• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Millimina
    Fiffa5 skrev 2010-03-07 09:42:09 följande:
    Nu har jag sytt en liten neccesär av vaxduk men det var svårt att få fina sömmar. Det var precis som att vaxduken inte matades fram som den skulle....varför blir det så?? fridoli.blogspot.com/2010/03/sminkvaska-necce...
    Gulligt tyg!
    Vaxduk suger fast i pressarfoten och då matas det fram sämre. Det finns rullfötter att köpa så att det glider bra. Man kan också köpa teflonbitar som man klistrar fast under pressarfoten. Trix med babypuder/talk får samma effekt, och man kan även försöka med att lägga smörpapper ovanpå tyget som man sen river bort. 
  • Jalapeno
    lindalake skrev 2010-03-07 09:37:55 följande:
    vad har du för räknare när du kan se från vilken sida besökaren kom?
    susnet
    man kan kolla i realtid om man loggar in på sin sida hos dom
    du får ip-nummer och var de kom länkade ifrån
  • Fiffa5
    Millimina skrev 2010-03-07 10:23:18 följande:
    Tack! Då vet jag varför det var svårt att sy! Jag som trodde det skulle vara lätt. Får klura på en lösning då.
  • lindalake
    Jalapeno: ja men då får jag kika, har nyligen skaffat tjänsten från susnet ju Fina kläder du sytt till festen och inte dåligt att få mannen att visa upp guldbyxorna
  • Minxy

Men vad jobbigt...nu har jag börjat kolla på en Janome Sewist 521!

Någon som har den och kan uttala sig? Är det en bra maskin för att sy barnkläder på?

Finns att köpa för 2995:- vilket bara är 25:- mer än vad Husqvarna Emerald 116 kostar....

Ojojoj....vilka svåra val *suck*

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • ak74

Jag tänkte sy en ärmlös trikåklänning av skogstyget.

Om jag utgår från Ottobres Creativ Workshop 301, den figurformade modellen, behöver jag då justera ärmhålen något?
    Funderar faktiskt på att inte göra den utställd nertill utan mer rak. Dottern , 8 år, är ju så himla smal och lång att alla A-linjeformade klänningar ser ut som tält på henne.
  • Bling1975

Jalapeno - fantastiska guldbyxor! Jag förstår att barnen tyckte det var en succe. men jag tycker nog att ni ska damma av dem igen lagom till 13 årskalaset och se om ni är lika uppskattade då.

Jag har haft ett riktigt symaraton i helgen. Resultatet finns tom i bloggen. 4 veckor kvar tills jag blir faster om bebisen håller på tidtabellen. Längtar!

liloform.wordpress.com/

Stitch längtar efter Lilo
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd