• USB

LCHF

Mina barn frågade mig vad jag skulle äta ikväll för nu kan jag ju inte äta chips och godis. Tänk att de snappar upp allting. Jag har köpt lite paranötter som jag kan tugga på. Har faktiskt inget sug alls. Har dock ätit ganska dåligt idag då vi varit på shoppingtur. Har förberett lite "gräddglass" som väntar i frysen om jag skulle bli alltför sugen.
    Berättade för min mamma idag att jag börjat äta lchf och sa då att jag gått ner över 2 kg på tre dagar och minskat 8cm i midjan och då vräker hon ur sig att det är INTE bra att gå ner så fort. Om jag äter som jag ska så rår ju inte jag för hur kroppen reagerar.

• USB

Lite äcklig fråga från mig, men hur är eran avföring när ni äter lchf? Idag är det bara som "gulgrönt vatten" som kommer ur mig. Tror själv att det kan bero på att jag är gallopererad och att det är fettet som gör det gult. Törs nog inte gå många meter från toa idag.
    Har minskat ytterligare ett kilo sen igår. Helsjukt ju! När jag körde första veckan med cambridgekuren för ett par år sen så gick jag ner ca 4,5kg första veckan. Nu kan man äta sig mätt och må bra och gå ner 3,2kg på 4 dagar! Helt otroligt!
    Varför har man inte börjat med detta tidigare?!?!?!

• USB

Här hemma är maken så snäll och bakar kanelbullar. Det doftar underbart i hela huset. Nu får jag visa om jag har någon karaktär. Ungarna tycker att jag kan lukta på bullarna iaf....=)

• USB
    Liten måne skrev 2010-02-01 15:43:25 följande:
    Jag skulle oxå behöva lite tips på vad jag får. Känns som att jag kört fast i ett får inte träsk :-P Bör inte äta frukt, morötter. Tycker tyvärr inte om äggvita i fast form, så det blir mest en hårdkokt äggula med mina bacon. Och vad kan man göra mer med baconen än att steka dom rätt upp och ned? Man kan ju inte direkt göra pasta och baconsås  ;) Och jag behöver lite extra tips på vad man kan ha som kvällsnacks??
    Du kan ju göra en baconsås och äta broccoli till istället för pasta. Jag har gjort köttfärssås och broccoli idag och det var jättegott. Saknade inte pastan ett dugg.
    Stek bacon och lök och slå på lite grädde så blir det mumsigt. Man kan även blanda i lite ost i såsen.

Jag har köpt paranötter som jag ätit när suget blivit för stort. Till en början tyckte jag de var jättetorra men nu gillar jag de jättemycket.
  • USB

Måste höra med er andra vad ni tycker:
    Idag känns det som att jag ätit alldeles för dåligt men när jag ätit mina mål så har det tagit stopp och jag blir alldeles illamående. Har helt enkelt inte fått i mig nåt mer. Är det här för lite?

Frukost: 1,5 dl fil med kokos(1,5/100)
    Lunch: 2 stekta ägg och ett halvt paket bacon
    Middag: 2 dl räkor blandat i cf och majonnäs

Bakade även oopsies idag och det var inte gott. Smakade precis som omelett. Jag hade fantiserat att det skulle smaka bröd men det gjorde det definitvt inte!

Känner mig hungrig ibland men sen när jag äter så mår jag illa. Funderar på att ta lite grädde och några enstaka blåbär lite senare ikväll. Har tyvärr inga hallon hemma.

• USB

Kan tillägga att vikten går neråt iaf. Har gått ner nästan 5kg på 10 dagar.

• USB

Idag mår jag jättedåligt, 12:e dagen. Är alldeles skakig i kroppen, har ont i magen och mår illa. Orkar knappt vara uppe. Min mamma säger att det är för att jag äter lchf. Att kroppen inte mår bra och lider brist på nånting. Jag har gått ner nästan 6 kg på dessa 11 dagar. Vet att det är mycket men jag har mycket att ta av också. Själv tror jag att det är nåt influensaaktigt. Någon mer som mått dåligt och kännt sig sjuk? Jag har inte mått dåligt alls de första dagarna utan detta började igår.

Är det nån här som har PCO? Jag fick den diagnosen i höstas och har inte haft någon egen mens sedan i somras. Nu efter att ha ätit lchf i 11 dagar så har jag lyckats få egen mens. Vet inte om det är en slump eller om det verkligen är en dunderkost....

• USB

Har läst Skaldemans böcker och han skriver att man helst ska gå ner 0,5-0,7kg i veckan. Går man ner mer så är det ett misslyckande.
    Det verkar som att jag har lätt för att gå ner och vill ju inte stoppa upp viktnedgången med att äta mera kolhydrater.
    Kan det vara så "fel" att gå ner för fort om man äter det man ska?
    Jag vill ju inte vara misslyckad!

• USB
    shadowstorm skrev 2010-02-06 19:38:40 följande:
    Hejsan alla duktiga LCHF:are :) Nu tänkte jag starta igen, har tagit uppehåll i 2 månaders tid och gått upp lite av det jag gick ner. Nu ska minst 10 kg bort innan min 24 årsdag 9 juni =) jag sitter bara och funderar vad jag kan äta till frukost, vill inte äta ägg varje dag
    Jag brukar äta en tallrik fil med lite cocosflingor i för att variera mig.
  • USB
    Sagalin skrev 2010-02-06 20:43:23 följande:
    Jag har PCO och sen jag började med LCHF fick jag tillbaka min mens. Jag har två barn som jag har fått genom pergobehandling men hade jag ätit LCHF för sju år sedan hade jag nog klarat mig utan hormoner.Du är snart inne på tredje veckan och då kan man må väldigt dåligt. Äter du tillräckligt med fett, för att gå ner 0,5kg/dag låter ganska mycket.
    Så du tror att jag går ner mycket för att jag äter för lite fett? Jag tycker att jag försöker äta så fett som möjligt. Så jag kanske svälter kroppen nu eller?
Svar på tråden LCHF