• Sedek

Tråddödare forts....

Polly S skrev 2010-03-19 23:31:17 följande:
    nu stal du min replik! får jag gissa? audi?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:25:28 följande:
    Oooh oooh, do me do me! (NEJ, gissa vilken bil som passar mig) Nu vet du ju iofs vad jag har för bil, men vilken bil skulle du tro att jag hade om du inte visste det?
    Hehehehe, missade detta inlägget först!

Eftersom jag redan vet vilken bil så går det inte. Det enda jag kan är att do you men du vill ju bara veta bilen...

Men för att du är du så säger jag VW Golf. Därför att:

Hur du uttrycker dig, ditt yrkesval, din längd, hårfärgen, ett barn, staden du bor i. Ja det är nog det jag kan komma på här och nu
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:37:16 följande:
    Det känns främmande för mig. Har också haft något intressant som jag velat dela med klassen, men nog fan står jag där och stammar ändå...Hur ska man göra för att bli mer säker på sig själv när man får spotlighten på sig?
    "Hur ska man göra" frågan i det inlägget triggar alla cylindrar hos mig

Det bästa tipset nerbantat och förkortat till den milda grad är:

Innan du går upp ska du föreställa dig att du sitter på en biograf där du ser en film om dig själv. Där du håller en föreläsning inför klassen och det går så otroligt bra, de står upp och apploderar efteråt. Det är fullständig succé och allt du säger går hem!! Läraren ger dig toppbetyg och alla älskar ditt framförande. Sitt där i biosalongen och lägg märke till detaljer i hur du står när du pratar, hur du gestikulerar, hur du känner. Hur du upplever tillfredsställelsen av att ha framfört något som resulterade i fullständig succé.

När du sedan på riktigt ska gå upp, så har du redan gjort detta. Du vet hur det kommer att sluta. Du vet hur man står och hur man gestikulerar när man är bäst. Det tar udden av tunghäftan och osäkerheten, för du har redan gjort det innan och dessutom var du bäst.

• Sedek
    Polly S skrev 2010-03-19 23:36:54 följande:
    det kan jag relatera till! i min roll som expert är jag säker, då vet jag att alla får ut ngt, att jag kan. annars... nej, då är jag ju bara... jag.
    Men bara du är inte så bara, det är nog "bara" du som tycker så. Fast jag kan relatera till det också
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:45:29 följande:
    Nice! Själv hade jag valt Puegot 308 3-dörrar eller 5-dörrar SVART! Det enda du KAN är att do me...? Har du alltså gjort det förut? Var var jag nånstans
    Ja men du vet mig, jag kan allt

Fast, "kan" har inget med presens eller dåtid att göra{#lang_emotions_dreamer}
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-19 23:48:51 följande:
    vad säger du om TTn då?
    Skulle passa henne utmärkt
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:53:45 följande:
    Oooh...det är väldigt komplicerat men jag ska försöka Senast idag på seminariet började jag svälja sådär nervöst som jag gör när alla tittar på mig. Det gör att jag inte kan säga en hel mening utan att hela tiden svälja och harkla mig, vilket gör att det känns ännu mer pinsamt. Känns som att alla märker hur nervös jag blir och då rodnar jag. Sen tänker jag att alla nu ser att jag blir röd och det gör att jag bara vill gå därifrån. Och då SATT jag ner BREDVID alla andra. Jag stod alltså inte upp ensam inför klassen.
    Som sagt, jag kan hålla en dags kurs om detta (och gör det gärna ) så det är lite väl kortfattat att skriva i ett inlägg...

Men det går att komma över de där fysiologiska signalerna med rätt enkla knep. Annars finns det Inderal Men läkemdelsbehandling är nog lite overkill i skolsammanhang.

Tänk dig in i situationen på förhand bara, att allt går väl. Och när du sedan ska göra det på riktigt så försök erinra dig hur det var när det gick bra.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-03-19 23:57:33 följande:
    Hehhe, det kan vara helt abstrakt. Kan man säga så?
    Om "kan" kan vara abstrakt i meningen vi pratade om?

Jag väljer att skylla på mitt alkoholintag och tar 15 minuters paus för lite kvällsfix{#lang_emotions_sealed}
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-20 00:00:59 följande:
    vad har du gör bil Sedek?
    En Outlander, 7 säters och 4 hjulsdriven. En sån där miljövänlig sak{#lang_emotions_innocent}
  • Sedek
    Polly S skrev 2010-03-20 00:04:46 följande:
    oj! du kompenserar inte för ngt va?
    Jag antar att du menar klimatkompenserar
Svar på tråden Tråddödare forts....