Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Isnogood skrev 2010-02-27 22:11:38 följande:
    aha...Hade tänkt se den i kväll, precis som jag hade tänkt varje fredag o lördagskväll senaste veckorna...men det blir nog inte av ikväll heller...
    Samma här och orkade inte sätta på den i kväll heller, den är för lång.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74

Har legat hos sonen och tittat på pippi, vi fick en så dålig avslutning på dagen så det kändes skönt. Länge sen han somnade i min famn nu, han är ju stor och sånt är töntigt..

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-27 23:38:44 följande:
    Så det var därför du tog så lång paus. Åh, vad mysigt när barnen somnar i ens famn. För ett par veckor sedan fick jag åter uppleva det (ja, åter uppleva, inte återuppleva ), sen sist då han fortfarande var blöjbarn.
    Japp.. kände att vi behövde det bägge två, blev lite bråk innan han skulle sova som egentligen var helt onödiga. Så vi låg och myste under hans täcke, käkade kolor och sen somnade han i min famn.. sååå mysigt. Men det lär väl dröja innan det sker igen..

Min son vill inte ens sova hos mig i min säng längre, han gör vad som helst bara han slipper det.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-27 23:44:10 följande:
    Vad gulligt! Man har väl alla sina stunder. Min son och jag tjafsa tyvärr om det mesta. Han tycker att jag är för tjatig och jag tycker att han är för trotsig Men roligt att bli sams på det sättet
    *s* det där känner jag igen. Man är sonens bästaste mamma ena sekunden, nästa ska han flytta hemifrån..

Men när jag erbjuder mig att hjälpa honom packa så brukar han alltid ångra sig. *nääää, jag är inte elak*
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-27 23:51:20 följande:
    Hehe, ska försöka, har faktiskt läst lite persiska i det sista:شب بخیر ، من می روم به خواب به زودی
    *hämtar förstoringsglaset*

Noppe, fattar inte ändå.
  • Mandi74

Kan ni översätta..

mater, tu est aurum hospes & te amo

• Mandi74
    Velour skrev 2010-02-28 00:04:04 följande:
    Shit, min son säger samma saker! Jag har också erbjudit mig att packa hans resväskor, men då ville han att jag skulle följa med honom på hans resa Andra gånger har han sagt att han inte vill ha en mamma och då har jag svarat "OK, då åker jag iväg. Hejdå" Men då fick han panik och började gråta hysteriskt (det var ju inte tanken att han skulle få panik, utan att han skulle få känna på hur ett sådant uttalande kunde få för konsekvenser)Men en gång när han sa att han ville åka hemifrån blev jag seriös och sa till honom att när man är ledsen på varandra så lämnar man inte varandra, utan man pratar med varandra för att allt ska bli bra igen. Jag vill inte att han ska växa upp och bli en sån som skiter i den andre parten och håller på såhär och säger det ena oseriösa efter det andra, utan jag vill att han ska veta vikten av att bry sig om varann och vilja lösa problemen.Jag är hans mamma och han är mitt enda barn och jag vill inte att vår relation ska vara svag och särskilt känslig för detta blev jag efter min skilsmässa.*vad allvarlig jag blev nu då *
    Förstår precis hur du menar och håller med dig, har oxå försökt prata med sonen om det där. Men just nu är det så mycket annat som hänt runt sonen och jag känner att vi tar en sak i taget. Han pratar ff mycket om de personer vi lämnat bakom oss och det som hänt och varit. Men han får prata och jag försöker svara så gott jag kan, men jag har inte svar på alla hans frågor och då tycker han att det är skitjobbigt.

Men, men.. du har oxå en 5-åring om jag inte minns helt fel.. det måste vara åldern.
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-28 00:06:08 följande:
    Hmmm..mater betyder väl "mor"..text..text...och te amo betyder väl "jag älskar dig".
    Jo, så långt har jag oxå kommit.. tu est, tror jag är du är eller nått liknande.. men jag är inte helt säker.
    Däremot aurum hospes, har jag ingen aning om.
  • Mandi74
    Sedek skrev 2010-02-28 00:06:15 följande:
    Velour:Du är en bra mor!Godnatt på er, måste sova nu. (som jag iofs redan sagt på persiska)
    Godnatt!

Även om du redan är röd..
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-02-28 00:16:06 följande:
    Jag fick alltid sån ångest när han sa såna saker för då kände jag mig som en dålig förälder, men ikväll när du skrev att även din son säger så så kändes det helt plötsligt så bra igen Det kändes inte som att jag var den enda i hela världen som fick höra sånt från sitt barn.Förhoppningsvis är det åldern som gör att de tänker så knasigt och jag hoppas att de kommer ur dessa tankebanor, för tanken på att min son ska lämna mig, när han blir äldre, för att han inte älskar mig längre gör väldans ont.Du ska fortfarande ha en jädra massa cred för att du är så stark och helt själv bygger upp ett nytt liv för dig och sonen
    Klart han älskar dig, även om han vill flytta ibland. De testar gränser, se hur långt de kan gå och vad vi går med på. När de märker att det inte funkar att hota med att flytta så kommer de att börja testa med annat..

Stor cred till dig oxå, du har ju själv gjort i stort sett samma sak som jag gör nu.
Svar på tråden Tråddödare forts....