• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • HemmaHosSofi
    katja74 skrev 2009-12-10 20:07:33 följande:
    Tandborstarna är ju inget i jämförelse! men visst, det gör dom säkert, samtidigt med mattallrikarna och toaborstarna..
    Härligt!! *kräkfärdig*
  • Strumpan 78

Fy vad virdigt!
    har inte läst hela tråden, men kommer ihåg för länge sedan när det blev rubriker om att några vikarier på en McDonalds restaurang hade kört toasitsarna i diskmaskinen.
    Kanske har hon jobbat på McD innan?

• Atamon

... eller så kanske hon gör så när hon inte vill ha mer besök...

• Fjuppan

Men Uääääk! Vill inte ens tänka på vad som fastnat i den diskmaskinssilen! *går och kräks*

• MaNiMi

Röstade för Absolut inte, skitäckligt...men hade även kunnat rösta på att jag aldrig ens tänkt tanken..blä!
    En diskmaskin kommer ju sällan upp i de 70 grader som behövs för att döda tarmbakterier av det värre slaget..tex e-coli och salmonella..
    Skulle isf vara om man har en diskmaskin avsedd endast för snuskerigrejs och som man inte diskar något köksgrejs i..men knappast så troligt att folk har såna hemma..

• Caranten

Har för mig att det var en McDonaldsbutik som gjorde så med sina toasitsar...

• bigmomma

Men fy! Tänk alla bacilusker i den diskmaskinen *ryser*, uäck! Alla får väl göra som de vill såklart men jag skulle aldrig, aldrig äta/fika eller använda något som helst porslin hos någon som kör toalettborsten i diskmaskinen. Trodde först att detta låg i sandlådan men nej, det finns verkligen folk som gör så.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?