Velour skrev 2010-02-28 00:04:04 följande:
Shit, min son säger samma saker! Jag har också erbjudit mig att packa hans resväskor, men då ville han att jag skulle följa med honom på hans resa Andra gånger har han sagt att han inte vill ha en mamma och då har jag svarat "OK, då åker jag iväg. Hejdå" Men då fick han panik och började gråta hysteriskt (det var ju inte tanken att han skulle få panik, utan att han skulle få känna på hur ett sådant uttalande kunde få för konsekvenser)Men en gång när han sa att han ville åka hemifrån blev jag seriös och sa till honom att när man är ledsen på varandra så lämnar man inte varandra, utan man pratar med varandra för att allt ska bli bra igen. Jag vill inte att han ska växa upp och bli en sån som skiter i den andre parten och håller på såhär och säger det ena oseriösa efter det andra, utan jag vill att han ska veta vikten av att bry sig om varann och vilja lösa problemen.Jag är hans mamma och han är mitt enda barn och jag vill inte att vår relation ska vara svag och särskilt känslig för detta blev jag efter min skilsmässa.*vad allvarlig jag blev nu då *
Förstår precis hur du menar och håller med dig, har oxå försökt prata med sonen om det där. Men just nu är det så mycket annat som hänt runt sonen och jag känner att vi tar en sak i taget. Han pratar ff mycket om de personer vi lämnat bakom oss och det som hänt och varit. Men han får prata och jag försöker svara så gott jag kan, men jag har inte svar på alla hans frågor och då tycker han att det är skitjobbigt.
Men, men.. du har oxå en 5-åring om jag inte minns helt fel.. det måste vara åldern.