Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-01-23 21:23:02 följande:
    www.bia2.com/music/player.php?id=151Tryck på tolou sen gå ner till låt 10-sharab. Den är en favorit också ;)
    Ok, vänta medan jag lyssnar på denna...
    Analysera mera!
  • Velour

Nej, inte Sharab heller. Visst, om jag fortfarande var gift med en iranie och vi var på nån fest med bara persisk musik, så skulle jag kunna dansa till den låten....men nu känns såna här låtar så låååååååååång bort från det jag vanligtvis skulle lyssna på.

Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:27:35 följande:
    Gemensam konto har vi inte. Vi har räkning-konto där vi lägger in pengar till räkningar och en summa som kan tänkas behövas under en månad. Den har vi två betaltkort som vi använder. Sen har vi var sin privatkonto med separata betalkort. Har aldrig förstått det där med gemensamkonto. Man är väl en egen invidid även om man har gift sig? Han har rätt till sitt privatliv och nöjen lika mycket som jag har rätt till mitt privatliv och egna nöjen. Det har funkat för oss. Alla är ju olika. Visst var låten bra?
    Bra lösning!

Jag och mitt ex hade rätt gemensam ekonomi. Vad vi gjorde, eller rättare sagt jag gjorde, var att lägga ihop våra pengar, betala räkningarna och sedan dela pengarna rättvist mellan oss. Sen fick vi göra vad vi ville med våra egna pengar.
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:30:06 följande:
    Jo, nu när du säger det så visst han härmar ghomeishi men det är texten i låten jag tycker om. Han som person ( Mohsen ) tycker jag inte om alls. Jag började tycka om hans låtar när jag såg filmen ( Santori ).
    Var det hans låtar i Santorifilmen?
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:36:01 följande:
    Jepp, visst blir det skillnad när en snygg-kille sjunger dom ;p?
    Jovars..
    Analysera mera!
  • Velour
    Midka skrev 2010-01-23 21:42:41 följande:
    Hej på er!Har varit lite off, så livet har fått lite förtur... Läser "Hypnotisören" och det är ett otroligt 'drive' i den så det är svårt att släppa den. Hoppas den håller hela vägen och är så bra som den verkar. Jag är en sån som kan få hela boken förstörd av ett dåligt slut...
    Hejsan!

Verkar som en intressant bok

Haft det bra annars?
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:42:48 följande:
    Vill inte peka pekfinger eller hur säger man men den lösningen brukar inte funka. Den som lägger in mer pengar blir oftast bitter/arg. Hoppas du inte tar illa upp Jag sa det från början att vi lägger in lika mycket. Vi säger om han sätter in 8000 så lägger jag in 8000kr också. Sen om han har mer pengar kvar i sin privatkonto och jag har mindre i min...too bad for me. Är ju inte hans fel att jag inte lyckades få bättre betalt-jobb. Han har rätt till sina pengar som blir kvar och jag får väl lära mig och ( Chaghosh bezanam ) Vinna  pengar av honom via spel istället ;)
    Ingen fara

Naturligtvis hade vårt system sina nackdelar, men jag såg till att det efter räkningarna delades så lika som möjligt på de pengarna som blev kvar i våra konton och det kändes OK för oss.

Att han sedan valde att spendera sina pengar till sista öret så att jag blev tvungen att hålla hårdare i mina för att vi skulle klara oss till nästa lön, var en annan femma.

Ett tag körde vi med att vi delade på hyran och elen, men att vi sedan betalade våra personliga räkningar samt att jag betalade en liten del av hemtelefonräkningen då han missbrukade den och därmed alltid var skyldig till höga teleräkningar.

Då såg jag hur mycket mer utgifter än mig han egentligen hade. Han var verkligen en spenderare. Högsta utgiften i vårt hushåll var alltid hemtelefonen eftersom han ringde så mycket till utlandet. En gång drog han in en räkning på över 3000kr. Den dagen tog det verkligen hus i helvete kan jag säga. Usch!
    Analysera mera!
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:49:00 följande:
    Hej o god natt på er.-Jag jobbar i morgon...så det är nog bäst o ta tag i allt som måste göras IRL innan jag kan komma i säng...börjar kl 06:00 så det är bara att skutta upp vid 04:15 "jippi" Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Jag hoppas att du får en bra dag imorgon!

Kram och godnatt
    Analysera mera!
  • Velour
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:51:43 följande:
    "Låter IRL vänta lite"Inte dyrt, bara kostnaderna på elen som gick åt till att ha en kupevärmare på maxeffekt under diksbänken i 8 dagar plus betalningen i sömn då jag bara sov ett par tre timmar per natt för att elda hela tiden så värmen var max i huset SÅ, en bra kvinna reder sig självt Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
    Starkt var ordet!
    Analysera mera!
  • Velour
    Roses skrev 2010-01-23 21:57:15 följande:
    Velour lyssnade du på shaghayegh låten? Visst är den underbar? Håller på och lyssnar för 4:e gången här :)
    Vänta ett tag...
    Analysera mera!
Svar på tråden Tråddödare forts....