• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-21 17:02:08 följande:
    Ja, han skulle ju bli hemlös. Min lille är en utmanare som inte bryr sig alls, bara han får komma bort från mig.Hoppas att dessa tankebanor minskar med tiden, tills han blir mogen nog att fatta beslutet att flytta hemifrån. Dock inte av anledningen att komma bort från mig.
    Då har du att göra... en utmanare... Tids nog kommer han flytta av rätt skäl..!
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-21 17:11:08 följande:
    Jag vet heller inte hur en sterilisering skulle påverka hormonerna.Jag är rätt säker på att jag inte vill ha barn igen. Jag känner som dig angående det att det går åt så mycket kraft så att börja om från början är något jag inte vill vara med om igen. Visserligen kändes det annorlunda när jag var gift, men då var lillen under året och allt var lätt som en plätt.Nu är det annorlunda. Det tar mycket kraft med uppfostran och inte nog med det, hantera olika händelser t.ex. i dagis, sjukdomar, den ständiga oron och allting. Det tar mycket kraft.Fast jag kanske känner så för att jag inte är typiskt föräldramaterial. Med det menar jag att jag inte är hönsmamma egentligen. Så ett barn passar mig bättre än flera.Sen kanske jag kommer att träffa den rätte, men då är han rätt om han heller inte vill ha (fler) barn.
    Dito!
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-21 17:43:51 följande:
    Jaha...så springer alla iväg...
    Bara för att du kom....
    Nej då. Jag är här... har fixat lite med middag bara.
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-21 17:46:38 följande:
    Hej Pratar ni barn, eventuella graviditeter o hormonspiraler..? Kan varmt rekomendera hormonspiral för dem som kan ha den, jag är jättenöjd
    Jag har förstått att den inte påverkar huvudet så mycket utan mer centrlat där den sitter. Funderar starkt på att prova.... Hur är du nöjd?
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-21 17:55:53 följande:
    Åh, dels så har jag ingen mens alls i stort sett, kan få ett par tre droppar om året eller varannat, inget som stör o inget man tänker på Har inte upplevt några av de biverkningar som en del kan få, som tex mindre sexlust, mer irriterade mm.Jag hade innan sjukt riklig mens o kraftiga smärtor i samband med den, var hemma de 2-3 första dagarna varje period o kräktes av smärtan...inte kul alls, men har inget av dessa problem i dag -Har haft hormonspiral i snart 9 år (eh, inte samma...), första året hade jag väldigt rikliga blödningar men sen avtog de ganska snabbt för att sedan "försvinna" nu är det bara så himla skönt att slippa tänka på särskilda perioder om man ska åka någonstans eller bada o så.
    Då var det klart! Jag bokar tid för rådgivning och insättning snarast!
  • Midka

Amanda Jensen är bara bäst! Lyssnar just nu.

• Midka
    Mandi74 skrev 2010-03-21 19:05:02 följande:
    Halloj! Har varit ute på en lång promenad med sonen, ett av steg i att förändra hans sömn, igår plockade vi ut tv från hans rum.Så tanken är att vi ska ta en lång promenad varje kväll så han är trött och kan sova när han lägger sig och så inga synintryck från tv:n när han ska sova, det blir barn pigga av sa dom på BUP.
    Hoppas det hjälper! Om inte annat så kanske du blir trött....
    Allt bra annars?
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-21 19:03:58 följande:
    Lite sommarkänsla...
    Äntligen! Här kan vi skönja altanen och det ger sommarkänsla!!!
Svar på tråden Tråddödare forts....