    Får man äta ananas i mat?!tex kassler, ost, ananas...
    nej. ingen frukt. på sin höjd ett äpple om dagen. Annars kan man, när suget tränger på äta hallon. Men inte mycket.
  • Lady Dahmer
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 14:04:21 följande:
    kollat den.Jo ägg visste jag var bra... men vart jag än läst har det varit kokta ägg man ätit eller rekomenderar tex till frukost... därför jag undra om stekta...Sen jo att frukt innehöll kolhydrater vet jag med. Men då jag aldrig typ äter det utan de är bara barnen så inte kollat upp vad som gäller LCHF...Att jag fråga var att jag bara vet just frukt (men även grönsaker) som innehåller vitaminerna man behöver... då jag alltid haft svårt för få i mig vitaminer framför allt som kroppen behöver via kosten har jag alltid ätit vitamintabletter.. Ville veta hur ni gör och rekomenderar...
    grönsaker innehåller precis samma vitaminer men oftast mer av dem, och inget socker! Men du! Ägg är ju en vitaminbomb! Du får i dig nästan allt du behöver.
  • Lady Dahmer
    Pixxi skrev 2010-02-14 20:22:38 följande:
    Valnötter innehåller 4 kolhydrater
    jo fast det blir lätt att man äter för mycket och då rusar kollisarna upp. Mjölk bör du minska på. Ett glas innehåller hela dagsbehovet av kollisar.
  • Lady Dahmer
    helene306 skrev 2010-02-15 20:04:02 följande:
    Jo men de flesta dieter går folk ner på och sen tror de att de kan äta precis som innan när de var överviktiga och sen sitter de där och gnäller över att ingen diet funkar. För mig innebar VV hungerskänslor och jag blev manisk och tänkte till slut att jag inte fick äta det eller det för det drog iväg med points. Visst funkade Vv på mig men jag var alltid hungrig vilket jag aldrig varit med lchf. Lchf har visat en mängd fördelar som jag aldrig märkte med VV.
    samma erfarenhet hade jag av viktklubben. Man får liksom inte äta tills man blir mätt samtidigt som man tillåts äta av "allt" (men bara liiite) som i sin tur bara utgör mer frestelser. Det är som att en alkis bara skulle få ta en hutt om dan och sen förväntas hålla sig till det för alltid.

med lchf så är jag mätt, sötsuget underhålls inte osv.

Jag som aldrig kunnat hålla en enda diet klarar lchf galant.
  • Lady Dahmer
    Topdog skrev 2010-02-15 16:09:35 följande:
    Vitsen med LCHF ÄR ju att kroppen ska ställa in sig på svält. Det är det som händer när man äter väldigt få kolhydrater. Ketosen struntar i om du äter 10 gånger per dygn eller om du äter 1 gång per dygn, den tar av kroppsfettet och omvandlar det till energi för kroppen iallafall.
    men nu känns det som att du inte förstår vad lchf går ut på? Svält ställer kroppen in sig på om du får i dig för lite energi. Äter du enligt lchf så hamnar kroppen aldrig i svältläge. DET varnar man för.
  • Lady Dahmer
    sara1981 skrev 2010-02-15 15:36:35 följande:
    Jag kan inte äta oopsies, tycker att det smakar ägg. Det enda jag har provat som inte varit äggigt är pones. Med lite brödkryddor i blir det relativt likt "vanligt" bröd. Allt annat är blä enligt mig, även om lembas är det bästa av de bläiga..
    prova mina oopsies! (kolla bloggen under lchf) -- jag häver i lite kruskakli i mina samt vispar äggvitan stenhård, det tar bort en del av äggsmaken!
  • Lady Dahmer
    Jen nifer skrev 2010-02-15 21:22:41 följande:
    det är precis de jag läst och tänker med. Men enligt vissa så är alltså att va inne i ketos och svält samma sak?!
    nej det är det inte. Att vara i ketos innebär inte svält men svälter man så hamnar man däremot i ketos. Jag hamnar i ketos relativt enkelt och jag äter drygt 3000 kalorier om dagen. (så jag svälter med andra ord INTE!)
Svar på tråden LCHF