Velour skrev 2010-01-02 17:03:19 följande:
Förstår att du blir orolig när du läser sånt. Vad man kan göra för att förhindra? Det är ju så högst personligt det där. Jag, personligen, tycker att kärleken ska finnas naturligt mellan två personer, inget som ska jobbas fram eller att man ska behöva kämpa för att behålla den. Visst att det är bra att underhålla kärleken och ge stöd till varann, men det ska inte kännas att man gör det bara för att man ska. Man ska vilja det och man ska må bra av det. Att naturligt må bra av den andres närvaro och att känna att den andre verkligen är en stor del av ens liv.Det är så svårt för mig att sätta ord på det. Men man känner nog om det är äkta. Du ska bara inte gå omkring och vara orolig för vad som i värsta fall skulle kunna hända. Värdesätt varann och var tacksam för att ni har varandra. Se till de små detaljerna (de positiva). De små detaljerna är väldigt ofta det som gör att man känner en speciell kärlek till sin partner. Det skapar en samhörighet, vilket är en faktor som gör att två personer känner att de hör ihop.
Kunde inte skrivit det bättre själv! Helt enig i allt! Jag kan inte begripa när jag hör att man ska "KÄMPA" för kärleken. Älskar man inte så älskar man inte. Passar man inte ihop trots att det finns attraktion, då är det ett tecken på att man inte ska vara tillsammans. Man ska inte gå och störa sig på vad den andre gör och inte gör hela tiden och se massa fel. Det ända felet med min karl är att vi inte är överens om hur man städar och hur ofta. Men det gör mig inget, jag städar mest, han gör något annat mest, spelar roll kokosboll. Vi bråkar aldrig. Inga hårda ord. Jag anser att om man bråkar så kan man inte gå tillbaka till den rutan man stod i innan bråket utan det tar lång tid att bygga upp det förtroendet igen. Visst,vi är oense, givetvis, men vi höjer inte rösterna, vi kallar varandra inte för massa dumheter och vi talar till varandra i normal samtalston även i en diskussion med mycket känslor och olika åsikter. Vi kommer hitentills alltid fram till att vi älskar varandra trots den andres brister och fel...