• Sedek

Tråddödare forts....

Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:23:14 följande:
    Och när jag är trött som nu så svänger det knappast i formuöeringarna heller. Så man framstår kanske också som trögare och nördigare än vad man är (förhoppningsvis).
    Man är aldrig något annat än så som man står fram

Eller som Nalle Phu säger
    - Vem kan vara nere med en ballong?
  • Sedek
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:25:18 följande:
    Önskar jag vore en fjuttare istället. En sån som får andra uppeldade och magnetiskt dragna till tråden och inläggen. Här kanske man kan lära sig vad man ska undvika då
    Denna tråden är källan till all visdom i världen...

Nu skulle Scratchy sett
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-10 23:28:28 följande:
    Som en viss person sa till mig vid ett tillfälle: Babe, you ain't seen nothing yet
    Sa du det till en person...?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-03-10 23:29:43 följande:
    Denna tråden kom till för länge sen, av en ts som jag inte kommer ihåg vem det var, men i alla fall.. hon undrade om det var något fel på henne för hon bara dödade trådar och undrade om det berodde på att folk inte gillade henne eller vad det berodde på.. (nått sånt i alla fall) Sen nu har det blivit en umgängestråd, där vissa försöker döda trådar men inte lyckas.
    Ord Blind har jag för mig startade första, men hon har övergett oss...
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-10 23:30:31 följande:
    Japp, här är vi en salig bunt Aspergerare, besserwissrar och nördar. Sedek t.ex. är den största av dem alla (vilken det är får du själv välja). Är du analyserande och nörd? Bra, bra..berätta mer..
    Störst kroppsmässigt ja, men de andra bitarna är nått som du och nykomlingen hittat på så det kan ni vara själva{#lang_emotions_djavulsk}
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-10 23:32:59 följande:
    Ja, nu sa jag ju det till dig, sötis..
    Jahaa, är lite trött här... Tack då

...eller jag vet inte hur jag ska tolka det. Men jag tolkar det som nått bra.

Det finns faktiskt en teori som kan förklara det där, som jag dessutom minns namnet på: Expectancy theory.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-10 23:34:26 följande:
    Nu är jag 3 kg mindre biff, om någon undrar.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-03-10 23:37:36 följande:
    Alltså nu är febern nästan borta och vad händer då.. jo jag har fått en hemsk jävla hosta istället.. *dyker ner i ett syrabad*
    Whiskey?

Bättre än syrabad i alla fall...
  • Sedek
    Fiamedbarn skrev 2010-03-10 23:39:33 följande:
    Sedek, vad är det för teori? Senast jag var lite småintellektuell var igår när jag kände mig "Guilty by accusation" - om det finns nåt sånt uttryck? Jag känner till "Guilty by association" och har kanske blandat ihop dom? Men jag hade i alla fall fått två (!) kallelser till ett BVC-besök och uteblivit från båda - bara det att jag inte FÅTT någon kallelse! Men jag kände mig så skyldig så och trodde att dom hade rätt. För inte kan väl självaste BVC ha fel? Om jag nu inte uppträtt så skyldigt så hade dom kanske trott mig också! Svårt det där.
    Det finns en teori för det där med. Den minns jag INTE namnet på men konklusionen är att det är okej att känna sig, få någon annan att känna sig -skyldig. Att känna skuld är alltså helt okej.
    I konklusionen ingår även det att det inte okej att känna, få någon att känna - skam

Teorin i inlägget ovan har med arbetstillfredsställelse att göra, tillfredsställelse i jobbet.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-10 23:40:02 följande:
    Intressant..fast just nu har jag blivit känslig mot ordet "teori"..Får ont i skelettet..*rys*
    Hehe, jag trodde det var ordet statistik du skulle få rysningar av!
Svar på tråden Tråddödare forts....