Roses skrev 2010-03-11 21:19:23 följande:
Tack. så där ja nu kan du få pussa mig. Okej, så du kör både träning och "bantning". Good, det kommer gå. Jag åt pastasallad med tonfisk i över 1 år till middag. Ibland kunde jag lyxa till det och byta ut tonfisk mot kycklinglår-kött. Förstår du varför jag hatar tonfisk och kyckling nu? Till frukost åt jag Havrefras med frukt-youghort vilket jag fortfarande gör. Äter bara det med en stor glas mjölk. Lunch bestod av kokta potatis, en himla massa äckliga grönsaker som jag tvingade i mig och kokt kött/fisk. 1dag per vecka gav jag mig själv lov att äta sötsaker men bara en sort. Alltså inte det att jag satt hela lördan och fick i mig allt jag kom åt utan jag hade gjort schema för en månad och varje vecka hade jag skrivit det jag fick äta. Typ vecka 1 fick jag äta ostbågar på lördag, vecka 2 fick jag äta glass, vecka 3 fick jag äta pizza m.m Det går. Håll ut. När överskottskilona är borta då kan du börja äta normalt och behålla din vikt genom att träna regelbundet varje vecka.
Men det du beskriver är inte LCHF kost

Fast om du går ner i vikt på det så är det ju bra!
Jag äter tonfisk/makrill i tomat och majonnäs. Kött och ovanmarksgrönsaker m fet cremefraiche. 3 äggsomelett på smör och grädde. Bacon.. mmmm I love to banta
Nu börjar det sakta men säkert krypa upp lite vener strax under huden när man tränar, har saknat dem...