• Anonym (Svärmor)

Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?

Jag har fått en alldeles underbar svärdotter, hoppas jag får behålla henne! Nu är det snart jul och jag vill köpa julklappar till henne. Hon är ung, liksom min son. Problemet för mig är ekonomin, jag är sjuk och har inte många kronor kvar varje månad. Sonen vet och accepterar att det är som det är, men jag skäms, hon är ganska ny i familjen, och vill ge henne något fint. Vad hade ni blivit glada för i den åldern? Vad kan man ge till en ung, vacker, begåvad kvinna som har stor potential? Alla tips mottages tacksamt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 17:45
    Hoppsan, jag glömde skriva att hon är 19 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 19:39
    Ni är fantastiska! Jag blir så glad att det finns så många fina människor där ute. Det finns hopp för framtiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 15:32
    Tack för alla vänliga ord om mig. Ni har fantastiska tips allihop!

Jag hittade en vacker, enkel dagbok, den idén var fantastisk, så det får min underbara svärdotter i julklapp. Den fina dikten jag fick förslag på ska jag skriva in på pärmens insida. Har även köpt en presentförpackning med duschkräm och hudkräm. Sen ska jag koka kola, och lägga i en fin burk med en rosett, till henne. Tror ni det blir uppskattade julklappar? De kostar inte så mycket så jag är lite orolig.

• Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?
  • Mollie77
    Anonym (Svärmor) skrev 2009-12-10 17:20:27 följande:
    Jag har fått en alldeles underbar svärdotter, hoppas jag får behålla henne! Nu är det snart jul och jag vill köpa julklappar till henne. Hon är ung, liksom min son. Problemet för mig är ekonomin, jag är sjuk och har inte många kronor kvar varje månad. Sonen vet och accepterar att det är som det är, men jag skäms, hon är ganska ny i familjen, och vill ge henne något fint. Vad hade ni blivit glada för i den åldern? Vad kan man ge till en ung, vacker, begåvad kvinna som har stor potential? Alla tips mottages tacksamt.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 17:45Hoppsan, jag glömde skriva att hon är 19 år.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 19:39Ni är fantastiska! Jag blir så glad att det finns så många fina människor där ute. Det finns hopp för framtiden.
    De första jag fick av mina svärföräldrar(då var jag 16 år)var en fin grå stickad halsduk  likadana vantar till...Uppskattade jag jättemycke!!
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • Mollie77
    Hedebris skrev 2009-12-11 13:16:53 följande:
    ser att du fått jättemånga bra tips!själv brukar jag få en ask choklad av min svärmor.. trots att hon upprepade gånger fått höra av min make att jag inte äter sötsaker... :-/
    Hahah så gjorde min mamam oxå då jag hade godisuppehåll..
    Jacob,Isac,Pontus;Miranda:mina skatter
  • Anonym

Att ha en sån underbar och omtänksam svärmor är den bästa julklappen.

• Hedebris
    Mollie77 skrev 2009-12-11 16:14:35 följande:
    Hahah så gjorde min mamam oxå då jag hade godisuppehåll..
    det känns som hon inte bryr sig, och jag hade hellre varit utan julklapp då. Tycker inte man köper saker som man VET att den andra inte tycker om. Då är det bättre att bara säga God Jul.
    Hade varit helt underbart om hon hade ansträngt sig för att knåpa ihop något som hon vet att jag hade kunnat uppskatta.

All heder till TS som verkar vara en superbra och omtänksam svärmor. Och det behöver inte kosta för att vara en bra present
  • Anonym (Svärmor)

Jag har uppdaterat min ts och hoppas att ni kan hjälpa mig med att tala om vad ni tycker om klapparna. Verkar det snålt? Är det fel saker? Jag vill verkligen att hon ska känna sig välkommen även om jag inte har en förmögenhet att spendera. Alla kommentarer om julklapparna uppskattas!1 Så ös på med både negativ och positiv kritik! Ge mig även mer förslag om ni tycker något saknas är ni snälla. Tack! Fl är fantastiskt!

• Amber1975

Toppen! Skulle älska att få det.

• Anonym (Mia)

Hej

Dina presenter låter bra...

Tycker du ska satsa på det. Dagboken är en fin gest där hon får skriva av sig, o dikten blir ett fint minne resten av livet...

Dusch grejerna blir oxå bra.. Alla uppskattar sådant... Det ser fint ut osv.

Kolan är oxå en fin gest.. Du lägger ju ner tid på detta.. Jag skulle uppskatta kolan mest...

• Anonym (Svärmor)

Anonym (Mia) skrev 2009-12-15 23:41:29 följande:

Hej Dina presenter låter bra... Tycker du ska satsa på det. Dagboken är en fin gest där hon får skriva av sig, o dikten blir ett fint minne resten av livet... Dusch grejerna blir oxå bra.. Alla uppskattar sådant... Det ser fint ut osv. Kolan är oxå en fin gest.. Du lägger ju ner tid på detta.. Jag skulle uppskatta kolan mest...
    Citerar dig men svarar egentligen er alla. Tack för att ni ger mig tillit till att jag kanske gör rätt fastän jag önskar att jag hade möjlighet att köpa något fint åt henne. Jag vill inte se henne besviken på julafton.. Hon är en guldklimp att hålla fast vid så länge jag kan och får.
  • En Anna

Jag hade blivit jätteglad för julklapparna som du tänkt ge din svärdotter :)

Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?