Inlägg från: Ord blind |Visa alla inlägg
  • Ord blind

Tråddödare forts....

ås=så

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Isnogood skrev 2010-01-02 16:14:32 följande:
    blabla massa text
    Heja!!
    Vissa verkar fatta trög, eller inte alls..... Hoppas det löser dig!
    Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Ord blind
    Jagbyttenick skrev 2010-01-02 16:51:15 följande:
    Jag blir så ledsen när jag hör om sådana historier som din, att några som älskat varandra nog att starta familj ihop sedan helt plötsligt beter sig som utomjordingar och tappar allt normalt folkvett. Din exman verkar verkligen ha fått en rejäl smäll i sin självkänsla om han måste bete sig på detta sätt, så det går ut över er oskyldiga son och hans egna katter?! Du gör ju rätt i att ta betalt och att dokumentera allt, eftersom han uppenbarligen inte drar sig för en massa lögner Jag blir bara så orolig att detta kommer hända mig om några år, vad kan man göra för att hindra sånt egentligen?!Ledsen om jag tar upp något du inte vill diskutera? Kram
    Jag undrar om man kan hindra att någon inte klarar av att bete sig som en vuxen. Både min mans och mina föräldrar är skilda men efter över 17 år efter skilsmässan har de svårt att bete sig normalt.... Min man och jag har lovat varandra att aldrig använda barnen som slagträ, tror faktiskt att vi kommer hålla det om vi går isär. Den med störst risk att inte bete sig vuxet är jag så jag ska i så fall se till att jag kammar mig!!
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-02 17:03:19 följande:
    Förstår att du blir orolig när du läser sånt. Vad man kan göra för att förhindra? Det är ju så högst personligt det där. Jag, personligen, tycker att kärleken ska finnas naturligt mellan två personer, inget som ska jobbas fram eller att man ska behöva kämpa för att behålla den. Visst att det är bra att underhålla kärleken och ge stöd till varann, men det ska inte kännas att man gör det bara för att man ska. Man ska vilja det och man ska må bra av det. Att naturligt må bra av den andres närvaro och att känna att den andre verkligen är en stor del av ens liv.Det är så svårt för mig att sätta ord på det. Men man känner nog om det är äkta. Du ska bara inte gå omkring och vara orolig för vad som i värsta fall skulle kunna hända. Värdesätt varann och var tacksam för att ni har varandra. Se till de små detaljerna (de positiva). De små detaljerna är väldigt ofta det som gör att man känner en speciell kärlek till sin partner. Det skapar en samhörighet, vilket är en faktor som gör att två personer känner att de hör ihop.
    Kunde inte skrivit det bättre själv! Helt enig i allt! Jag kan inte begripa när jag hör att man ska "KÄMPA" för kärleken. Älskar man inte så älskar man inte. Passar man inte ihop trots att det finns attraktion, då är det ett tecken på att man inte ska vara tillsammans. Man ska inte gå och störa sig på vad den andre gör och inte gör hela tiden och se massa fel. Det ända felet med min karl är att vi inte är överens om hur man städar och hur ofta. Men det gör mig inget, jag städar mest, han gör något annat mest, spelar roll kokosboll. Vi bråkar aldrig. Inga hårda ord. Jag anser att om man bråkar så kan man inte gå tillbaka till den rutan man stod i innan bråket utan det tar lång tid att bygga upp det förtroendet igen. Visst,vi är oense, givetvis, men vi höjer inte rösterna, vi kallar varandra inte för massa dumheter och vi talar till varandra i normal samtalston även i en diskussion med mycket känslor och olika åsikter. Vi kommer hitentills alltid fram till att vi älskar  varandra trots den andres brister och fel...
  • Ord blind
    Isnogood skrev 2010-01-02 17:02:09 följande:
    Till att börja med så blundade jag nog en hel del inför hans brister som fanns redan när vi träffades....Mådde inte bra under den perioden o han fanns där som ett stöd...tills jag "vaknade upp" en dag o insåg att jag var hushållerska o barnpiga i ett hem där den ena som skulle föreställa vuxen inte var mer än ett förvuxet barn...Att skilja mig från honom är ett av de bästa beslut jag fattat Tror nog att det kommer gå mycket bättre för dig, nyckeln är nog att man ska kunna prata med varandra...det kunde inte vi...eller...JAG pratade...han fattade inte...  Jaa...barnbidraget för sonen kommer till mig så jag ska sätta in hälften på hans konto...men efter att jag dragit av kostnaderna för katterna för de 2 år jag tagit hand om dem o sedan för de 20:-/ dag som jag ska ha fom i morgon plus förvaringsavgiften  på 50:-/dag så kommer det nog dröja några år innan jag behöver sätta in några pengar på hans konto.....
    känner så väl igen mig, det är som om jag pratade om mitt ex...
  • Ord blind
    Smiley
  • Ord blind
    Smiley
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-02 18:36:13 följande:
    Säger ni te, the, thé eller chai? (eller nåt annat?)
    Te på svenska, rooibos, chai när jag menar masala chai. Rött te för mig är svart te då det heter rött te på kinesiska.
  • Ord blind
    Velour skrev 2010-01-02 18:43:13 följande:
    OK, då har jag en annan fråga. Ponera att ni gifter er med en rik, känd man. Ni som inte är naturligt blonda, skulle ni blondera er då?
    Aldrig i livet! {#lang_emotions_tongue_out}
  • Ord blind

Vad söta nallar!!

Svar på tråden Tråddödare forts....