• Anonym (Svärmor)

Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?

Jag har fått en alldeles underbar svärdotter, hoppas jag får behålla henne! Nu är det snart jul och jag vill köpa julklappar till henne. Hon är ung, liksom min son. Problemet för mig är ekonomin, jag är sjuk och har inte många kronor kvar varje månad. Sonen vet och accepterar att det är som det är, men jag skäms, hon är ganska ny i familjen, och vill ge henne något fint. Vad hade ni blivit glada för i den åldern? Vad kan man ge till en ung, vacker, begåvad kvinna som har stor potential? Alla tips mottages tacksamt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 17:45
    Hoppsan, jag glömde skriva att hon är 19 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 19:39
    Ni är fantastiska! Jag blir så glad att det finns så många fina människor där ute. Det finns hopp för framtiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 15:32
    Tack för alla vänliga ord om mig. Ni har fantastiska tips allihop!

Jag hittade en vacker, enkel dagbok, den idén var fantastisk, så det får min underbara svärdotter i julklapp. Den fina dikten jag fick förslag på ska jag skriva in på pärmens insida. Har även köpt en presentförpackning med duschkräm och hudkräm. Sen ska jag koka kola, och lägga i en fin burk med en rosett, till henne. Tror ni det blir uppskattade julklappar? De kostar inte så mycket så jag är lite orolig.

• Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?
  • Anonym

I den åldern? Men vilken ålder handlar det om då?

• Caroline o

Jag själv hade blivit jätteglad för en korg med lite saker i, en flaska vin, lite ost, nåt ljus, kanske 2 billiga linkande chmpangeglas ovs, behöver inte bli dyrt om du bara är prismedveten. Fast jag är 31 nu vet ej hur gammal din svärdotter är...

• Anonym

Ge henne en upplevelse ihop med dig! Vin provning, chokladprovning, bio osv? på sätt kan du spara pengar till nästa månad plus de e inte allt för dyrt och ett jätte fin sak att välkommna henne till familjen

skriv på ett fint kort tex, den xx januari har ja bokat tid för dig och mig att gå på chokladprovning, godjul svärmor?

• Anonym
    agua skrev 2009-12-10 17:23:45 följande:
    Hade gett henne ett spakort eller presentkort
    Spa är väll knappast billigt.
  • NadiaMi

Har hon något intresse du kan spinna vidare på?
    Böcker finns det gott om på antikvariat och second hand ifall du har tid att gå runt och kolla på utbudet.
    Annars kanske du har något fint smycke du själv inte använder längre. Lite som ett 'välkommen till familjen' med en personlig gåva, liksom...
    Är du bra på att baka eller sticka eller sy så kan du även göra något speciellt för henne. Ta reda på hennes favoritfärg och sticka ett par varma strumpor som hon kan värma fötterna i på kvällarna.

Prata lite med sonen om vad hon är för person så kan det dyka upp fler idéer.

• snurf

Gör något du gjort själv, baka något och lägg i en enkel burk och slå in lite fint! Det skulle jag verkligen uppskattat! Behöver inte kosta mycket alls.
    Jag förväntar mig inte att få några fina "dyra" klappar från svärmor. Något litet enkelt med lite tanke bakom uppskattas mest.

• mama86

jag själv tycker om silver och inte guld. och det enda jag önskade mig när jag fylldeår var ett par örhängen för 79 kr. blev jätteglad när jag fick dom. så priset spelar ingen som helst roll. när jag var i tonåren så fick jag en nyckelring av min dåvarende pojkvänns mamma. och jag blev verkligen glad för det var på nått sett ett bevis på att hon tyckte om mig och hade tänkt på mig fastän hon inte hade behöver(det var inte julklapp eller födelsedag)

Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?