Inlägg från: Polly S |Visa alla inlägg
  • Polly S

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-01-23 23:59:06 följande:
    nr
    grattis! då kan du sova lugnare!
  • Polly S
    Sedek skrev 2010-01-23 23:52:49 följande:
    Nu är det läggdags för mig. Godnatt på er!
    gonatt Sedek!
  • Polly S

ja, det där med språk är knepigt, självklart är intentionen avgörande (skämt? kränkning?), men det är ibland svårt att avgöra.
    har en massa elever (killar) som slänger sig med 'jävla bög/hora!* till varann under förevändning att de bara skämtar, så nu har jag förklarat att även om de inte tar illa upp så gör jag det, och jag vill inte att de använder såna ord.

• Polly S

i rätt sammanhang ska det ju gå att skämta om vad som helst!

• Polly S
    Velour skrev 2010-01-24 00:16:55 följande:
    Hoppsan! Är det så ungdomar skämtar med varann nuförtiden?
    ja, de påstår det iaf.
    mkt av jobbet går ut på att uppfostra dom känns det som.
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:15:13 följande:
    Min morgon imorgon också. Men vilka sovmorgnar du får då! Fast min lille somnar ju vid 20 så det är ju inte konstigt att han vaknar 07 Tråkigast är väl att han vaknar varannan timme hela natten pga snoret och hostan Ska snart gå och lägga mig jag med!
    tråkigt! hoppas det snart blir bättre!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-24 00:19:45 följande:
    Fy fasiken vad äckligt! Då var det faktiskt bättre när jag var i den åldern.
    ja, jag reagerar ju jättestarkt på de orden.
    de klasser jag haft brukar fatta det efter ett tag.
    jag är inte så naiv att jag tror att de inte säger det, men de fattar iaf att det inte är OK i alla sammanhang, alltid ngt.
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:32:07 följande:
    Ja, och det är alltid något! Uppfostran-delen är delvis anledningen till att jag INTE har sökt mig till läraryrekt, även om jag gärna jobbat med att lära ut svenska eller något annat intressant ämne!
    alltså, den här biten med att de ska fostras till goda världsmedborgare kan väl sägas komma in i yrket, men ibland är de knappt rumsrena!

svenska tror jag är ett riktigt tungt ämne,så du gör nog rätt!
  • Polly S
    Velour skrev 2010-01-24 00:32:49 följande:
    Så mysigt! Den filmen har hört från alla håll att den är bra. Du är den förste som säger att den är sådär Illustrerad Vetenskap? Love it Kul med bokklubb...nåt jag nog aldrig kommer att joina (har ingen boklust)
    nähä! jag sa det också för ett par veckor sen!
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-01-24 00:46:14 följande:
    Men det är intressant, fast man måste ha tålamodet att stå ut med uttråkade elever, vilket jag inte tror jag har
    uttr... nej, nu vet jag inte vad du menar!
Svar på tråden Tråddödare forts....