• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-03-14 21:22:33 följande:
    I have my moments 
    Hoppas de blir fler, för hade jag druckit nåt hade det nog sprutat ur näsan
  • Midka
    Isnogood skrev 2010-03-14 21:15:51 följande:
    Förteckning...Kanske en för-teckning, alltså som en karta...eller pil till typ "här är det" Åh, brukar inte en del tjejer ha triangeltrimmat där nere Det är kanske DET som är "vägvisaren"
    Även om man inte trimmat det har naturen skapat det så fint att det är format i en viss riktning... {#lang_emotions_dreamer}

För-teckning... tidigare benämt som grottmålning?
  • Sedek
    Isnogood: Köpte Yogi te på Indiska idag Men jag gjorde nog fel, tog en teskopa, en sån där som klämmer ihop teet till en boll och la i koppen i 5 minuter. Sen läste jag på påsen och där står det att man ska hälla i en matsked på 1 liter vatten... Så jag öppnade teklämman och hällde innehållet i vattnet, där det redan dragit 5 minuter. Så nu har jag just avslutat en kopp rätt starkt pepparkakste gjord för ca 2 liter vatten i endast 2 dl vatten... Men jag gillar smaken!

Midka: Läste om din teori om vårdepression, det makes sense tycker jag.

Fiona: Glaset är halvfullt, visst?!

Velour:
    Spännande läsning i gammeltråden?!!

Fiambarn
    : Hej!

Och hej till alla andra som dykt upp utan att jag sett
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 21:29:19 följande:
    Även om man inte trimmat det har naturen skapat det så fint att det är format i en viss riktning... För-teckning... tidigare benämt som grottmålning?
    För-teckning - Grottmålning

Asså, er humor är grym!!
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 21:19:43 följande:
    Så du är inne i en förändring av dig själv, så spännande! Den bild du har av dig som ung tycker jag stämmer på mig också. Men nånting hände när jag blev ca 23-26. Sen blev jag annorlunda. Men det är ju också åldern som gör att jag inte är lika kvick och skärpt längre Det viktigaste är kanske vem du vill vara? Vilka värderingar har du idag? För mig handlade det nog om ett skifte av värderingar och livsval just då.
    Här tog förändringen fart vid 35.... jag kanske är lite sen i utvecklingen av mig?
    Å andra sidan bruker jag komma i kapp med en hiskelig fart....
    Och frågan är vem vill jag vara?
    Helst så påläst att jag kan argumentera i nästan vilken fråga som helst med en självklar auktoritet som bara följer med människor som har läst mycket och är kloka... Detta ska jag ta i tu med vilken dag som helst.... att läsa alltså... men nu är ni i vägen så jag sitter heller här. {#lang_emotions_laughing}

(Alltid skönt att kunna skylla på andra! {#lang_emotions_kiss})
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-14 21:30:49 följande:
    Isnogood: Köpte Yogi te på Indiska idag Men jag gjorde nog fel, tog en teskopa, en sån där som klämmer ihop teet till en boll och la i koppen i 5 minuter. Sen läste jag på påsen och där står det att man ska hälla i en matsked på 1 liter vatten... Så jag öppnade teklämman och hällde innehållet i vattnet, där det redan dragit 5 minuter. Så nu har jag just avslutat en kopp rätt starkt pepparkakste gjord för ca 2 liter vatten i endast 2 dl vatten... Men jag gillar smaken!Midka: Läste om din teori om vårdepression, det makes sense tycker jag.Fiona: Glaset är halvfullt, visst?!Velour: Spännande läsning i gammeltråden?!!Fiambarn: Hej!Och hej till alla andra som dykt upp utan att jag sett
    Heeeej!!

Ja, det är rolig läsning i gammeltråden. Syynd att jag inte var med då Men jag har inte hunnit så långt i tråden, alltså har du ännu inte börjat skriva så att säga.
  • Polly S

hej sedek! kul att du upptäckt yogi! (bra på kvällarna med koffeinfritt)

• Fiamedbarn

Issie, vi får inte släppa detta viktiga ämne Vi måste gå till botten med Yogimysteriet! Men varför heter de alla Yogi om de är olika teer - låter lite ologiskt....På min står det "Tillverkat av golden Temle" i Amsterdam. Och lösteet är i en pappersförpackning som är kanelfärgad med en kopp te på framsidan. Det ser ut lite som en 50-tals-plansch. Och viktigast av allt är kanske det som står innan Yogi Tea -  Yogi Bhajan's original - om jag läser rätt eftersom det är små och kurviga bokstäver. Så det verkar som jag har originalet i alla fall

• Midka
    Velour skrev 2010-03-14 21:24:05 följande:
    Intressant Själv är jag i nåt mellanläge där jag inte vet var jag står..men min insikt kommer väl också.
    Om fyra år när du fyller 40 dimper det ner med en motsvarighet till storken....

(säg nu att jag hade rätt med åldern så jag inte gjort bort mig alldeldes....)
Svar på tråden Tråddödare forts....