• USB

LCHF

Lumut skrev 2010-02-07 01:40:39 följande:
    Det receptet jag använde på lembas var: Ca 8 stycken ' 3 ägg  3 dl riven ost  3 msk ”klet”,  ex. majonnäs, philadpelhia eller annan mjukost  3 msk fiber (fiberhusk – eller pofiber som är billigare)  3 tsk bakpulver  Ev.  någon smaksättning: Kanel, kokosflingor, sesamfrö, solrosfrö, kruskakli etc. Jag valde solrosfrön och 2msk havregryn. (de ja hade hemma) Blanda allt väl i en bunke. Låt stå en stund så att fibrerna mjuknar. Klicka ut på smörpapper till platta små tekakor. Grädda i 175 grader tills bröden är ljust bruna  (för länge och för varmt gör att osten börjar smaka bränt) Lägger upp bild i mitt GALLERI!
    Åh va goda de ser ut!! Funderar på att försöka mig på ett bak. Måste bara hitta fiberhusk eller pofiber. Finns det i vanliga affärer eller?
  • USB

Jag har fått utslag på brösten och prickar på ryggen som kliar nåt fruktansvärt.
    Funderar på om det är kroppen som rensar ut "skit" eller om det är levern som spökar. Kan knappt ha tröjan på mig. Har smörjt med kortison men det blev inte bättre.
    Kan man få så här i övergångsfasen?

• USB
    helene306 skrev 2010-02-07 10:58:58 följande:
    Ingen aning faktiskt men alla reagerar ju olika i början så jag kan inte tänka mig att det är ovanligt med kroppslig reaktion. Är det något som kommit nu eller har du haft det så tidigare??
    Det började igår på brösten och idag har jag fått prickar på ryggen. Har inte haft så tidigare. Jag river snart sönder mig tror jag.
  • USB
    helene306 skrev 2010-02-07 11:21:20 följande:
    Hmmm ... du har inet ätit något som du kan ha reagerat på annars?? Hydrokortison brukar ju hjälpa eller om man har någon allergitablett hemma som lindrar reaktionen. Smeta in dig med yoghurt är det enda jag kan tänka på. Hoppas det går över snart och att det är en reaktion på kostomläggningen!!
    Dottern har tavegyl hemma som hon fått mot allergisk klåda. Visst måste jag kunna ta lite av det?
  • USB

Idag har maken lagat middag: älgrostbiff med gräddsås. Han lovade att jag kunde äta för det var bara grädde i såsen. Sen när vi äter kommer han på att han tagit i maizena redning och det innehåller 87/100 kolhydrater. Tror ni att det gör nåt?
    Det blir ju inte så mycket per portion men det känns jäkligt onödigt!

• USB
    helene306 skrev 2010-02-08 08:23:40 följande:
    U S B: Hur är det med klådan idag?? Tog du Tavegyl igår?
    Kliar fortfarande lika. Tog lite igår men ska ta idag igen. Funderar på att ringa vårdcentraken och höra. Jag kan knappt ha kläder på mig och blir jag varm så kliar det ännu mer. Det är så konstigt för det är bara brösten och ryggen som kliar.

När ni får mens, binder ni på er vätska då? Jag fick min igår och idag har jag gått upp nästan ett kilo. Jag trodde att man gick upp dagarna innan men det kanske är olika.
  • USB

Finns det ingen vikttråd? Hittar ingen...Tänkte jag skulle skriva in mig så jag får lite mer press på mig.

• USB
    saltflingan skrev 2010-02-09 10:37:16 följande:
    Vad gör ni när kolhydrats-djävulen sätter klorna i er? Mitt botemedel innan graviditeten var en kopp te med grädde, det dödade effektivt alla sorters sug men nu funkar inte det. Kan dricka max 2 koppar om dagen numera. Jag lider!!! Jag vill ha kolhydrater heeeeeela tiden!!Tycker det är så svårt att få det här att fungera när jag har Olle att ta hand om. Känns som att det enda jag äter är mjölkprodukter...överdrift naturligtvis men dock så blir det basen i allt jag äter. Idag tycker jag det är så jobbigt att jag funderar på att ge upp!
    Jag har faktiskt inte haft något riktigt sug, fast jag har iofs bara kört två veckor. På helgerna tycker jag att det är lite jobbigt när de andra svullar i godis och chips. Då har jag tagit några paranötter eller hallon och grädde. Äter man några skedar vispad grädde så blir man ganska nöjd på en gång.

Hoppas det går över!
  • USB
    Cam82 skrev 2010-02-09 11:43:41 följande:
    Är det verkligen normalt att gå upp 2kg när man har mens? När försvinner de igen?
    Jag har också gått upp nu när jag har mens. Hoppas det försvinner om ett par dar.

Varierar ni maten mycket? Jag tycker jag äter samma mat hela tiden. Är rädd att jag kommer att tröttna.
  • USB

Fy va jag har ont i magen och ryggen. Det gnager och molar hela tiden och jag mår jätteilla. Påminner om smärtorna jag hade innan jag tog bort gallan. Kan man känna av den fast den inte finns kvar? Blir inte det här bättre måste jag åka till doktorn tror jag. Har även småfeber som kommer och går. Ena stunden har jag 36,8 och sen kan jag bli jättevarm och konstig och då har jag 37,9 och sen går tempen ner igen. Helskumt tycker jag. Vill inte förknippa det med LCHF men det ligger nära till hands med tanke på allt fett man äter.

Svar på tråden LCHF