• USB

LCHF

Nu har jag gråtit en stund....Vi har varit borta hela dagen och det enda jag fått i mig är en kycklingsallad. När vi åkte hem så köpte maken med en stoooor "american take-away" pizza. Jag har verkligen kämpat emot och varit såååå nära att ta en bit och maken har trugat lite men nu har jag tvärt bestämt mig fast det var jobbigt. Steker mig en hamburgare istället. Usch så här jobbigt har det inte varit att motstå alla frestelser förut. Beror nog på att jag jobbat mycket och inte kunnat äta som jag brukar.

• USB

Har syndat med två rutor 86% choklad. Det är det enda jag unnat mig på två och en halv vecka och nu tyckte jag att jag behövde det.

• USB

Nu har jag avnjutit en riktigt god middag: helstekt fläskytterfilé, sallad och tzatsiki. Mums... Nu ska jag snart iväg och jobba! Trevlig kväll allihop!

• USB

Om man äter för lite fett stannar viktminskningen upp då?

• USB
    Pixxi skrev 2010-02-15 14:55:47 följande:
    Hej... nu har jag kollat o läst på all mat jag äter. Jag har hittat boven. Jag var säker på att det var mindre än 5 kolhydrater i hallon men nepp... det är 6 i hallon. Så det blir att strunta i hallon och äta det andra i fortsättningen, sen ska jag dra mer på mjölken. Jag ska se om det blir bättre
    I mina hallon är det 4 kolhydrater
  • USB

Nu är jag så arg och besviken! Den här veckan har jag gått upp 1 kg! I torsdags vägde jag 1,5 kg mindre än jag gör idag. Det enda jag syndat med är två rutor 86% choklad. Annars har jag ätit som jag gjort de andra veckorna.
    Tog fram måttbandet och där hade jag som tur är minskat två centimeter till i midjan.
    Usch, inte roligt när man känpar på och sen visar vågen plus utan att man gjort något fel. Men det är väl bara att fortsätta.
    Kan kanske bero på att jag befinner mig mellan mens och ägglossning. Jag vet inte riktigt hur det där funkar.

• USB
    helene306 skrev 2010-02-16 09:22:11 följande:
    Strunt i vågen, du har ju ändå fått resultat via måttbandet men jag förstår att dte är jäkligt surt och irriterande att vågen inte kan visa bättre siffror när man varit duktig! Det kan ju bero på äl/mens, man vet aldrig. Chokladen tror jag inte det beror på. Nu vet jag inte hur länge du har kört men jag svullnade ca 2-3 kilo från äl fram till mens och det la sig successivt när jag körde lchf. Sista äl ökade jag 0,5 kilo och under mens ingenting. Sen blev jag gravid och vågen har bara gått upp
    Jag har kört 3 veckor nu.
  • USB
    Lady Dahmer skrev 2010-02-16 17:29:33 följande:
    Typisk meny för mig skulle vara:frukost: äggsmör (tre ägg mosat med 50 gram smör) eller creme fraiche med lite lchf-musli på.Lunch: Tonfiskröra (lite lök, tonfisk, majonäs) med gurka eller kanske omelett eller varför inte stekt lax med bea?Middag: typ samma som lunchenom jag blir sugen under dagen: ägg, ost (gärna ostskivor med smör på! mums!)
    Vad är lchf-müsli?
  • USB

Vart hittar man vaniljpulver? Går det bra att använda vaniljstång?

• USB

Måste fråga er tjejer en intim fråga om det är okej.....

Besväras ni av svampinfektioner när ni äter LCHF?

De enda gångerna jag haft svamp är när jag varit gravid och när jag ätit penicillin. Nu har jag dragit på mig en fruktansvärd svamp "där nere". Vet att man ha lätt att få det om man äter mycket sött men jag äter ju inget sött alls. Har tom. fått svamp på undersidan av brösten. Det kliar så jag kan inte sova på nätterna.

Finns det något samband med kosten?

• USB
    Jen nifer skrev 2010-02-20 11:03:59 följande:
    helt otroligt, jag stod still och trodde min kropp hade bestämt sig för att de va min vikt eftersom ja är normalviktig nu. Men jag ökade på fettet och äter bra och har nu på en vecka gått ner 1,3kg :D
    Grattis! Det är roligt när det går neråt!
  • USB

Den här kosten är verkligen superbra för min kropp. På 5 veckor har jag gått ner 8 kg och minskat 13 cm i midjan men det bästa av allt är att min PCO har blivit mycket bättre. Förut hade jag inte haft mens på ett halvt år men sedan jag började med LCHF har jag haft två menstruationer. Det känns att kroppen mår bättre.
    Synd bara att alla i min omgivning är så negativa till den här dieten. Alla har åsikter om det men jag har bestämt mig för att fortsätta köra som jag gör. Det är min kropp och så länge den mår bra så tycker jag att det är okej.

• USB
    Sagalin skrev 2010-03-01 11:47:50 följande:
    Min PCO har också blivit bättre. Jag har också fått mens på flera år.
    Tycker det är så otroligt att kroppen reagerar direkt. Det här kan ju bara bli bättre och bättre!
Svar på tråden LCHF