Roses skrev 2010-01-23 21:42:48 följande:
Vill inte peka pekfinger eller hur säger man men den lösningen brukar inte funka. Den som lägger in mer pengar blir oftast bitter/arg. Hoppas du inte tar illa upp Jag sa det från början att vi lägger in lika mycket. Vi säger om han sätter in 8000 så lägger jag in 8000kr också. Sen om han har mer pengar kvar i sin privatkonto och jag har mindre i min...too bad for me. Är ju inte hans fel att jag inte lyckades få bättre betalt-jobb. Han har rätt till sina pengar som blir kvar och jag får väl lära mig och ( Chaghosh bezanam ) Vinna pengar av honom via spel istället ;)
Ingen fara
Naturligtvis hade vårt system sina nackdelar, men jag såg till att det efter räkningarna delades så lika som möjligt på de pengarna som blev kvar i våra konton och det kändes OK för oss.
Att han sedan valde att spendera sina pengar till sista öret så att jag blev tvungen att hålla hårdare i mina för att vi skulle klara oss till nästa lön, var en annan femma.
Ett tag körde vi med att vi delade på hyran och elen, men att vi sedan betalade våra personliga räkningar samt att jag betalade en liten del av hemtelefonräkningen då han missbrukade den och därmed alltid var skyldig till höga teleräkningar.
Då såg jag hur mycket mer utgifter än mig han egentligen hade. Han var verkligen en spenderare. Högsta utgiften i vårt hushåll var alltid hemtelefonen eftersom han ringde så mycket till utlandet. En gång drog han in en räkning på över 3000kr. Den dagen tog det verkligen hus i helvete kan jag säga. Usch!