• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • La Lola

Jag skulle aldrig, aldrig, aaaaaaldig nånsin mer fika hos den kompisen!!!!
    ALDRIG!!

Fy fan så äckligt!!! {#lang_emotions_throwup}

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Mamma 04 och 06

Har de ofta varit magsjuka i den familjen? Tänk om hon dessutom snålat och kört ekonomiprogram på typ 50 grader... Blä!!!!!!!!!!!!!!

• Indianica

Nej, men fy sjutton, du fikar väl aldrig mer hos den personen???

Hon kan ju inte vara medveten om att diskmaskinen inte dödar bakterier, tuan sprider dem runt så de fastnar på porslinet!? Det rek. inte ens att diska diskborsten i maskinen (fast det gör jag).

Om man nu ska envisas med att diska toaborsten (som är skitbillig som du skriver) kan man väl slänga in den i tvättmaskinen då (fast den kanske inte ryms där?) However, toaborsten har INGET att göra i diskmaskinen. fy tusan vad äckligt!!!!

• empresskaren

Fy! ALDRIG skulle jag fika hos dem igen.

• Atamon

Mamma 04 och 06 skrev 2009-12-11 00:07:20 följande:

Har de ofta varit magsjuka i den familjen? Tänk om hon dessutom snålat och kört ekonomiprogram på typ 50 grader... Blä!!!!!!!!!!!!!!
    ..lite skit rensar magen..
  • Miss Cee

Hur dum är man då? seriöst!

Bajsbakterierna kommer ALDRIG att dö i den maskinen, och kommer att smitta ner allt porslin tills den dag de slänger maskinen.

Som så många andra skulle jag aldrig mer fika där.

• LillTussa

*hurven* Nej, är den sunkig köper man en ny..

• Lussan5

Absolut inte.

Köper hellre nya toaborstar ofta.

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?