Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

LCHF

numberone skrev 2010-02-17 16:04:34 följande:
    Ställer en dum fråga till... hur mycket ska man motionera? Jag hinner inte speciellt mycket och vädret är inte min grej att gå ut i ännu, har köpt mig ett hopprep, haha
    motion är ju bra för kropp och hjärta, men du behöver inte motionera fr att gå ner i vikt. så vill du sitta på arslet så går det bra med!
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-17 19:50:01 följande:
    hur är det med nacho chips?
    AJA BAJA!

men ett tips! Det är skitmumma att byta ut nachoschipsen mot isbergsallad! Jag använder de som "sked" och skopar upp eller fyller med färs och guacamole och grönt. MUMS!
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-17 20:04:10 följande:
    Har fått höra att man med LCHF inte ska äta röda grönsaker... stämmer detta, hittar massa lchf-recept med tomat i...
    tomat och röd paprika innehåller ganska mycket kollisar. egentligen är ju båda en frukt.

men ät lite så är det ingen fara.
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-17 20:14:30 följande:
    Jag bombaderar tråden så här i min lilla uppstart.... Har en fråga när det gäller att äta ute... Vi ska snart ut och äta plankstek, då måste väl kött och sås vara ok men be om sallad istället för potatismoset?! Eller vad säger ni?
    jag brukar berätta att jag inte äter kolhydrater och be om extra sås samt grönt.
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-17 20:49:38 följande:
    är hemmapoppade popcorn ok som man poppar i rapsolja? Kan man äta något knäckebröd?Jag har snart slutat tjata på er med mina frågor... sambon är väldigt skeptisk.
    popcorn nej. bröd nej.
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-17 21:51:01 följande:
    hur fy är honung??..heh vågar knappt fråga för jag misstänker att det är absolut no no. alltså att ha i marinad, the och liknande?
    honung är ju rent socker
  • Lady Dahmer
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-17 23:05:47 följande:
    usch jag är hungrig.. inte bara tt äta innan läggdags ju.. nåt tips? Vatten?
    du ska äta när du är hungrig! Oavsett tid på dygnet!

ostrullar med smör på?
  • Lady Dahmer
    Åsalie skrev 2010-02-18 09:55:52 följande:
    Känner precis samma sak, men kan inte låta bli att vilja berätta det för alla. Hur gör ni? Försöker ni sprida detta ;) Eller låter ni bli? Känns så fel att se på när barnen göds med kolhydrater och tillsatser.... Blir äcklad.... Ibland är det lättare att vara ovetande ;)
    jag har faktiskt dragit ner på kollisarna för ungen också. Jag är övertygad om att vi ger ungarna för mycket kolhydrater som i sin tur skapar ett kolhydratsbehov i framtiden.

Jag försöker att låta bli att ge henne mjölmat som bröd och pasta. Potatis får hon och bönor och grönt (hon är ju vegetarian så bönor känns viktigt) men annars ger jag henne massor med fett, ägg, grädde, smör osv.
Svar på tråden LCHF