• Yosa

Vda sover ditt barn i för kläder på natten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-17 19:38
    Har du fler än ett barn rösta då på vilket barn du vill men beskriv gärna i texten nedan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vda sover ditt barn i för kläder på natten?
  • Mathe

Har två tjejer på 3,5 år, den ena sovaer helst i bara trosor, den andra har nattlinne eller pyjamas lika ofta.

• Vasen

Flickan under tre år sover i pyjamas, pojken över 3 år sover naken. De har sovit i pyjamas, respektive naken (bara blöja tidigare) sen de var pyttesmå. Dottern i pyjamas sover utan täcke och nakne sonen sover inkurad i täcket så jag vet inte om någon av dem är mer eller mindre värmekänsliga .

• Blå Flygare

3½ i trosor, i undantagsfall nattlinne, kjol eller pyjamas.

• BrittaS

4 månader, flicka: Sovpåse och långärmad omlottröja

• The Biggest Loser

båda mina barn sover i pyamas o de är pojkar en 8 månader en 3.5 år.

• Livshlädje

Jag tar på min treåriga dotter nattlinne eller pyjamas efter bad/dusch/tvätt men allt som oftast hinner hon få av sig det igen innan hon somnat så oftast sover hon naken. Och även om hon sover utan täcke lyckas hon hålla värmen, underligt nog.

• Ruggugglan

Min dotter är över tre år (4år) och sover både med pyjamas och nattlinne. Det vill säga det är olika natt för natt.

BF 24 januari.
  • The Biggest Loser
    Livshlädje skrev 2009-12-18 21:12:03 följande:
    Jag tar på min treåriga dotter nattlinne eller pyjamas efter bad/dusch/tvätt men allt som oftast hinner hon få av sig det igen innan hon somnat så oftast sover hon naken. Och även om hon sover utan täcke lyckas hon hålla värmen, underligt nog.
    barn är varma av sig så är det bara.

min store pojk har alltid sommar pj's på sig oavsett årstid o många ggr när vi kommer in till honom innan vi går o lägger oss är han skyblöt o vi får ta av honom vända på kudden o täcket osv.

o då har han sommar täcke året om. helt otroligt
  • alvias78

Alla mina tre barn (6 år, 4½ år 3 år) vägrar att ha pyjamas på sig. Jag tar på dem - de klär av sig. De sover i kalsonger/trosor. Själv ligger jag och fryser med "pyjamas" på - under varmt täcke.

• BabyJia

Min 7-åriga son sover i bara kallingar å dottern som e 5 ½ mån sover i pyjamas.

Svar på tråden Vda sover ditt barn i för kläder på natten?