• Anonym (Svärmor)

Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?

Jag har fått en alldeles underbar svärdotter, hoppas jag får behålla henne! Nu är det snart jul och jag vill köpa julklappar till henne. Hon är ung, liksom min son. Problemet för mig är ekonomin, jag är sjuk och har inte många kronor kvar varje månad. Sonen vet och accepterar att det är som det är, men jag skäms, hon är ganska ny i familjen, och vill ge henne något fint. Vad hade ni blivit glada för i den åldern? Vad kan man ge till en ung, vacker, begåvad kvinna som har stor potential? Alla tips mottages tacksamt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 17:45
    Hoppsan, jag glömde skriva att hon är 19 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-10 19:39
    Ni är fantastiska! Jag blir så glad att det finns så många fina människor där ute. Det finns hopp för framtiden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 15:32
    Tack för alla vänliga ord om mig. Ni har fantastiska tips allihop!

Jag hittade en vacker, enkel dagbok, den idén var fantastisk, så det får min underbara svärdotter i julklapp. Den fina dikten jag fick förslag på ska jag skriva in på pärmens insida. Har även köpt en presentförpackning med duschkräm och hudkräm. Sen ska jag koka kola, och lägga i en fin burk med en rosett, till henne. Tror ni det blir uppskattade julklappar? De kostar inte så mycket så jag är lite orolig.

• Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?
  • Tittij

Jag röstar för spa som flera föreslagit. Bor du utanför Stockholm kan du få en ansiktsbehandling för runr 300 kr.

Bor du i STockholm är Privatskolan på Stureplan jättebra, det är elevbehandlingar och således mycket billigare men fortfarande ett fint ställe!

Jag fick en ansiktsbehandling av mina svärföräldrar vår första jul och jagt yckte det var urgulligt. Speciellt som svärfar åkt in till stan till ett ställe han kollat i telefonkatalogen, men när han kom dit tyckte han inte det var fint nog Jag var värt ett fint ställe tydligen och hamnade på Axelssons Spa. En av de presenter jag uppskattat mest för att det var så mycket jag! Jag ÄLKSAR vardagslyx.

Annars är ju nåt fint smycke oxå en bra ide. Men vänta med att ge bort dina egena smycken ett tag. Men jag lovar att det kommer bli uppskattat den dagen du gör det!

• Venna

Klart att du kan ge bort tossor!

Jag fick ett par jättefina hemstickade vantar (dock stickade av en vän till svärmor) av min svärmor en jul. De är superfina och jag tänker på henne varenda gång jag använder dem!

• versan
    Anonym (Svärmor) skrev 2009-12-10 18:39:36 följande:
    Oj! Jag häpnar, vilka tips. Kan jag ge bort tossor verkligen? Är det inte för töntigt med en svärmor som ger sånt? Jag vill verkligen ge något hon kommer att bli glad för, Budgeten är liten, så gärna ett par tre presenter för ett par hundra, men jag vill inte att hon ska se mig som snål, missunnsam och ovälkomnande. Hade jag råd hade jag gett henne och sonen en resa i julklapp, men jag får drömma vidare ett tag till.
    Tja enligt reklamen på Tv så går det bra.
    Och när jag var 19 så gick jag jämnt i tossar.
    Frysen flicka jag.
    Kolla med din son om hon är kall av sig.
    han borde fått veta vid detta laget om hon har kalla fötter.

Jag har en svärmor Och jag äääälskar hennes stickade tossar i bomull.
    (OBS! STICKA INTE I ULL kliar som sjutton! Men en del gillar ull...men inte jag.)
    Hon brukar sticka åt mig med jämna mellanrum & jag är fortfarande lika glad i dom.
    Ett år stickade hon ett par i Vitt & dom hade jag på Nyårsaftonen till mina fina kläder hos ett par vänner.
    Jag var nog 25år då.
    Det slutade med att vännerna (flickorna som också frös om fötterna) också ville ha ett par.
  • versan
    Anonym (t) skrev 2009-12-10 18:43:54 följande:
    Ett gammalt släktsmycke är för tidigt. jag tycker du ska ge henne något som är kopplat till dina känslor för henne så att hon förstår att du gillar henne. Ett exempel är något din son gjorde i skolan när han var liten. Du har antagligen sparat en hel del sånt? alltså något med klart affektionsvärde. eller en fin dagbok där du skriver några rader (i slutet, inte i början eftersom det inte är din dagbok) om att du välkomnar henne till familjen och skulle bli så glad om hon ville samla sina minnen i boken och påminna dig om händelser i familjen längre fram när du har glömt dem.
    Håller med här Vänta med släktsmycken till senare.
    Det är ju inte så kul om man ger bort ett dyrbart smycke tex... Och så råkar det ta slut.
    Men nu målar vi inte .... på väggen här.
    Klart att det håller mellan dom.
  • lokisse

skulle satsa pa nagot neutralt. en korg med badprodkter eller kanske en cd (du kan ju fraga sonen vad hon gillar i musik väg)

Difficile est saturam non scribere
  • versan

Ts vad för sorts Person är hon?
    Sportig, Sticka egna svarta Pulsvärmare med pärlor i (Om hon är ute mycket eller har kalla händer tex..)

Romantisk, (Samma som ovan men vita pulsvärmare/handledsvärmare men i mera romantisk tappning.)

Tuff, Goth, Rock Tjej... hihi... Ja vad är hon vad gillar hon tro?  {#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_tongue_out}

Om du inte törs satsa på Tossar så en halsduk mjuk Go skön... och vit eller svart så den passar till alla kläder. 

• lokisse
    Venna skrev 2009-12-10 19:01:09 följande:
    Klart att du kan ge bort tossor!Jag fick ett par jättefina hemstickade vantar (dock stickade av en vän till svärmor) av min svärmor en jul. De är superfina och jag tänker på henne varenda gång jag använder dem!
    men vill man tänka pa svärmor varge gang man hoppar i trosorna??
  • versan
    Anonym (Svärmor) skrev 2009-12-10 18:40:54 följande:
    white cheese skrev 2009-12-10 17:56:12 följande: Smycken har jag. Jag är bara rädd att hon ska tycka att hon fått gamla saker av mig... alltså sånt jag inte vill ha, även om det inte är så.
    Jag har fått smycken av min Högt älskade Svärmor.
    Och jag tycker inte att jag har fått gamla saker.

Men detta beror kanske på hur man är som person.
    Själv älskar jag gamla saker med själ isig & som jag vet har en Historia bakom sig.
    Auktionsgalet fruntimmer är jag.

Åter till historien.
    Och då hade jag & sambon varit tillsamans i ca 10 år jag var 27år då.
    Och gissa om jag värdesätter dom smycken.
    Jag är så rädd om dom så det är inte klokt. 
    Fick en guldring (prinssesfattning) som hennes man hade gett henne när dom förlovade sig.
    Och ett år fick jag en brosch (ej värdefull men för mig är den det,
    ett annat år en guldsmycke.
  • versan
    lokisse skrev 2009-12-10 19:19:48 följande:
    men vill man tänka pa svärmor varge gang man hoppar i trosorna??
    HAHAHAHA... Du skojar.
    Trosor...galenpanna! Vart i landet bor du? som kallar tossor Trosor.

Tossor är sockar ju.
  • lokisse
    versan skrev 2009-12-10 19:27:30 följande:
    HAHAHAHA... Du skojar. Trosor...galenpanna! Vart i landet bor du? som kallar tossor Trosor. Tossor är sockar ju.
    ahh det förklarar saken! läser vad jag tror att folk skriver....
Svar på tråden Vad ger jag nya svärdottern i julklapp?