Inlägg från: Lady Dahmer |Visa alla inlägg
  • Lady Dahmer

LCHF

ang. kokosfettet i silverförpackningen: jag vet inte VARFÖR, men jag vet att det inte är bra. Det är processerat på nåt sätt.

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Cam82 skrev 2010-02-18 10:33:37 följande:
    Jag testade äggmjölk med kardemumma förut, men det var inte gott, men kanske bättre utan smaksättning.
    gör äggmjölkslatte istället för att bara byta ut grädden mot äggmjölk.

det blir sååå krämigt och gott!
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-18 11:48:32 följande:
    Jag vet ju att frukt är godis, men det måste ju finnas bättre resp sämre frukt, om man nu blir väldigt sugen. Så hur illa är olika frukter?
    bär är bättre. hallon helst.
  • Lady Dahmer
    USB skrev 2010-02-18 13:10:04 följande:
    Vart hittar man vaniljpulver? Går det bra att använda vaniljstång?
    coop. (konsum osv) de har ekologiskt vaniljpulver.
  • Lady Dahmer
    Tant Elin skrev 2010-02-18 20:27:54 följande:
    synpunkter på min dag idag:frukost: kaffe m äggmjölk lunch: köttfärssås m gröna bönor, riven ost och smörklickmm: äggmjölk m kakao och vaniljpulvermiddag: wienerkorv (4kh) blomkålsmos m smörkvällsfika: oopsies m smör och skinka, kokt ägg med majonäs. Har visst fått i mig 5 ägg idag, är det för mycket?Förutom ost och smör har jag inte ätit några mjölkprodukter Dock har jag vräkt på med mkt mera smör än jag brukar. Har märkt att mättnaden kommer mkt senare med så mkt smör så det kommer ta några dagar att lära sig att inte ta om fast man inte känner sig mätt direkt.
    du kan aldrig äta för mycket ägg.

i övrigt såg det bra ut.
  • Lady Dahmer
    Jen nifer skrev 2010-02-18 21:09:31 följande:
    vadå aldrig för mycket ägg?jag tänker också på proteinet
    det innehåller så mycket fett att ration blir bra ändå.

har ni hört talas om att köra fakir? (inom lchf) Då äter man BARA ägg.
  • Lady Dahmer

eller nu ljuger jag, som kättätare äter man även kött när man kör fakir.

(jag äter inte kött så jag tänkte utifrån det)

• Lady Dahmer

äggdeffa kallar man det när man bara kör med ägg.

men min poäng är dock att äter man lchf så får man äta hur mycket ägg man vill. det finns inga begränsningar.

• Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-19 14:24:21 följande:
    juzze vad gör du för dipp? ska man använda turkisk yoghurt el går gräddfil bra?
    jag använder creme fraiche. Fetare (38%) och mer mättande.
  • Lady Dahmer
    Tant Elin skrev 2010-02-19 13:01:07 följande:
    så i princip skulle man kunna byta ut måltider mot äggmjölk då?
    japp, det är många som gör det. jag brukar byta ut frukosten mot äggmjölk. ev. lunchen om jag är lat.
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-19 14:30:48 följande:
    Eller om vi säger så här, vad är era favorit fredags/helgmys mat/tilltugg??
    gurka och dipp!
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-19 14:30:48 följande:
    Eller om vi säger så här, vad är era favorit fredags/helgmys mat/tilltugg??
    om jag är olydig:

hallon och vipsgrädde uppvispad med massa vaniljpulver!
    ev. jordgubbar eller ugnstekta äppelskivor med samma grädde.

MUMS!
  • Lady Dahmer
    Liten måne skrev 2010-02-19 15:48:38 följande:
    Får lite ångest över ostarna, är ju gravid nu och just nu står det ju att man inte ska äta brie och liknande ens om den är pastöriserad. suck, kan dom inte bara bestämma sig :-P men creme fraich med majonäs och örter lät rätt gott Av någon anledning så är jag inte så sugen på hallon just nu :-P Men längtar tills det kommer färska mmm. finns inget godare än färska hallon. Fler fredagsmys tips?
    *viskar* scchhh... jag har ätit BÅDE brie och grönmögelost fast jag är gravid....

men annars finns det ju massa andra goda ostar; parmesan, havarti, svarta sara osv....
  • Lady Dahmer
    lillamye skrev 2010-02-19 23:12:15 följande:
    är det inte farligt att proppa i sig fett?HÖRT och läst att hjärtat ej tål de,
    det är gammalt skrock och struntprat!
  • Lady Dahmer
    Emma w S skrev 2010-02-22 22:49:28 följande:
    Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser.Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt
    nej kör på! det går över och är helt normalt. drar man ut på det så kan det t.o.m bli jobbigare.  illamåendet kan sitta i ett tag, men för mig brukar det bli bättre av att jag äter gurka till maten.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Cam82 skrev 2010-02-24 01:02:03 följande:
    Jag har så fruktansvärt ont i magen så jag kan inte sova, i helgen åt jag både godis och chips som jag inte gjort på evigheter, då mådde jag bra i magen. Nu har jag så ont igen att jag har frossa och mår illa, måste vara magkatarr, har sprungit på toa flera ggr nu, med det så kan jag inte fortsätta att äta som jag gjort, tänker inte må så här dåligt, då räknar jag hellre kalorier, skit också, trodde verkligen att jag hade hittat ett sätt som passar mig.
    men tror du att det har med lchf att göra? Det låter mer som magsjuka.
  • Lady Dahmer
    numberone skrev 2010-02-24 08:37:58 följande:
    Hej!Inte nånting har det hjälpt på vågen de har tre dagarna vi hållt på, inte ens en milimeter på måttbandet... SUCK! Ska jag äta mindre? Öka på smör? Vad ska jag göra???
    men vännen! (hjärtligt menat inte nedlåtande) Tre dagar är ju INGENTING! glöm bort våg och måttband i en månad och koncentrera dig på att ställa in kroppen på den nya kosten.

Det kan ta tid för kroppen att komma igång och fettbrasan att starta, speciellt om du bantat tidigare.
  • Lady Dahmer

jag startade en tråd om barn och kost om det är nån som är intresserad.... ?

Jag citerar direkt därifrån:

Jag har märkt att folk blir väldigt provocerade när man säger att man inte vill ge sin unge bröd och pasta [...]

En typisk dagsmeny för ungen skulle kunna vara:

Frukost: Creme fraiche med hallon, blåbär och lite rostade frön.
    Lunch:  gräddig svampstuvning, jordnötssallad och ugnsgrillade rotfrukter.
    Middag: Bönröra/hummus, sojabitar och rotfrukterna som blev över från lunchen.
    Kvällsmål: Gröt gjord på lite havregryn, massa smör och grädde. Serverad med kanel och hallon.
    Mellis: ägg, avokado, ost, morotsstavar.

Skulle det verkligen bli nyttigare om jag bytte ut hälften av hennes mat mot mjöl och stärkelse?

www.familjeliv.se/Forum-3-39/m51105715.html

Svar på tråden LCHF