• Midka

Tråddödare forts....

Så har det gått snart tre månader sen förra startades. Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:15
    Velan!!!!!

Snälla kolla min profil eller FB!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:17

MEH!!!!!
    Hallååååå!!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:19

Snacka om att sitta i glasbur!!
    Ni ser mig inte längre...
    buuuhääääääää!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:21

Äsch!
    Lika bra att ge upp.... Vi ses på onsdag då ... *suck*

Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:23

Woho!!!! Tack Velan!
    Vi ses om ett par dygn då...
    Jag kan inte skicka vare sig mail eller svara i tråden....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 22:28

Exakt som Mandi skrev! Jag ser er men jag kan inte svara i tråden. Endast uppdatera min pres och skriva här i TS...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 10:01
    Här kommer dennya tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m49482360-2185.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 12:14
    Snyggt att länka till sig själv...
    Här kommer den riktiga.... (hoppas jag)

www.familjeliv.se/Forum-5-172/m51482720.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-21 21:48

Då tar jag chansen att få sista ordet här. Tråd! Vila i frid du har varit fantastisk. Så många stunder vi fått fira med dig, vi saluterar dig!

• Svar på tråden Tråddödare forts....
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 20:03:40 följande:
    Fiona, okej Nja jag vill också vara lite hemlig i alla fall.
    haha, helt OK!
  • Polly S
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:54:18 följande:
    Jo det finns alternativ för skoltrötta - att jobba med något tråkigt något år, kanske vara au-pair utomlands, plugga ett år för att känna sig för och komma hemifrån. Det som Erik Homburger Eriksson kallas för socialt moratorium - innan man bestämmer sin bana i livet och blir vuxen. Han menar att även psykiatrin innebär en modern möjlighet till denna frizon i det moderna samhället (!). Det är klart att det finns inte lika många jobb idag som tidigare, men det vänder nog snart. Jag tror inte att alla som inte jobbar inte är sysselsatta! Men du menar väl sysselsatt som i sysselsättning - jobb. Jag jobbar fortfarande inom vården Vad jobbar du med?
    för att vara au-pair krävs väl dessutom att man är 18?
  • Polly S
    Jagbyttenick skrev 2010-03-14 20:05:14 följande:
    Zoegas Skånerost bryggt starkt på västskånskt vatten - mums!
    yey!
    Zoegas är det absolut bästa kaffet!
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 19:54:00 följande:
    haha, var inte du likadan när du tillkom? jo, gullig & fin, men lite blyg tänkte jag på?
    Tack!

Jovisst var jag blyg till en början. Brukar ju vara så för mig Men ni hjälpte mig komma till rätta. {#lang_emotions_flower}
  • Velour
    Polly S skrev 2010-03-14 19:55:16 följande:
    ...och skriver flest inlägg av oss alla!
    Ja, jag fattar inte hur det gick till!{#lang_emotions_dreamer}

För lite IRL helt enkelt Eller så tyckte jag att ni var så härliga att jag ville hela tiden vara här!
  • Jagbyttenick
    Polly S skrev 2010-03-14 20:13:01 följande:
    yey! Zoegas är det absolut bästa kaffet!
    Har ni hårt eller mjukt vatten där du bor? Vi har väldigt kalkrikt vatten och därför blir det så himla gott med Skånerost Men i östra Skåne där jag vistas rätt ofta smakar det inte alls lika gott, där är Gevalias kaffe bättre.
    Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
  • Midka
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:14:32 följande:
    Midka, det är väl där jag inte håller med. Att vi lär oss av våra erfarenheter, dåliga som positiva är klart. Att vi kan dra nytta av dom på något sätt är väl bra. Men att något härdar tycker jag innebär något annat - dvs att vi blir skulle bli starkare av alla svårigheter som inte dödar oss. Jag tror många lever ett hyfsat liv trots sina svårigheter, inte tack vare dom - när svårigheterna har nått en viss kaliber eller överhopat oss i antal. Så jag har inget emot ditt (eller Fionas) resonemang - förutom att man använder begreppet härdar. Lagom doser svårigheter i en övrigt stöttande och positiv omgivning härdar. För många eller för svåra svårigheter i en utsatt situation härdar inte - de bryter ner. Så kanske ni förstår bättre vad jag menar.
    Jag förstår vad du menar men jag tror att det blir semantik i slutänden... Det beror på vad man läser in i ordet "härda". Att bli motståndskraftig eller att bli hård. Vi menar bitvis samma sak och samtidigt inte helt. Jag tror att man oftast (alltid?) blir mer stark av motgångar om man kan dra nytta av erfarenheterna. Det finns säkert tillfällen då man inte klarar det och det skulle möjligen kunna leda till att man blir försvagad men jag tror inte det i slutänden, så vida det inte leder till att man tar livet av sig. Då har man blivit för överhopad men å andra sidan så dog man. "Det man inte dör av....." Jag menar inte att värdera i detta. Det ser nog ganska hemskt ut i text, jag är úte efter ett högst teoretiskt resonemang som inte inehåller värderingar!
    Jag tror det bryter ner under en period och antingen reser man sig och då har man blivit lite starkare eller så reser man sig inte.

Har jag förstått vad du menar? Förstår du vad jag menar?
    Det blev mycket "menar" här.... {#lang_emotions_innocent}

C Y!!!!!
  • Velour
    Fiamedbarn skrev 2010-03-14 19:57:21 följande:
    Jo jag är ju lite påstridig idag! Jag känner ju inte er och kunde kanske vara lite mer avvaktande, diplomatisk eller mjäkig Eller försiktig.
    Hahah! PMS på hög nivå kanske

Nä, men alla har väl sitt sätt att vara

Du skulle sett Scratchy. HAN om någon kunde vara riktigt dryg, men var lika älskad ändå{#lang_emotions_heart} (fast jag erkänner att jag innan jag lärde känna honom kunde bli förbannad på honom på riktigt)
  • Midka
    Velour skrev 2010-03-14 19:40:36 följande:
    Jag har läst lite i den allra första tråddödartråden. Fy fan var roliga och gulliga ni var när ni precis skulle lära känna varannDet som fortfarande håller i sig är att ni är lika gulliga och fina!!
    Jaha! Men inte roliga nu då... {#lang_emotions_surprised} {#lang_emotions_yell}

Svar på tråden Tråddödare forts....