• Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • hönamor

Bläää! Vi diskar diskborsten men fan inte toaborsten. Som sagt, dom e inte dyra så vi byter heller ofta

• Tranquility

Euwwwww!
    Jag visste inte att det fanns människor som gjorde så, och jag skulle aldrig göra det själv.
    *Ryser*

• Snölykta

*skrattar* alltså e detta verkligen en seriös tråd? det måste ju vara ett skämt va?

• Lavish

Nej men fy fan vilken äcklig människa! Dock har jag sedan tidigare kommit i närkontakt med en person som brukade tvätta golvmoppar (b.la använda på toa) i diskmaskiner. Det var dessutom på en resturang. Så helt orimligt är det inte.

Jag har en smutsig liten hemlighet att erkänna, miljöfreak som jag annars är. Just toaborstar rengör jag inte. Dom slänger jag. Och köper nya. Ajabaja!

• AnnaKanna

Hej TS.

Kommer du någonsin att fika eller äta hos din bekant igen? Jag hade inte gjort det. , kan inte låta bli att skratta mig halvt fördärvad av din bekants tilltag, jag hade nog kräkts direkt i köket.

Själv kör jag diskborsten varje gång jag startar diskmaskinen, det är en helt annan sak. Jag skulle aldrig skura toan med den, lika lite som jag skulle diska med toaborsten.

• Themis

Jag vill veta vad som händer när du visar den bekanten tråden, och höra vad hon säger då?

• MassiiMotoo

Fan vad nasty! Vad är det för människor som gör så egentligen? som inte kan slänga en toaborsta och köpa en ny för en tia! Kom igen äckligt som fan!

• Atamon

Leone i Västerås skrev 2009-12-10 21:57:56 följande:

Ja, det är ju också en tanke. Men nej, jag tror nog inte att det är så faktiskt *hoppas iaf*
    Nej, det tror inte jag heller, jag skojade lite bara
    När jag var barn så blev jag äcklad av tanten som slickade på skeden sedan stoppade ner den i saftkannan och rörde om och sedan serverade oss barn.. Numer är man ju mer härdad (även om jag inte riktigt är med på hur hon tänkte...) men din historia var ju som sagt riktigt äcklig.
  • blinkalilla

nej fy vad snuskigt!!!
    Snälla säg att den här tråden skulle egentligen ligga under sandlådan...snälla!!!
    Ueeäääääää....

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?