• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Velour
    Velour skrev 2010-03-14 20:16:45 följande:
    Hahah! PMS på hög nivå kanske Nä, men alla har väl sitt sätt att vara Du skulle sett Scratchy. HAN om någon kunde vara riktigt dryg, men var lika älskad ändå (fast jag erkänner att jag innan jag lärde känna honom kunde bli förbannad på honom på riktigt)
    Nu menar jag inte att du är dryg, utan jag menar att Scratchy var älskad trots att han var DRYG. Att du är lite på är inte ens lika farligt
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 20:14:20 följande:
    överger er ett tag, men ses sen!
    C U!
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 20:17:29 följande:
    Jaha! Men inte roliga nu då...   
    Hahah, hur visste jag att jag till slut skulle få den kommentaren?

Men jag skrev väl vidare att det som är kvar av er allra första tråd är att ni fortfarande är gulliga{#lang_emotions_flower}
  • Velour

Hoppsan, menar roliga...fast det skrev jag inte.

• Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:20:05 följande:
    Hahah, hur visste jag att jag till slut skulle få den kommentaren? Men jag skrev väl vidare att det som är kvar av er allra första tråd är att ni fortfarande är gulliga
    Om gullig är det jag får nöja mig med så..... *gubbe som räcker ut tungan*
  • Fiamedbarn
    Midka skrev 2010-03-14 20:16:05 följande:
    Jag förstår vad du menar men jag tror att det blir semantik i slutänden... Det beror på vad man läser in i ordet "härda". Att bli motståndskraftig eller att bli hård. Vi menar bitvis samma sak och samtidigt inte helt. Jag tror att man oftast (alltid?) blir mer stark av motgångar om man kan dra nytta av erfarenheterna. Det finns säkert tillfällen då man inte klarar det och det skulle möjligen kunna leda till att man blir försvagad men jag tror inte det i slutänden, så vida det inte leder till att man tar livet av sig. Då har man blivit för överhopad men å andra sidan så dog man. "Det man inte dör av....." Jag menar inte att värdera i detta. Det ser nog ganska hemskt ut i text, jag är úte efter ett högst teoretiskt resonemang som inte inehåller värderingar! Jag tror det bryter ner under en period och antingen reser man sig och då har man blivit lite starkare eller så reser man sig inte. Har jag förstått vad du menar? Förstår du vad jag menar? Det blev mycket "menar" här.... C Y!!!!!
    Nej då tror vi inte samma sak. För jag tror inte att man alltid blir mer motståndskraftig efter motgångar. Bara under optimala omständigheter som jag skrev. Jag tycker inte det handlar om hårklyverier! Det är så många som tycker som du, och jag tycker definitivt inte så. Om man blir överhopad och överväldigad av svårigheter måste man inte per automatik ta livet av sig. Man kan hamna i missbruk, isolera sig, skära sig, utveckla en personlighetsstörning för att försöka skydda sig eller bli superkänslig för allt eller tvär mot alla...eller ge upp inombords och bli ett levande skal. Eller bli bitter och sur och försöka med att anfall är bästa försvar...kanske bli kriminell och hatisk mot samhället och alla människor, eller tappa tilliten till sig själv, tappa vänner och jobb...det finns så många människor som blivit så stukade av livet att de inte kan hantera det. Och de kanske efter många år kan hitta en balans igen. Andra gör det inte. Så därför tycker jag det är lite oempatiskt att säga att man blir starkare (dvs mer härdad eller motståndskraftig) av alla motgångar som inte dödar. Och därför tycker jag det är väldigt viktigt att poängtera min syn på det hela!
  • Velour
    Midka skrev 2010-03-14 20:23:36 följande:
    Om gullig är det jag får nöja mig med så..... *gubbe som räcker ut tungan*
    Neej, ni ÄR roliga!!! Jag spann bara vidare på Fias inlägg om att vara gullig och så...*försöker fjäska mig tillbaka till ett gillande*
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 20:13:20 följande:
    Tack!Jovisst var jag blyg till en början. Brukar ju vara så för mig Men ni hjälpte mig komma till rätta.
    Jag hade 21 inlägg i den tråden.... Inte så mycket att jag svimmar precis... {#lang_emotions_cool}
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 20:29:03 följande:
    Nej då tror vi inte samma sak. För jag tror inte att man alltid blir mer motståndskraftig efter motgångar. Bara under optimala omständigheter som jag skrev. Jag tycker inte det handlar om hårklyverier! Det är så många som tycker som du, och jag tycker definitivt inte så. Om man blir överhopad och överväldigad av svårigheter måste man inte per automatik ta livet av sig. Man kan hamna i missbruk, isolera sig, skära sig, utveckla en personlighetsstörning för att försöka skydda sig eller bli superkänslig för allt eller tvär mot alla...eller ge upp inombords och bli ett levande skal. Eller bli bitter och sur och försöka med att anfall är bästa försvar...kanske bli kriminell och hatisk mot samhället och alla människor, eller tappa tilliten till sig själv, tappa vänner och jobb...det finns så många människor som blivit så stukade av livet att de inte kan hantera det. Och de kanske efter många år kan hitta en balans igen. Andra gör det inte. Så därför tycker jag det är lite oempatiskt att säga att man blir starkare (dvs mer härdad eller motståndskraftig) av alla motgångar som inte dödar. Och därför tycker jag det är väldigt viktigt att poängtera min syn på det hela!
    Tack för alla exempel! Jag har inte tänkt så och då behöver jag tid till att fundera lite på detta nya sätt att tänka på. Intressant. Jag återkommer!
Svar på tråden Tråddödare forts....