Inlägg från: Tant Elin |Visa alla inlägg
  • Tant Elin

LCHF

Liten måne skrev 2010-02-18 11:48:32 följande:
    Jag vet ju att frukt är godis, men det måste ju finnas bättre resp sämre frukt, om man nu blir väldigt sugen. Så hur illa är olika frukter?
    bär är bättre än frukt, inte lika mycket fruktsocker men ändå sött. Ta några hallon istället för en frukt
  • Tant Elin

synpunkter på min dag idag:

frukost: kaffe m äggmjölk
    lunch: köttfärssås m gröna bönor, riven ost och smörklick
    mm: äggmjölk m kakao och vaniljpulver
    middag: wienerkorv (4kh) blomkålsmos m smör
    kvällsfika: oopsies m smör och skinka, kokt ägg med majonäs.

Har visst fått i mig 5 ägg idag, är det för mycket?

Förutom ost och smör har jag inte ätit några mjölkprodukter Dock har jag vräkt på med mkt mera smör än jag brukar. Har märkt att mättnaden kommer mkt senare med så mkt smör så det kommer ta några dagar att lära sig att inte ta om fast man inte känner sig mätt direkt.

• Tant Elin
    Penno skrev 2010-02-18 20:35:51 följande:
    Tant Elin: 5 ägg om dagen äter jag ofta! Tror att det där med mängden ägg är något påfund sen länge om att det inte är bra för kolsterolet men att det inte stämmer?!!Rätta mig någon om jag har fel för då måste jag drastiskt minska på mitt äggintag!
    tänkte mera på proteinet
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 21:05:34 följande:
    du kan aldrig äta för mycket ägg. i övrigt såg det bra ut.
    har minskat på grönsakerna och ökat på smöret, få se om det ger nån effekt på vågen och mättnadskänslan Vore skönt att komma från "måste äta nåt hela tiden" känslan
  • Tant Elin
    Lady Dahmer skrev 2010-02-18 21:12:07 följande:
    det innehåller så mycket fett att ration blir bra ändå. har ni hört talas om att köra fakir? (inom lchf) Då äter man BARA ägg.
    så i princip skulle man kunna byta ut måltider mot äggmjölk då?
  • Tant Elin

Kul med lite nya välkommen hit

Har just insett att jag nog ätit lite för lite fett, har ökat på med smör senaste två dagarna och vilken skillnad på mättnadskänslan! Minskat ner på grädde och mejeri och det är en helt annan mättnad på smör

Har precis drukit en äggmjölkslatte och är så mätt och nöjd Faktiskt skönt att inte behöva äta nåt utan bli mätt på bara kaffe

• Tant Elin
    USB skrev 2010-02-20 09:50:33 följande:
    Måste fråga er tjejer en intim fråga om det är okej.....Besväras ni av svampinfektioner när ni äter LCHF?De enda gångerna jag haft svamp är när jag varit gravid och när jag ätit penicillin. Nu har jag dragit på mig en fruktansvärd svamp "där nere". Vet att man ha lätt att få det om man äter mycket sött men jag äter ju inget sött alls. Har tom. fått svamp på undersidan av brösten. Det kliar så jag kan inte sova på nätterna.Finns det något samband med kosten?
    Det ska väl snarare bli tvärt om när man äter LCHF? svamp ska bli bättre

Själv har jag haft Candida i tarmen och det har blivit mkt bättr på LCHF
  • Tant Elin
    Jen nifer skrev 2010-02-20 11:03:59 följande:
    helt otroligt, jag stod still och trodde min kropp hade bestämt sig för att de va min vikt eftersom ja är normalviktig nu. Men jag ökade på fettet och äter bra och har nu på en vecka gått ner 1,3kg :D
    hoppas det funkar lika bra för mig då är bara på tredje dagen ännnu, och jag åkte dit på vispad grädde igår...grrr
  • Tant Elin
    maccadam skrev 2010-02-20 14:11:52 följande:
    hej hej tänkte ansluta mig till er skall försöka att börja nästa vecka efter en storhandling så d finns mkt hemma att exprimentera med. En fråga hur mkt och hur ofta skall man äta?
    ät när du är hungrig och ät tills du är nöjd (inte proppmätt)
  • Tant Elin

har ätit kanongod middag, fläskfile och grönpepparsmör såååå gott!

Mortla hel grönpeppar och blanda i mjukt smör, låt stelna i kylen och njuuuut

Svar på tråden LCHF