Inlägg från: Mandi74 |Visa alla inlägg
  • Mandi74

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-03-07 20:56:46 följande:
    Det har jag ännu inte vant mig vid, men jag tycker att det var ett jättebra initiativ
    Ja, det är jättebra.. vissa apotek är tex inte ens öppna på söndagar så det är jätteskönt.
    Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-03-07 21:01:45 följande:
    Sverige börjar mer och mer bli EUiferad
    Jupp.. väntar bara på att spriten ska komma ut i handlen oxå. .-D
  • Mandi74
    Velour skrev 2010-03-07 21:08:17 följande:
    Haha, precis vad jag tänkte på När jag åkte till Holland första gången (år 2000)och såg spriten i vanliga butiker tappade jag hakan. Kändes som att jag hade hamnat i en annan värld och tyckte att det var så bra med Sverige som inte gjorde så. Men snart - booze, in a store near you.Jag har faktiskt inte reflekterat så mycket på detta, om det verkligen är så dåligt egentligen. Vad tycker du?
    Dom tror ju att svenskarna kommer att börja dricka mer och kanske kan det bli så i början, men när nyhetens behag lagt sig så tror jag inte det spelar någon roll om man kan köpa det i affären eller på systemet, det lär inte påverka vår konsumtion.
  • Mandi74
    Isnogood skrev 2010-03-07 21:38:47 följande:
    Precis, det blir ju bara lite "nyhetens behag" sedan är det inte lika "wow" längre.
    Folk kommer kanske hamstra en del i början, köpa en flaska min till maten som de kanske inte hade gjort annars, men som sagt.. jag tror bara att det kommer vara så i bröjan.

Inte är alla alkisar i de länder där de säljer sprit i affärerna.
  • Mandi74
    jfsebastian skrev 2010-03-07 22:28:39 följande:
    Så låter kalmariter och en del andra smålänningar.nycklen, cycklen osv
    Vad ska jag skylla på då, har aldrig bott i kalmar.
  • Mandi74
    jfsebastian skrev 2010-03-07 22:43:44 följande:
    Sluta dejta Kalmaite da!(Inga R i Kalmaritiskan)
    Haha.. har inte ens gjort det, men jag har bott i småland och min mamma är från småland så det är kanske inte så konstigt. Själv är jag från blekinge från början så R i talet, vad är det.
  • Mandi74

Sonen har varit hos en släkting idag och så kom han hem med middag till mig idag, middag till oss bägge i morron och en äppelkaka som dom hade bakat. Maten orkade jag inte bry mig om, men jag håller på att värma lite äppelkaka.. mmm..mumma.

Måste bara säga att vi har världens bästa släktingar. {#lang_emotions_heart}

• Mandi74
    jfsebastian skrev 2010-03-07 22:54:26 följande:
    Tror ni jag blir avständ för detta inlägget?En kille frågade om han skulle ha sex med en släkting.Jag svarade :Ge 17 i släkten.Det finns miljoner kvinnor kvar att ha sex med. Vad är föruppfattad mening?Är det släkt med förhandlingsförlamad?Det finns miljoner kvinnor kvar (i Sverige, förutom din familj). En av dem kanske passar bättre att ha sex med än en släkting.Ska jag skriva det tydligare eller ska du be mamma och pappa (din morbror och faster alltså) Att förklara för dig?

Återstå att se, men det hoppas jag inte. Det beror väl på om dom fattar din antydan.
  • Mandi74
    jfsebastian skrev 2010-03-07 23:05:02 följande:
    Blir jag det kommer jag att heta Korben Dallas, bara så ni vet.Ibland är det svårt att behärska sig vid tangentbordet när det finns så uppenbara puckon.Lite får man väl ändå ta när man svarar korkat eller?Var jag dum nu?
    Men du lär ju inte bli avstängd förr gott heller.. eller har du varit "dum" många gånger innan?

Nej, du var inte dum.. tyckte det var roligt.
Svar på tråden Tråddödare forts....